1977 Mazda 323 Coupe, 12A Turbo prosjekt. Motor splittet

Teknisk diskusjon og spørsmål om Mazda Veteranbiler
Drunken_M
Posts: 37
Joined: 08 Nov 2012, 22:34

Re: 1977 Mazda 323 Coupe, 12A Turbo prosjekt. Motor splittet

Post by Drunken_M »

Skal prøve å få tatt noen bilder igjen snart, må få på plass førerstolen igjen å litt diverse. Men ser ut til å ha fått tak i 2 gode rotorhus fra 79 mod 12a, så da kan det hende det blir wankel i år om jeg rekker å få alt av deler og sette det sammen. Men første jeg skal nå er å leie prøveskilt, så jeg kan ta med bilen på jobb å sveise ett lite hull i kanalen og viskerhullet i bakluka. Så alt er klart til å grunnes å lakkeres :)
JanEinar
Posts: 34
Joined: 16 Jul 2011, 22:56

Re: 1977 Mazda 323 Coupe, 12A Turbo prosjekt. Motor splittet

Post by JanEinar »

Du kjører den med orginal motor på prøveskilt? Eller har du tatt ut denne?
Når kommer den på veien da ?
Registrerer du den først med orginal motor? (er litt lat i farta som ikke leser baki tråden)
Drunken_M
Posts: 37
Joined: 08 Nov 2012, 22:34

Re: 1977 Mazda 323 Coupe, 12A Turbo prosjekt. Motor splittet

Post by Drunken_M »

Orginal motoren står i enda, så blir kjørt slik med prøveskilt føreløpig. Godkjenner bilen med orginal motor, er vel ikke så lett å godkjenne den med wankel? Håper å få den regga i juni/juli, så jeg kanskje får kjørt litt i år :)
Drunken_M
Posts: 37
Joined: 08 Nov 2012, 22:34

Re: 1977 Mazda 323 Coupe, 12A Turbo prosjekt. Motor splittet

Post by Drunken_M »

Dette prosjektet har stått litt på vent nå, siden jeg kjøpte meg en annen "drømmebil" å kjøre med i sommer med noe bedre plass og slikt også.
Men har fått ordnet meg verksted plass nå, så håper å få tatt rusta som er på bilen, lakkert og fiksa det som trengs for å få den godkjent fremover.
Men mulig jeg prøver å turbokonvertere orginalmotoren for å bruke den slik neste sommer, om det funker da. Driver å prøver å komme meg inn i boligmarkedet, så tar nok litt tid å samle de resterene delene for å få wankelmotoren ferdig og montert. Men det kommer en gang :)
Post Reply