knekt håndtak på baklemmen, hva gjør jeg?

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda B-serie
Post Reply
oolon

knekt håndtak på baklemmen, hva gjør jeg?

Post by oolon »

hei

jeg har en mazda b2600 87-modell med gemtop. for noen uker siden så knakk hele håndtaket på lastelemmen rett av. bilen ble kjøpt som dykkebil, så nå er jeg rimelig screwed siden jeg ikke får ned lastelemmen. er ikke lås på selve lemmen, låsen er på luken på gemtopen, men i og med at lastelemmen stod i lukket stilling så får jeg den ikke opp.
jeg går utifra at jeg må bytte hele lemmen? noen som vet hvor jeg kan skaffe en sånn? fortrinnsvis i bergen, men alt er av interesse. høgger? har en kamerat som har skaffet en til meg, men han er gått helt under jorden, og det begynner å bli krise her.

tips mottas med takk
Last edited by oolon on 28 Feb 2009, 21:32, edited 1 time in total.
Stone_man
Gear Head
Posts: 1971
Joined: 29 Jun 2006, 22:40
Location: Sotra

Re: knekt håndtak på baklemmen, hva gjør jeg?

Post by Stone_man »

Sjekk om du finner noen stag innom lemmen med fingrene. Skal klare og opne den med og dra i et stag.
Mazda cx5 (13)
oolon

Re: knekt håndtak på baklemmen, hva gjør jeg?

Post by oolon »

men jeg kommer vel ikke inn i selve lemmen? har ihverfall ikke sett noe steder å skru den opp?
User avatar
WireD
Moderator
Posts: 9274
Joined: 05 Aug 2005, 20:49
Location: Vestre del av landet

Re: knekt håndtak på baklemmen, hva gjør jeg?

Post by WireD »

kan det være du finner noe her, om du først kommer deg inn på planet ditt?

http://www.nbfbildeler.no/templates/Car ... nd_Id=3200
----------------------

Image

Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
"I don't wanna look up from an engine and see a nipple...I quit, man..."
terri
Posts: 5
Joined: 25 Jan 2012, 22:29

Re: knekt håndtak på baklemmen, hva gjør jeg?

Post by terri »

gjorde det samme med mazda'n min er bare og skru av deksel bak på lemmen og inni der er det 2 stag som du må dra i da får du opp denne lemmen din :) :D
Post Reply