Senking av 616 ++

Teknisk diskusjon og spørsmål om Mazda Veteranbiler
Post Reply
Rayton
Posts: 1
Joined: 29 Mar 2014, 23:40

Senking av 616 ++

Post by Rayton »

Kom en 1976 616 for salg og siden jeg har en tvillingbror fra designer landet så måtte jeg kjøpe den.
Den har overraskende lite rust som må sveises etter å ha vært brukt som helårsbil og trenger bare stramming/overhaling av håndbrekk og muligens ett strøk lakk så er den god som ny.

Har bare holdt på med italienske biler eller offroad så må spørre dere etter noen tips.

Hvor jeg får kjøpt senkefjerer/dempere eller coilovere? Blir budsjett bygg så trenger ikke noe fancy og det skal ikke bli gateracer, bare se bedre ut. :)

Mulig det blir dårlig mottatt, men liker den litt eldre fronten bedre. Er det bolt on med eldre typer forskjermer og grill? Noen som har det?

Og er det noen som har passende kantfelger til overs så er jeg interessert.

Takker for svar.
User avatar
frode
Gear Head
Posts: 1880
Joined: 26 Aug 2005, 12:22
Location: Hokksund City (!)

Re: Senking av 616 ++

Post by frode »

forskjermene er like. skal du ha 2 eller 1 lykt på hver side? tror "brønnen" de sitter i er forskjellig. Kings Springs i Australia har senkefjører. Eller så finnes det jo Bosch senkesett da. Både blått og grønt :-)
brap-brap-brap

818 vogn - 12at
Fox81
Posts: 8
Joined: 20 Oct 2013, 12:39

Re: Senking av 616 ++

Post by Fox81 »

Er den rød? ;) Kings Spring har jeg kjøpt men enda ikke montert. Siden jeg ikke er en Mazda mann så lurer jeg på hva du mener med tvillingbror? :) Jeg trenger noen smådeler som en hjørnelist på utsiden og noe annet.
Post Reply