Vurderer å selge min 616

Teknisk diskusjon og spørsmål om Mazda Veteranbiler
Post Reply
fjukstad
Posts: 3
Joined: 02 Dec 2013, 21:32

Vurderer å selge min 616

Post by fjukstad »

Hei,

Vurderer å selge min Mazda 616 76 mod, men vet ikke helt hvor jeg skal legge den ut eller hva jeg kan ta for den. Bilen er i helt grei stand, EU-godkjent i 2012 og går som en kule. Det er noe rust i kanalene og også noe rundt den ene bakskjermen. Det er en lekkasje i bensintaken, mest sannsynlig i toppen, så den må nok tettes evt. byttes. Lakken har noen småskader, men ellers er den i helt grei stand mtp. på at den begynner å ta på årene.

Tenkte jeg skulle få tatt noen bilder av den, men legger ut et bilde fra da jeg fikk den.

Image

Hva tror dere det er fornuftig at jeg kan legge den ut for salgs til?

Bjørn
FIS-X
Posts: 346
Joined: 12 Apr 2012, 13:31
Location: Nordmøre

Re: Vurderer å selge min 616

Post by FIS-X »

Hmm, dersom den går ok og ikke noe store feil ville jeg kanskje tippe mellom 20-35k.
-95 Mazda 626 GE 2.5l v6 GT
fjukstad
Posts: 3
Joined: 02 Dec 2013, 21:32

Re: Vurderer å selge min 616

Post by fjukstad »

Hei og takk for svar!

Det var en del mer en jeg hadde trodd, men disse går vel for såpass? Har ennå til gode å se en annen på veien her oppe i Nordnorge!

Bjørn
Fox81
Posts: 8
Joined: 20 Oct 2013, 12:39

Re: Vurderer å selge min 616

Post by Fox81 »

Jeg kjøpte en 75 616 for en mnd siden. Ga 12000. Eneste rust jeg har funnet så langt er under bakfangeren, langs kanden fra hjulbua og til fangeren. 107.000km. Bulk i v.f. skjerm og bakfanger så om du vet om noen som har det er jeg interessert. :)
FIS-X
Posts: 346
Joined: 12 Apr 2012, 13:31
Location: Nordmøre

Re: Vurderer å selge min 616

Post by FIS-X »

Nå har jeg ikke peiling på de gamle 616'ene, men virker som de er skjeldne nå, og med tanke på hva jeg har sett annonser for tidligere.
Men altså det er kjøpers marked på biler, og denne ser jeg for meg at kan holde verdien mye bedre (hvis service etc. blir gjort uten store feiler) enn for eks. mange andre biler.
Ser bare på 626 GE, har enda ikke kjøpt en for over 10k, 2 v6, og en del I4'er, men dette er jo kanskje fordi det finnes uhordelig mange av denne typen :P (V6 er jo skjeldnere da, 200stk i Norge? men har som regel ikke noen store verdier, selv kunne jeg aldri solgt noen av mine under 20k :p)
Jeg ville beholdt bilen, denne er en fin klassiker å ta ut på en fin sommerdag, og koster jo nesten ingenting i forsikring/årsavgift :)
-95 Mazda 626 GE 2.5l v6 GT
Post Reply