Hei Ny bil
Hei Ny bil
heisann, datt plutselig over dette forumet da jeg satt å googlet på mazda 626.
jeg klarte å kjøpe en mazda 626 på fest her en dag, forsåvidt kosli d
8000 for en 626 gti 16v med 145hk som dem sa, e vet faktisk nokk ikke så altofrmye om bilen enda, henter den sikkert imorra, å får peist ut noen bilder.
ble anbefalt å kjøpe den av typen til søstern, som igjen er en mazda fan. han har en rx7 som han holler på å lagetil, med vankel motor å byttet side på ratte å alt mulig, men nokk om det.
det viktigste e ble fortalt at jeg måtte fikse på den var at den måtte ha ny bensin tank, (har en bil å plukke deler fra) som forsåvidt ikke er så vannskelig håper jeg. å bytte mansjetter, og noen andre slitedeler, får sikkert vite mer i morra. er det nye styr å bytte dem mansjettene? tror jeg skal få noen andre til å gjøre det viss det blir for mye styr. er bare hobby hobby "mekaniker"
jeg klarte å kjøpe en mazda 626 på fest her en dag, forsåvidt kosli d
8000 for en 626 gti 16v med 145hk som dem sa, e vet faktisk nokk ikke så altofrmye om bilen enda, henter den sikkert imorra, å får peist ut noen bilder.
ble anbefalt å kjøpe den av typen til søstern, som igjen er en mazda fan. han har en rx7 som han holler på å lagetil, med vankel motor å byttet side på ratte å alt mulig, men nokk om det.
det viktigste e ble fortalt at jeg måtte fikse på den var at den måtte ha ny bensin tank, (har en bil å plukke deler fra) som forsåvidt ikke er så vannskelig håper jeg. å bytte mansjetter, og noen andre slitedeler, får sikkert vite mer i morra. er det nye styr å bytte dem mansjettene? tror jeg skal få noen andre til å gjøre det viss det blir for mye styr. er bare hobby hobby "mekaniker"
e skal prøve å forklare så godt e kan imorra når e får vite litt mer om d sjølStone_man wrote:Hei og velkommen til forumet.
626 gd du har kjøpt deg med fe3 motor. Er 140 hk i dei.
Hvilken masjetter er det snakk om. Er mye masjetter på en bil.
Du må få typen til søstra di inn på forumet her også.
e kan no vertfall prøve å få han inn på forumet da
Høres ut som en importbil, med tanke på at eieren skriver GTI. Det stod ikke GT på bilene solgt i Norge, noe det gjorde på bilene med 16V motor solgt i resten av verden, på framskjermen. I såfall er det også frontleppe på den og 140hk selv om det er en -88modell. En eier her hvor jeg bor trodde han hadde en 148hk utgave, inntil jeg tok en titt på bilen. Det var en -89 modell, solgt i slutten av -88 (de nye årsmodellene kommer i sep.året før, og ikke i jan.). Er det kat. på bilen, og den er førstegangsregistrert (samme hvilket land) før 1989, så kan en fjerne katalysatoren. En vil ikke få en like sterk motor som 148hk utgaven (som har noe mer enn 148hk) pga lavere komp., men mer enn 140hk.
Aldri diesel
1975 Mazda RX4HT
1975 Mazda RX4HT
ser bra ut denne! har dog ingen gt leppe da
Mazda 626 2.3i 16v combi -88
Skoda Kodiaq 2.0TDI 190hk 4x4 - 18
Skoda Octavia 1.8TFSI 180hk 4x4 -15
Mazda 626 2.2i 4WD combi- 90 Gone
Mazda 6 Optimum 2.2D 175hk stv -13 Gone
FE3 2.3 - Motorprosjekt
Skoda Kodiaq 2.0TDI 190hk 4x4 - 18
Skoda Octavia 1.8TFSI 180hk 4x4 -15
Mazda 626 2.2i 4WD combi- 90 Gone
Mazda 6 Optimum 2.2D 175hk stv -13 Gone
FE3 2.3 - Motorprosjekt
Kan du være så snill å ta et bilde av framstolene dine. Nå har en mulighet til å se om du har GLX stoler(som de norske sedanene m/16V hadde), eller GT stoler (som m/få unntak kun ble levert i Norge på coupe-16V). Er det GLX stoler i din så begynner jeg å lure på om GT stoler egentlig er coupe only.
Aldri diesel
1975 Mazda RX4HT
1975 Mazda RX4HT
du vet inderlig godt at min combi og wilba sin combi har gt stoler... og de er ikke ettermonter, siden dørtrekk og alt stemmer.............Coupe wrote:Kan du være så snill å ta et bilde av framstolene dine. Nå har en mulighet til å se om du har GLX stoler(som de norske sedanene m/16V hadde), eller GT stoler (som m/få unntak kun ble levert i Norge på coupe-16V). Er det GLX stoler i din så begynner jeg å lure på om GT stoler egentlig er coupe only.
Mazda 626 2.3i 16v combi -88
Skoda Kodiaq 2.0TDI 190hk 4x4 - 18
Skoda Octavia 1.8TFSI 180hk 4x4 -15
Mazda 626 2.2i 4WD combi- 90 Gone
Mazda 6 Optimum 2.2D 175hk stv -13 Gone
FE3 2.3 - Motorprosjekt
Skoda Kodiaq 2.0TDI 190hk 4x4 - 18
Skoda Octavia 1.8TFSI 180hk 4x4 -15
Mazda 626 2.2i 4WD combi- 90 Gone
Mazda 6 Optimum 2.2D 175hk stv -13 Gone
FE3 2.3 - Motorprosjekt
Ja, og derfor skrev jeg;"m/få unntak". Er klar over at det finnes et par combier, men egentlig ser jeg på din som et unntak. Wibla sin er vel en 4ws, og dermed er den blitt spesialtbestillt fra Kolberg, og dermed forklarer det setene i den. Så av FWD 16V combi så kjenner jeg bare til din med GT stoler. Har aldri sett en 16V sedan m/GT stoler. Nyskjerrig på det. Din bil LMB er vel unntaket som bekrefter regelen tror jeg (?)LMB__ wrote:du vet inderlig godt at min combi og wilba sin combi har gt stoler... og de er ikke ettermonter, siden dørtrekk og alt stemmer.............Coupe wrote:Kan du være så snill å ta et bilde av framstolene dine. Nå har en mulighet til å se om du har GLX stoler(som de norske sedanene m/16V hadde), eller GT stoler (som m/få unntak kun ble levert i Norge på coupe-16V). Er det GLX stoler i din så begynner jeg å lure på om GT stoler egentlig er coupe only.
Aldri diesel
1975 Mazda RX4HT
1975 Mazda RX4HT
ahh leste litt feil, trodde du skrev at det var glx seter i alle biler, og det var noen få coupeer som hadde gt... sorry
Mazda 626 2.3i 16v combi -88
Skoda Kodiaq 2.0TDI 190hk 4x4 - 18
Skoda Octavia 1.8TFSI 180hk 4x4 -15
Mazda 626 2.2i 4WD combi- 90 Gone
Mazda 6 Optimum 2.2D 175hk stv -13 Gone
FE3 2.3 - Motorprosjekt
Skoda Kodiaq 2.0TDI 190hk 4x4 - 18
Skoda Octavia 1.8TFSI 180hk 4x4 -15
Mazda 626 2.2i 4WD combi- 90 Gone
Mazda 6 Optimum 2.2D 175hk stv -13 Gone
FE3 2.3 - Motorprosjekt