Biltyv! Påskekrim.. Dejavu. Mazda 323 ribbet til beinet.

Post her om du har blitt frastjålet, eller har mistet noe!
User avatar
GSM
Gear Head
Posts: 2170
Joined: 10 Nov 2005, 15:17
Location: Bergen

Biltyv! Påskekrim.. Dejavu. Mazda 323 ribbet til beinet.

Post by GSM »

Ikke ulikt påsken i fjor har byens kriminelle imbisile idioter bestemt seg for å la de lange pølsefingrene sine beføle mine eiendeler... Kom fra 14 timers skift til en bil som var fulstendig ribbet og ramponert.. Her har tyvene i fult dagslys kl 7 om morgenen tømt bilen min for alt av verdi, og i tillegg vandalisert den. Interiøret er knust,knekt og sarvet, alt av stereoanlegg og verktøy er tatt. Vi snakker her antaklig verdiløse drittunger og ikke østeuropeere. Bare på faen har de stukket av med rattet og kappet kabler rundtom i motorrommet bare for å gjøre bilen ubrukelig.. Jævlig fett med ramponert bil i føkkings ARNA når jeg bor på Minde selv... Tyvene ble sett rømmende fra åstedet i det som antaklig er en Rød 90talls mazda 323 av den stutte typen med Registreringsnr SR59012. Inbruddet fant sted på Espeland rett ved Janus fabrikken og tyvene stakk av i retning Indre Arna. Kjøretøy registeret er nede for tiden så får ikke sjekket eier på bilen :evil: De var forøvrig staselig kledd med skinnhansker og fargerike klær, og toppet hele driten med ghetto skaut rundt trynet...

Image
Herregud så kule...
Mazdaløs
User avatar
RX-7FD3S
Gear Head
Posts: 2871
Joined: 10 Sep 2005, 21:12
Location: Sandvollan Inderøy

Re: Påskekrim.. Dejavu. Mazda 323 ribbet til beinet.

Post by RX-7FD3S »

jakt dem ned og la dem lide en smertefull og sakte død :evil:
1992 Rx-7 Type R1 100% original rx :P
1978 mazda RX-4 WAGON antrasite/black edition :D

Driving a LHD RX7 is like jerking of with your left hand. It can be done, but it just doesnt feel right ;)
the RX7: FB:financial burden FC: financial Crisis FD: financial disaster
Bart? næh, henne e luftfilter xD
User avatar
JanneRx
Posts: 560
Joined: 27 Jul 2006, 13:51
Location: Sørum/Akershus

Re: Påskekrim.. Dejavu. Mazda 323 ribbet til beinet.

Post by JanneRx »

RX-7FD3S wrote:jakt dem ned og la dem lide en smertefull og sakte død :evil:
Ta inte lagen i egna händer, det slutar som regel illa för dig själv fast man har jävlig god lust.
Ring snuten och fråga på reg nr, det är offentlig information så de kan inte neka dig.
Janne Lindgren
Sørum
User avatar
littledevile
Posts: 397
Joined: 12 Apr 2008, 18:37
Location: Bergsagel / Sandnes

Re: Påskekrim.. Dejavu. Mazda 323 ribbet til beinet.

Post by littledevile »

Det er bare til å finne dei og gi dei noen finger tupper kortere samt en knee høyde lavere, politiet ( lakris folk i disko bil ) gjør ingenting allikevel.
Hadde det vært meg, så hadde eg sørget for at dei ikke rørte mine ting igjenn...
Biler i garasjen:
Huyndai Santafe 2,2 cdri 2006
Mazda Rx7 Fc3s 86 mod

Biler som eg hadde:

Volvo V70 99 mod.
Saab 900i 86 mod. solgt
Ford erscort 1,3 stv 86 mod. vraket
WW boble 1303S 74 mod med 2L transporter maskin. Fikk ikke skilt på.
User avatar
RX-7FD3S
Gear Head
Posts: 2871
Joined: 10 Sep 2005, 21:12
Location: Sandvollan Inderøy

Re: Påskekrim.. Dejavu. Mazda 323 ribbet til beinet.

Post by RX-7FD3S »

JanneRx wrote:
RX-7FD3S wrote:jakt dem ned og la dem lide en smertefull og sakte død :evil:
Ta inte lagen i egna händer, det slutar som regel illa för dig själv fast man har jävlig god lust.
Ring snuten och fråga på reg nr, det är offentlig information så de kan inte neka dig.
hva i all verden er vitsen med å ringe de, om di så tar soperne på fersk gjerning blir jo saken henlagt,
heller sørge for at de sporløst forsvinner, mange dyr i skogen som trenger mat om vinteren :twisted:
1992 Rx-7 Type R1 100% original rx :P
1978 mazda RX-4 WAGON antrasite/black edition :D

Driving a LHD RX7 is like jerking of with your left hand. It can be done, but it just doesnt feel right ;)
the RX7: FB:financial burden FC: financial Crisis FD: financial disaster
Bart? næh, henne e luftfilter xD
User avatar
GSM
Gear Head
Posts: 2170
Joined: 10 Nov 2005, 15:17
Location: Bergen

Re: Påskekrim.. Dejavu. Mazda 323 ribbet til beinet.

Post by GSM »

Politiet dukket faktisk opp etter noen timer de. Lite å gjøre på søndags morgen :P Og har fått verifisert at skiltnummeret stemmer med bilen de stod på, så idiotene er så godt som busted.. De kjørte jo mazda selv, så de ville vel ha deler til sin. Skadene dekker forsikringen... Mitt største problem nå er å komme meg på jobb de neste dagene :roll:
Mazdaløs
K3nt
Posts: 244
Joined: 22 Jan 2007, 16:56
Location: Andøya (Nordland)

Re: Påskekrim.. Dejavu. Mazda 323 ribbet til beinet.

Post by K3nt »

littledevile wrote:Det er bare til å finne dei og gi dei noen finger tupper kortere samt en knee høyde lavere, politiet ( lakris folk i disko bil ) gjør ingenting allikevel.
Hadde det vært meg, så hadde eg sørget for at dei ikke rørte mine ting igjenn...
"politiet ( lakris folk i disko bil )" Hehehe.... den likte jeg :lol:
Btw, bra at saken løser seg :)
-93 Rx7 LHD Touring.
-93 Rx7 RHD R Kræsja :,( Snart under oppbygging.
-95 Vectra. Bruksbil
User avatar
GSM
Gear Head
Posts: 2170
Joined: 10 Nov 2005, 15:17
Location: Bergen

Re: Påskekrim.. Dejavu. Mazda 323 ribbet til beinet.

Post by GSM »

Fant bilen de stakk av fra stedet med.. Ca 2km lenger ned i veien :roll: Og siden alle kjenner alle i Arna, så vet jeg nå nok om disse personene til at jeg holder meg langt unna :P
Har vert diverse politirazziaer i huset der, sist i forbindelse med et Ran på Øyrane torg http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Slaatt- ... xtor=RSS-2 og gubben i huset har en hang til rus og våpen vistnok.. Kjerringen som eier bilen har en vennekrets som vistnok omfatter alt fra personer dømt for ran og drap osvosv...
Så spørs det bare om politiet gidder å løfte en finger :roll:
Mazdaløs
User avatar
GSM
Gear Head
Posts: 2170
Joined: 10 Nov 2005, 15:17
Location: Bergen

Re: Påskekrim.. Dejavu. Mazda 323 ribbet til beinet.

Post by GSM »

Opplysninger i saken så langt:
Fluktbil: Mazda 323 Lx 94mod, SR59012
Eier: Hilde Skadal Rutledal f-1982

Etter tips fra vitner og en kar som ble frastjålet bilen sin av noen i samme område sitter jeg med 2 navn på de som muligens står bak, hvorav den ene har en beviselig tilknytning til bilen da han er gift med eieren og bor på adressen hvor bilen ble funnet med tyvegodset montert.
Marius Rutledal f-1981
Langebrekkja 76, Arnatveit

http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... .87,,0,2.2
Last edited by GSM on 04 Nov 2010, 16:23, edited 8 times in total.
Mazdaløs
User avatar
JanneRx
Posts: 560
Joined: 27 Jul 2006, 13:51
Location: Sørum/Akershus

Re: Påskekrim.. Dejavu. Mazda 323 ribbet til beinet.

Post by JanneRx »

RX-7FD3S wrote:
JanneRx wrote:
RX-7FD3S wrote:jakt dem ned og la dem lide en smertefull og sakte død :evil:
Ta inte lagen i egna händer, det slutar som regel illa för dig själv fast man har jävlig god lust.
Ring snuten och fråga på reg nr, det är offentlig information så de kan inte neka dig.
hva i all verden er vitsen med å ringe de, om di så tar soperne på fersk gjerning blir jo saken henlagt,
heller sørge for at de sporløst forsvinner, mange dyr i skogen som trenger mat om vinteren :twisted:

Sant det... Menar bara att det inte är värt att sitta inne spärrad för ett par "low lifes"
Janne Lindgren
Sørum
User avatar
Atleladden
Posts: 559
Joined: 03 Jul 2006, 00:19
Location: Skarnes og Oslo

Re: Påskekrim.. Dejavu. Mazda 323 ribbet til beinet.

Post by Atleladden »

Folk som gjør slikt burde jo henges ut, gapestokk burde gjenninføres, sannsynligvis mer prevantivt enn fengsel i mange tilfeller.
81 mod 929L sedan -solgt :(
86 mod 929 ht coupe
55 mod Volvo 444 Langtidsprosjekt!
00 Mercedes Ml w163 Arbeidsbil, konebil - solgt :D aldri opplevd så mange dyre feil på en bil før :O
2013 beetle cabriolet 1.2t konebil.
vidar
Posts: 546
Joined: 05 Mar 2006, 17:24

Re: Påskekrim.. Dejavu. Mazda 323 ribbet til beinet.

Post by vidar »

GSM wrote:Fant bilen de stakk av fra stedet med.. Ca 2km lenger ned i veien :roll: Og siden alle kjenner alle i Arna, så vet jeg nå nok om disse personene til at jeg holder meg langt unna :P
Hvorfor det? Hvis du leser lenger opp i posten her så er det noen veldig tøffe karer du kan hyre inn til både fingerklipping og arrangering av forsvinninger, spør dem om hjelp da vel :mrgreen:
User avatar
GSM
Gear Head
Posts: 2170
Joined: 10 Nov 2005, 15:17
Location: Bergen

Re: Påskekrim.. Dejavu. Mazda 323 ribbet til beinet.

Post by GSM »

Atleladden wrote:gapestokk burde gjenninføres
Dette blir vel det nermeste jeg kommer en gapestokk :P
Last edited by GSM on 04 Nov 2010, 16:25, edited 1 time in total.
Mazdaløs
User avatar
GSM
Gear Head
Posts: 2170
Joined: 10 Nov 2005, 15:17
Location: Bergen

Re: Påskekrim.. Dejavu. Mazda 323 ribbet til beinet.

Post by GSM »

Hurra, tyven er tatt... Og nå er bevisbyrden på MEG for å bevise at tingene er mine :evil: Han hadde montert hele anlegget mitt og rattet i bilen sin. Eller.. Ettersom jeg ikke har serienr på noe av stereo anlegget så ender han nok opp med å beholde det :evil: Jeg kunne heldighvis beskrive rattet såppas godt at det ikke var det minste fnugg av tvil at det var riktig ratt så han ryker nok på det, og da kjører forsikringsselskapet sak på resten av summen mot idioten... Så det blir et jævlig dyrt stereoanlegg for han detta :mrgreen:
Mazdaløs
ke25toyoglide
Gear Head
Posts: 1136
Joined: 06 Feb 2007, 09:39
Location: Karmøy Rogaland

Re: Påskekrim.. Dejavu. Mazda 323 ribbet til beinet.

Post by ke25toyoglide »

Så flott, då er de tatt ihvertfall.
Om du får stereoen igjen eller ikkje, så får du jo erstatning fra forsikring viss ikkje.
Noen er dummere enn at de fortener å leve. :roll:
også eiger av :
Mazda 929 3.0l V6, 190hk 1987 og 3.0l V6, 170hk latomat 1988 delebil
Toyota Prius 1.5, 143hk 2006
Toyota Camry 2.0l latomat 1989
Post Reply