forsøkt stjålet 929 coupe, TATT PÅ FERSKEN:D

Post her om du har blitt frastjålet, eller har mistet noe!
Post Reply
User avatar
Atleladden
Posts: 559
Joined: 03 Jul 2006, 00:19
Location: Skarnes og Oslo

forsøkt stjålet 929 coupe, TATT PÅ FERSKEN:D

Post by Atleladden »

2 kronidioter forsøkte å stjele bilen min i natt. Ved en kjempetilfeldighet oppdaget jeg og en kamerat dem når vi kom hjem fra byen.

tok hånd om gjerningsmennene til politiet kom. Nå lurer jeg bare fælt på hva som skjer med erstattning. Låser og interiør er herpa av tyvene..

Jeg har kun minimal forsikring.. ikke del-kasko engang.. håper det beste og kontakter forsikringsselskapet i mårra.. :?
81 mod 929L sedan -solgt :(
86 mod 929 ht coupe
55 mod Volvo 444 Langtidsprosjekt!
00 Mercedes Ml w163 Arbeidsbil, konebil - solgt :D aldri opplevd så mange dyre feil på en bil før :O
2013 beetle cabriolet 1.2t konebil.
vidar
Posts: 546
Joined: 05 Mar 2006, 17:24

Re: forsøkt stjålet 929 coupe, TATT PÅ FERSKEN:D

Post by vidar »

Skaff deg advokat, for i Det kongelige norske socialdemokrati vil du bli anmeldt for frihetsberøvelse hvis du holdt fast tyvene.
User avatar
JanneRx
Posts: 560
Joined: 27 Jul 2006, 13:51
Location: Sørum/Akershus

Re: forsøkt stjålet 929 coupe, TATT PÅ FERSKEN:D

Post by JanneRx »

vidar wrote:Skaff deg advokat, for i Det kongelige norske socialdemokrati vil du bli anmeldt for frihetsberøvelse hvis du holdt fast tyvene.
Det är lov med "citizens arrest" så det ska nog gå bra.

Hade inbrott i min RX3a för några år sen i parkerings garaget under Oslo Plaza av ett narko vrak och hållt han fast till snuten och väktare kom.

Saken blev ju henlagt då pga att han var den han var, men fick ett besked av väktaren att om det sker en gång till så finns det inga kameror just där vi var :shock:
Janne Lindgren
Sørum
User avatar
Stig
Gear Head
Posts: 1628
Joined: 23 Sep 2005, 16:36
Location: Sola

Re: forsøkt stjålet 929 coupe, TATT PÅ FERSKEN:D

Post by Stig »

Det er nok som Janne sier, det er lov å utøve rihetsberøvelse om man tar noen på fersken, og forbrytelsen er alvorlig nok, samt at man har en fare for bevis forspillelse. men om forbrytelsen her ER alvorlig nok, DET er en annen sak...

Ellers, så får du håpe di får dom på seg og må betale deg erstattning, vil tvile på at du får noe fra forsikringa..
User avatar
RX-7FD3S
Gear Head
Posts: 2871
Joined: 10 Sep 2005, 21:12
Location: Sandvollan Inderøy

Re: forsøkt stjålet 929 coupe, TATT PÅ FERSKEN:D

Post by RX-7FD3S »

om saken blir henlagt, ta dem med ut i skogen, skyt dem mellom øynene og så høst det som er brukbart av organer og selg det på svartebørsen. Da får du i det miste dekt skaden,
og verden har blitt en bedre plass :twisted:
1992 Rx-7 Type R1 100% original rx :P
1978 mazda RX-4 WAGON antrasite/black edition :D

Driving a LHD RX7 is like jerking of with your left hand. It can be done, but it just doesnt feel right ;)
the RX7: FB:financial burden FC: financial Crisis FD: financial disaster
Bart? næh, henne e luftfilter xD
User avatar
Toppfart
Gear Head
Posts: 1416
Joined: 28 Mar 2007, 09:31
Location: Refstad Oslo

Re: forsøkt stjålet 929 coupe, TATT PÅ FERSKEN:D

Post by Toppfart »

RX-7FD3S wrote:om saken blir henlagt, ta dem med ut i skogen, skyt dem mellom øynene og så høst det som er brukbart av organer og selg det på svartebørsen. Da får du i det miste dekt skaden,
og verden har blitt en bedre plass :twisted:
Vet ikke om jeg blir sjokkert av Martin lengre :shock:Men det er ikke bare organer som kan brukes...Legg salt på beinene, det gjør innlands samene i trøndelag. Det sies at det skal være nydelig :lol: aah men du Martin husk 600k++, poker og soling :twisted: (intern spøk)
Nåværende eier av 05 Evo
Tidligere eier av rx7fd3s m/402.3rwhp
Subaru Wrx 04 m/300hester
+noe annet møkk som ikke er værd å skrive om
User avatar
RX-7FD3S
Gear Head
Posts: 2871
Joined: 10 Sep 2005, 21:12
Location: Sandvollan Inderøy

Re: forsøkt stjålet 929 coupe, TATT PÅ FERSKEN:D

Post by RX-7FD3S »

Toppfart wrote:
RX-7FD3S wrote:om saken blir henlagt, ta dem med ut i skogen, skyt dem mellom øynene og så høst det som er brukbart av organer og selg det på svartebørsen. Da får du i det miste dekt skaden,
og verden har blitt en bedre plass :twisted:
Vet ikke om jeg blir sjokkert av Martin lengre :shock:Men det er ikke bare organer som kan brukes...Legg salt på beinene, det gjør innlands samene i trøndelag. Det sies at det skal være nydelig :lol: aah men du Martin husk 600k++, poker og soling :twisted: (intern spøk)
hmmm, salta narkiss skav kan sikkert selges til samene ja, de jævlene eter jo alt.
og de 600.000kronene er det vel hovedsakelig JT som får nyte godt av :mrgreen: :lol:
1992 Rx-7 Type R1 100% original rx :P
1978 mazda RX-4 WAGON antrasite/black edition :D

Driving a LHD RX7 is like jerking of with your left hand. It can be done, but it just doesnt feel right ;)
the RX7: FB:financial burden FC: financial Crisis FD: financial disaster
Bart? næh, henne e luftfilter xD
User avatar
Atleladden
Posts: 559
Joined: 03 Jul 2006, 00:19
Location: Skarnes og Oslo

Re: forsøkt stjålet 929 coupe, TATT PÅ FERSKEN:D

Post by Atleladden »

haha, neida politiet ble blide de.. Vi innrømmet at vi kanskje hadde vært litt hardhente, men de var jo desperate.. Og det var helt greit det, var vell uansett de som slo først når vi kom for nærme også. Har vært tyveri i området der før også og de hadde en sekk med "innbrudsutstyr".. Forsikringa gir meg nok ingenting nei, men politiet vil gjerne ha papirer på hva som var ødelagt så det kunne taes med i saken når det kommer til erstatningsansvar, fattern som må skrive det da den står på han bare :) Dette er jo ikke verdens dyreste ting uansett, men av prinsipp syntes jeg de skal betale for seg, de har helt sikkert noe å betale med.. De var norske og så ikke ut som narkomane egentlig.. Imens må jeg ta bussen, og det suger.
81 mod 929L sedan -solgt :(
86 mod 929 ht coupe
55 mod Volvo 444 Langtidsprosjekt!
00 Mercedes Ml w163 Arbeidsbil, konebil - solgt :D aldri opplevd så mange dyre feil på en bil før :O
2013 beetle cabriolet 1.2t konebil.
User avatar
Atleladden
Posts: 559
Joined: 03 Jul 2006, 00:19
Location: Skarnes og Oslo

Re: forsøkt stjålet 929 coupe, TATT PÅ FERSKEN:D

Post by Atleladden »

Skal skaffe meg skriftelig fra mazda hvor mye stash koster.. ny midtkonsol for eks får man vell ikke tak i men.. Låsene ialfall
81 mod 929L sedan -solgt :(
86 mod 929 ht coupe
55 mod Volvo 444 Langtidsprosjekt!
00 Mercedes Ml w163 Arbeidsbil, konebil - solgt :D aldri opplevd så mange dyre feil på en bil før :O
2013 beetle cabriolet 1.2t konebil.
User avatar
fne
Posts: 591
Joined: 02 Aug 2006, 19:23
Location: Inderøy, Nord-Trøndelag

Re: forsøkt stjålet 929 coupe, TATT PÅ FERSKEN:D

Post by fne »

Du kan få priser på det, selv om de ikke kan skaffe delene fordi ;) Og det var sikkert dyrt den gangen det kunne skaffes ;)
fne.
-88 Mazda 626 2.0i 16V FE3
ca 410'000km
-94 Audi 100 2.5 tdi abt-chip
Passert 260'000
http://mazda-ogn.org/phpBB3/viewtopic.php?t=17621
petterbw
Posts: 6
Joined: 02 Jan 2010, 13:13

Re: forsøkt stjålet 929 coupe, TATT PÅ FERSKEN:D

Post by petterbw »

RX-7FD3S wrote:om saken blir henlagt, ta dem med ut i skogen, skyt dem mellom øynene og så høst det som er brukbart av organer og selg det på svartebørsen. Da får du i det miste dekt skaden,
og verden har blitt en bedre plass :twisted:
trenger ikke dra ut i skogen. er ingen kameraer i parkeringshuset på galleriet i oslo. er nok en grunn til at det ikke har forekommet noen anmeldelser fra det stedet....
User avatar
Atleladden
Posts: 559
Joined: 03 Jul 2006, 00:19
Location: Skarnes og Oslo

Re: forsøkt stjålet 929 coupe, TATT PÅ FERSKEN:D

Post by Atleladden »

Mazda kan KUN skaffe låsen på førersiden.. Det var alt de hadde å oppdrive.. kunne ikke engang få priser på hva ting har kostet :?
Men den låsen med arbeid blir da: 1000 for låsen og 2000 for arbeidet ca..
Resten anbefalte de meg å sjekke forumer osv:p og jeg er ganske sikker på at jeg skal klar å få tak i alt, men hvor mye vil det koste meg egentlig.. :?

Hvor mye skal jeg kreve i erstattning? Knust Dørlås, Tenning med deksel, og Midkonsol..
81 mod 929L sedan -solgt :(
86 mod 929 ht coupe
55 mod Volvo 444 Langtidsprosjekt!
00 Mercedes Ml w163 Arbeidsbil, konebil - solgt :D aldri opplevd så mange dyre feil på en bil før :O
2013 beetle cabriolet 1.2t konebil.
ke25toyoglide
Gear Head
Posts: 1136
Joined: 06 Feb 2007, 09:39
Location: Karmøy Rogaland

Re: forsøkt stjålet 929 coupe, TATT PÅ FERSKEN:D

Post by ke25toyoglide »

En kamerat av meg hadde innbrudd i sin 929 4dørt.
Då fikk han tak i låssett hos hellanor til ca 1000kr. då skiftet de alle dørlåser, bakluke lås, tenningslås. Slik at han fremdeles hadde samme nøkkel til alt. Og det var ca samme pris som mazda skulle ha for kun en dørlås.
Etter innbrudd i en BMW eg hadde så fikk eg 5000.- for ødelagt midtkonsoll, det kostet den ny, men de kunne ikkje skaffe.
Håper dette hjelper deg å sakffe deler, og hva du skal be om i erstatning.
også eiger av :
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
zharkey
Gear Head
Posts: 5125
Joined: 15 Jan 2006, 22:21
Location: Sortland

Re: forsøkt stjålet 929 coupe, TATT PÅ FERSKEN:D

Post by zharkey »

Kosa meg når jeg leste at du tok dem på fersken ! Endelig at noen ble tatt for slikt ! Thumbs up !
Det jeg ville gjort, var å notere den lista med en "gaffel" , slik at disse idiotene må ponge ut med enda mer, og kansje de aldri finner på noe slikt igjen !
Men uansett, dritbra at du fikk tatt dem 8) Hadde det vært i garasjen her noen hadde brutt seg inn, så hadde de ikke kommet ut igjen. :P
323 Gtx/R
626
User avatar
Atleladden
Posts: 559
Joined: 03 Jul 2006, 00:19
Location: Skarnes og Oslo

Re: forsøkt stjålet 929 coupe, TATT PÅ FERSKEN:D

Post by Atleladden »

jada.. da var saken over.. han ene ble dømt til litt samfundsstraff, og å betale meg 3000kr i erstattning. Han andre fikk ingen straff.
Hadde jeg dokumentert litt bedre hva som ble ødelagt hadde jeg nok kanskje fått mer ser jeg når jeg leser i papirene.. MEN så er det det om han faktsik betaler da.. Virker som staten skal hjelpe meg å dra de inn om det går over en viss tid. Det står de vil kontakte meg i papirene fra dommen:S Det begynner i så fall å bli på tida da de 3 ukene han hadde som frist å betale meg på er forbi for lengst.
81 mod 929L sedan -solgt :(
86 mod 929 ht coupe
55 mod Volvo 444 Langtidsprosjekt!
00 Mercedes Ml w163 Arbeidsbil, konebil - solgt :D aldri opplevd så mange dyre feil på en bil før :O
2013 beetle cabriolet 1.2t konebil.
Post Reply