Mazda B1600 1975

Teknisk diskusjon og spørsmål om Mazda Veteranbiler
vidar
Posts: 546
Joined: 05 Mar 2006, 17:24

Mazda B1600 1975

Post by vidar »

Kjøpt i dag, fantastisk vakker bil!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
RE-Tek
Posts: 521
Joined: 27 Nov 2006, 17:33
Location: Drammen

Re: Mazda B1600 1975

Post by RE-Tek »

grautlerer mr !

åssen var den ,var så få bilder i annonsen , virket meget hel da ? .

Planer for nytte kjøretøyet hittil?

:D
1991 Rx-7 13BRE

Motorer overhalles/bygges

Potensielt for salg:
13b REW - 13B Renesis msp high power - 20B - 12A`s
User avatar
RX-7FD3S
Gear Head
Posts: 2871
Joined: 10 Sep 2005, 21:12
Location: Sandvollan Inderøy

Re: Mazda B1600 1975

Post by RX-7FD3S »

coool bil. puss den opp og hiv i en 400hk rx7motor :D
da har du sleeper :)
1992 Rx-7 Type R1 100% original rx :P
1978 mazda RX-4 WAGON antrasite/black edition :D

Driving a LHD RX7 is like jerking of with your left hand. It can be done, but it just doesnt feel right ;)
the RX7: FB:financial burden FC: financial Crisis FD: financial disaster
Bart? næh, henne e luftfilter xD
vidar
Posts: 546
Joined: 05 Mar 2006, 17:24

Re: Mazda B1600 1975

Post by vidar »

Planen er å gjøre den eugodkjent og så bruke den, rett og slett. Bilen har gått nesten 130 tusen, ramma er bra, men rust nederst på hytta. ellers ser den grei ut, forrige eier har pusset overflaterust på skjerm og dør, ser helt skrekkelig ut. Så nå har jeg sauset inn metallet med owatrololje, så får vi se om jeg rullemaler over dette med tiden. Videre driver jeg å krangler med tromlene foran, ingen skiver her. De sitter dønn fast, så bilen rikker seg ikke. Så når bremsene er i orden, bør den gå gjennom eu. Vel, bensinpumpa virker så som så, så den må vel også byttes. Ellers så dukker det vel opp litt ettervert. Bilen har vært avregistrert og visstnok stått på en låve siden 1992, og alt skulle være så fint og flott ifølge selger, men vi får se etterhvert, bilen er iallefall en morsom sak og ikke akkurat en vanlig bil om dagen. Bilen er hel og komplett, så nær som originalt tanklokk og sommerhjul.
User avatar
RX-7FD3S
Gear Head
Posts: 2871
Joined: 10 Sep 2005, 21:12
Location: Sandvollan Inderøy

Re: Mazda B1600 1975

Post by RX-7FD3S »

vidar wrote:Planen er å gjøre den eugodkjent og så bruke den, rett og slett. Bilen har gått nesten 130 tusen, ramma er bra, men rust nederst på hytta. ellers ser den grei ut, forrige eier har pusset overflaterust på skjerm og dør, ser helt skrekkelig ut. Så nå har jeg sauset inn metallet med owatrololje, så får vi se om jeg rullemaler over dette med tiden. Videre driver jeg å krangler med tromlene foran, ingen skiver her. De sitter dønn fast, så bilen rikker seg ikke. Så når bremsene er i orden, bør den gå gjennom eu. Vel, bensinpumpa virker så som så, så den må vel også byttes. Ellers så dukker det vel opp litt ettervert. Bilen har vært avregistrert og visstnok stått på en låve siden 1992, og alt skulle være så fint og flott ifølge selger, men vi får se etterhvert, bilen er iallefall en morsom sak og ikke akkurat en vanlig bil om dagen. Bilen er hel og komplett, så nær som originalt tanklokk og sommerhjul.
høres bra ut,.
hvilken motor står i den?
er det en ma pumpe så har biltema bensinpumpe som passer perfekt
1992 Rx-7 Type R1 100% original rx :P
1978 mazda RX-4 WAGON antrasite/black edition :D

Driving a LHD RX7 is like jerking of with your left hand. It can be done, but it just doesnt feel right ;)
the RX7: FB:financial burden FC: financial Crisis FD: financial disaster
Bart? næh, henne e luftfilter xD
vidar
Posts: 546
Joined: 05 Mar 2006, 17:24

Re: Mazda B1600 1975

Post by vidar »

Det er en 1600 motor i den, samme som i 818 og 616 tror jeg. Pumpe på biltema ja, takk for tipset. Tror jeg kanskje har pumpe ett sted, men må isåfall lete. Får skru den av først og se om det er noe å gjøre med den. Den går i ny og ne, ihvertfall når jeg banker på den, kan jo være dårlig kontakt.
ke25toyoglide
Gear Head
Posts: 1136
Joined: 06 Feb 2007, 09:39
Location: Karmøy Rogaland

Re: Mazda B1600 1975

Post by ke25toyoglide »

Er det ikkje mekanisk pumpe på den då?
også eiger av :
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
vidar
Posts: 546
Joined: 05 Mar 2006, 17:24

Re: Mazda B1600 1975

Post by vidar »

Corolla-ke25_ toyoglide wrote:Er det ikkje mekanisk pumpe på den då?
Neida, den er elektrisk, sitter foran bakhjulet.
K3nt
Posts: 244
Joined: 22 Jan 2007, 16:56
Location: Andøya (Nordland)

Re: Mazda B1600 1975

Post by K3nt »

Tøffe biler det dær. Fadern har en stående som va en av di første bilene han eide som jeg har planer om å pusse opp. Men det er byttet motor i den, står en 2liter fra en 929 om jeg ikke tar helt feil :D
-93 Rx7 LHD Touring.
-93 Rx7 RHD R Kræsja :,( Snart under oppbygging.
-95 Vectra. Bruksbil
vidar
Posts: 546
Joined: 05 Mar 2006, 17:24

Re: Mazda B1600 1975

Post by vidar »

Da var tromlene av og bilen triller fint uten bremser. Bensinpumpa var i orden, bare et potte tett filter.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Mr. T
Posts: 15
Joined: 30 Jan 2006, 12:48

Re: Mazda B1600 1975

Post by Mr. T »

Nice! Hadde en slik som førstebil, og har savnet den siden jeg solgte den. Si ifra om du skal selge...

Her er min gamle:
Image
vidar
Posts: 546
Joined: 05 Mar 2006, 17:24

Re: Mazda B1600 1975

Post by vidar »

Ja se der ja, har du igjen noen deler? Felger f.eks?

Når var det du hadde den og hvor ble den av?

Selge, nei, det har jeg sluttet med :D
Mr. T
Posts: 15
Joined: 30 Jan 2006, 12:48

Re: Mazda B1600 1975

Post by Mr. T »

Kjøpte den i 98 og solgte den i 99 eller 2000. Tror kanskje jeg har panseremblem liggende.. Ingen felger, dessverre. Den ble nok spiker for noen år siden. :-(
vidar
Posts: 546
Joined: 05 Mar 2006, 17:24

Re: Mazda B1600 1975

Post by vidar »

vidar
Posts: 546
Joined: 05 Mar 2006, 17:24

Re: Mazda B1600 1975

Post by vidar »

Her går det unna, nå har bilen fått bremser. Finnes ingen reservedeler noe sted, så de måtte vulkes opp igjen, bremseskoene altså. Så passa det ikke for de var for store, så dermed måtte de slipes ned igjen. Så måtte det luftes, strammes osv. til bremsene var der. (uten hjelp hadde de ikke vært det for å si det sånn) Og de fungerer jo fantastisk. Tromler foran og ingen bremsekraftforsterker er to suksesskriterier for å stoppe i tide. Så her er det bare å montere kufanger!
Post Reply