Mazda B pick up med wankel

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda B-serie
mazdafun
Gear Head
Posts: 1723
Joined: 22 Nov 2005, 11:05
Location: Du finner meg i garasjen

Re:

Post by mazdafun »

low and slow wrote:
mazdafun wrote:God plass !

Har Mellomaksel, turboII kasse og motorfester ferdig tilpasset i garasjen ett sted til B2000. You like?

Blir gøy bil å kjøre. :D

mvh
hvilken motor er det som passer med di motorfester turbo2 eller passer det for fd motoren er det ikke rew den heter

litt insperiasjon go for it 8)
Hei.

Dette er fester for Turbo II dvs, FC, dvs. Ikke REW/FD Motor.

Jeg koblet til motorstyringen til Turbo II. Om du får med motorledningsnettet er ikke dette noe stort problem. Ikke helt Lego som på BG/GTX bygg, men ikke vanskelig. En ledning om gangen så går det bra. Du må strekke ledninger til coilene mener jeg å huske (-dette er lenge siden). Jeg ga opp med min pga motoren hadde kastet noen Apexer. Den skulle være helt topp når jeg kjøpte den sa dem :roll: B2000 med Turbo wankel må bli en drømmebil (-fikk lyst på en nå ).
User avatar
MazdaLaVista
Gear Head
Posts: 1244
Joined: 24 Aug 2005, 12:05
Location: On The Roads in Bergen

Re: Re:

Post by MazdaLaVista »

mazdafun wrote:
low and slow wrote:
mazdafun wrote:God plass !

Har Mellomaksel, turboII kasse og motorfester ferdig tilpasset i garasjen ett sted til B2000. You like?

Blir gøy bil å kjøre. :D

mvh
hvilken motor er det som passer med di motorfester turbo2 eller passer det for fd motoren er det ikke rew den heter

litt insperiasjon go for it 8)
Hei.

Dette er fester for Turbo II dvs, FC, dvs. Ikke REW/FD Motor.

Jeg koblet til motorstyringen til Turbo II. Om du får med motorledningsnettet er ikke dette noe stort problem. Ikke helt Lego som på BG/GTX bygg, men ikke vanskelig. En ledning om gangen så går det bra. Du må strekke ledninger til coilene mener jeg å huske (-dette er lenge siden). Jeg ga opp med min pga motoren hadde kastet noen Apexer. Den skulle være helt topp når jeg kjøpte den sa dem :roll: B2000 med Turbo wankel må bli en drømmebil (-fikk lyst på en nå ).

Hmm... Dette høres meget innbydende ut? Hva skal du ha for dette kitet da? du har ikke turbo 2 motor og ledningsnett og? Ser veldig ut som det står en b2000 på tunet innen kort tid.
93mod Mazda RX7
87mod Mazda 323 4wd Turbo
x 87mod Daihatsu Charade Turbo AKA THE BEAST
x 91mod Mazda 323 HeiHvorDetGårVersjon1
x 93mod Mazda 323 GTR (I miss you)
x 87mod Mazda 323 4wd Turbo ( R.I.P.)
x 87mod Peugeot GTi 1.6 (R.I.P)
GTX-Lars
Gear Head
Posts: 2380
Joined: 05 Jun 2006, 15:50
Location: Sandnes

Re: Mazda B pick up med wankel

Post by GTX-Lars »

Fann litt motivering på jobben;

Image

Image

Image

Image

E isåfall mazda picup med turbowankel :mrgreen:
90 Mazda 323 GTX
82 Porsche 928S
User avatar
mazda-hana
Posts: 126
Joined: 04 Aug 2006, 08:52
Location: Lyngstad

Re: Re:

Post by mazda-hana »

Vi har i alle fall en B2000 som kan vurderes solgt.
Post Reply