Page 2 of 2

Posted: 06 Nov 2007, 21:59
by icewings626
Se der ja=)
Ja men da var vi på bølgelengde likevel=)
Misunner deg 4wd;S Skulle gjort mye for å hatt akkurat det:/

Men da vet du kanskje hvor jeg kan starte å lete etter motoren?? søker som en gal å er inne på den ene å den adre siden men ingenting av interesse enda.. jeg vil ha den komplette motoren som utgangspunkt før jeg starter å handle inn andre ting,..=)
Ringt rundt til bilopphuggerier i sverige og tyskland,, fant en i tyskland men den va IKKE til salgs... "merkelig" nok...:/

Posted: 06 Nov 2007, 22:12
by LMB__
http://www.mx6.com , der er det mange slike motorer :) er en amerikansk side for nettopp mx6 og 626... (mx6 er det amerikanske navnet på 626 coupe)

vil uasett anbefale deg å kjøpe delene du trenger, siden en motor er tung og dyr å frakte, samt at setter du turbo på orginale 2.2 motoren får du mere hester grunnet annet kompresjonsforhold...

Posted: 06 Nov 2007, 22:31
by icewings626
i know=)

interessant å vite=) Hvor mye mer tror du jeg kan få ut av 2.2literen som jeg har da?

Posted: 06 Nov 2007, 23:08
by Wibla
2.2litern med turbo får du vel 200-270hk maks, mens med fe3 får du oppmot 500hk...

Jeg skjønner tankegangen din, men det er mye lettere å få tak i en FE3 motor enn en F2T, og mindre styr med godkjenning - med mindre du skal turbokonvertere ;)

Posted: 09 Nov 2007, 15:57
by icewings626
Hehe, ja i det=) er ikke helt bestemt enda da...
Noen sier jeg burde satse på å bygge på motoren jeg har å andre ikke...
Planen er å først få tak i F2Tèn og bygge på den etterhvert som jeg får råd.. har ingen begrensninger på hvor mye jeg kommer til å bruke men at det blir MASSE penger DET vet jeg=)
Første mazdaen brukte jeg bare penger utseendemessig og i deler, denne gangen er jeg mer interessert i motorperformance om du skjønner;P
Så vi får se, hva resultatet blir=)

Posted: 09 Nov 2007, 19:37
by zoom zoom
Og si at det er mer spesielt med en 2,2 turbo motor er enn en Fe3 motor med turbo er jo bare sprøyt. Kansje her i Norge men vi var heldige nok til og få den skikkelige motoren med et 3 tall i motor koden. Jeg kan ikke se hvorfor en Fe3 med turbo ikke skulle være spesielt her i Norge for mange snakker om det men ingen gjør det og skal du bruke skikkelig med penger på en motor er det motoren og bygge på.
Og et seriøst motorbygge koster fort 50.000 (ofte over) bare så det er sagt :)
Hva tror du det koster og importere en motor og attpåtil vet du ikke hvilken stand den er i engang.

Men for all del, jeg misunner pågangsmotet ditt og vil virkelig at du skal få til noe spesielt :D

Posted: 09 Nov 2007, 19:39
by LMB__
zoom zoom, tror faktisk det er flere fe3 turbo i norge enn f2t :P, og ja så lenge vi bor i norge så er det norge vi sammenligner oss med

Posted: 09 Nov 2007, 21:31
by SL33PER
ja men det han mener er att det er noe man ikke ser hver dag.

Posted: 09 Nov 2007, 21:42
by LMB__
nei det er sant :)

Posted: 13 Nov 2007, 17:45
by gaus90
http://www.japanmoottorituonti.fi/?view=moottorit&id=25

nummer 2 er da en 2.2 turbo. 1650 €

Posted: 13 Nov 2007, 18:31
by Wibla
Og litt lenger nede...

- Moottori FE
- 2.0L 16V DOCH
- Aj. n. 60 000km
- Hinta 1100 €

Posted: 13 Nov 2007, 18:34
by gaus90
ja... :P men SKAL vist ha 2,2 TURBO :D

Posted: 15 Nov 2007, 09:19
by icewings626
Hehe, takker meget for linken=)

Re: 2.2i 12 turbo (F2T org.motor)

Posted: 17 Aug 2008, 02:57
by Roger 1
har den motoren i en 929 88 mod jeg ja masse arb grunnet dårlig plass mot torpedo vegg
tror det er den eneste i norge

Re: 2.2i 12 turbo (F2T org.motor)

Posted: 16 Apr 2010, 15:40
by icewings626
Hehe...:) Bilen ble solgt, brukes eller ble brukt til "rally" i lofoten:)
Har idag et nytt prosjekt;) Med FE3;) Er dere fornøyd NÅ da??:D

Link til prosjekttråd på bilforumet (mens jeg mekker på tråden her):
http://www.bilforumet.no/prosjektforum/ ... mazda.html