bøyd hjulstilling

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 6, Mazda 626 og Mazda MX-6
Post Reply
User avatar
Satanius
Posts: 21
Joined: 13 Aug 2007, 18:22

bøyd hjulstilling

Post by Satanius »

Var uheldige her om dagen og med slite dekk og glatte veier, så fikk jeg et smell på venstre fronthjul. Nå er det litt skeivt og lager litt lyd når eg kjøre.

Hvor mye kan dette koste meg å fikse selv? nå har jeg ikke fått oversikten på hvor gale skaden er, men hvis eg måtte skifte hele den som hjulet henger på. Noe som har omfanget av det? sikkert stress å fikse også.
-'91 626 sedan 12v 2.2i
User avatar
Satanius
Posts: 21
Joined: 13 Aug 2007, 18:22

Post by Satanius »

Så det trenge ikke å være verre enn så? kostnadene for nye deler, ikke original deler da :D Det låt ikke så ille ut.

Nå har jeg også fått sjekket med skaden min på bilen. Det ser ut til å være dekket som tok skaden, så etter å byttet dekket, så gikk bilen glatt igjen føles det ut som. Men skal testet den i høyere hastighet for å avlukke om det er kommet noe skeivheter i bærbrua eller noe annet. Merke det på ukjente vibreringer på plassen.

Men jeg tror jeg kom unna med sjokket bare. Ta lære å ikke trå på gassen i en 90 graders sving med slite dekk og glatt føre :wink:
-'91 626 sedan 12v 2.2i
User avatar
zoom zoom
Posts: 205
Joined: 13 Oct 2005, 20:40

Post by zoom zoom »

Er vel strengt tatt og foretrekke en rettholt men en planke kan sikkert brukes til nød det og :)
Mercedes 300CE 88mod

X-Mazda 626 88mod 2.0 16V 2 dørs Coupe
Post Reply