Billige calippere, hvor?
Billige calippere, hvor?
Har dere noen steder som dere kan anbefalle for bilige bremsedeler til mazda?
Kom akkurat hjem fra eu kontroll nå og det viste seg det at jeg må bytte begge to pga svak handbrems og driftsbremse bak. de sa det sikkert var den mekanismen på skruen inni selve stempelet som var gåen og derfor ble det en 2er feil.
Kansje noen av dere har brukbare calippere som jeg kan kjøpe?
Det er fortsatt snakk om en 626 2dørs
Kom akkurat hjem fra eu kontroll nå og det viste seg det at jeg må bytte begge to pga svak handbrems og driftsbremse bak. de sa det sikkert var den mekanismen på skruen inni selve stempelet som var gåen og derfor ble det en 2er feil.
Kansje noen av dere har brukbare calippere som jeg kan kjøpe?
Det er fortsatt snakk om en 626 2dørs
Mercedes 300CE 88mod
X-Mazda 626 88mod 2.0 16V 2 dørs Coupe
X-Mazda 626 88mod 2.0 16V 2 dørs Coupe
Hvis du skal kjøpe ny calippere så finnes de ikke billig i det hele tatt..
Men mekonomen og meca, selger calippere for ca. 1900,- stk + 500,- i pant.
Det du kan gjøre hvis du er litt fingernem og har litt tid, er å overhale dine calippere som sitter på bilen. Men det er ikke sikkert at dette går bra, da det som oftest er veldig mye rust på den armen som går til håndbrekket, eller det er rust i nålelagret som sitter på armen til håndbrekket på hver calipper. Overhalingsett koster vel 300,- per stykk tror jeg.
Men mekonomen og meca, selger calippere for ca. 1900,- stk + 500,- i pant.
Det du kan gjøre hvis du er litt fingernem og har litt tid, er å overhale dine calippere som sitter på bilen. Men det er ikke sikkert at dette går bra, da det som oftest er veldig mye rust på den armen som går til håndbrekket, eller det er rust i nålelagret som sitter på armen til håndbrekket på hver calipper. Overhalingsett koster vel 300,- per stykk tror jeg.
- Hitterdøl'n
- Posts: 208
- Joined: 10 Oct 2005, 18:54
- Location: Hitra
Jeg kjøpte på et bilopphuggeri i fjor da jeg overhalte bremsene mine. Tror det kosta 600-700 for en kaliper der. Og den var grei den. Overhalte den uansett da, ettersom jeg overhalte på den andre siden også.
Men rep-sett var ikke billig nei...
Men rep-sett var ikke billig nei...
2015 Mazda 6 AWD optimum
2013 Mazda 6 2.2 Optimum Solgt
2012 Hyundai i40 Premium Solgt
1994 Mazda 626 1,8i Solgt
2013 Mazda 6 2.2 Optimum Solgt
2012 Hyundai i40 Premium Solgt
1994 Mazda 626 1,8i Solgt
- Hitterdøl'n
- Posts: 208
- Joined: 10 Oct 2005, 18:54
- Location: Hitra
Hos meg var hele driten rett og slett rustet fast, og da jeg skulle demontere braketten og kaliperen, så ødela jeg ene glidestemplet.
Vrei det i to biter faktisk...
Men det kan godt hende at hvis du klarer å plukke de fra hverandre, så kan du smøre de opp igjen.
Har forstått det sånn at kaliperne bak er en svakhet på Mazda, de har en tendens til å sette seg fast.
Mulig kaliperne på din bil er litt annerdeles enn mine, men kan ikke tenke meg at forskjellen er så stor.
Vrei det i to biter faktisk...
Men det kan godt hende at hvis du klarer å plukke de fra hverandre, så kan du smøre de opp igjen.
Har forstått det sånn at kaliperne bak er en svakhet på Mazda, de har en tendens til å sette seg fast.
Mulig kaliperne på din bil er litt annerdeles enn mine, men kan ikke tenke meg at forskjellen er så stor.
2015 Mazda 6 AWD optimum
2013 Mazda 6 2.2 Optimum Solgt
2012 Hyundai i40 Premium Solgt
1994 Mazda 626 1,8i Solgt
2013 Mazda 6 2.2 Optimum Solgt
2012 Hyundai i40 Premium Solgt
1994 Mazda 626 1,8i Solgt
- Hitterdøl'n
- Posts: 208
- Joined: 10 Oct 2005, 18:54
- Location: Hitra
Ja, hadde samme problemet på 98' Passat 1,8T eg hadde. Måtte bytte calippere bak fordi stempelene satt helt fast.Hitterdøl'n wrote:Neida, selvsagt er det ikke bare Mazda. Bremsene bak brukes mindre enn bremsene foran, og vil derfor lettere ruste fast. Slik sett så er trommelbremser bedre.
Last edited by Darkstar on 17 Mar 2006, 20:11, edited 1 time in total.
07' Audi A3 Sportback 2,0TDI
X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T
X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T
Det som er mest vanlig er vel egentlig bare nålelageret som sitter på håndbrekk armen. Den var helt fast på min og dermed ble det helt ny bytte calipper. Pris på bytte calipper hos Meca er; 1211,25,- per stykk!! Og det var faktisk ikke så dyrt! Prisen må ha gått ned siden før jul! Løp å kjøp!zoom zoom wrote:Hva er det som bruker og bli gåent da egentlig?
Er det fjæren og nålelageret, eller er det kansje skruen inni stempelet?
Jeg legger ved en link til bremse delene hos Meca.no
http://catalog.meca.no/Catalog.aspx?Bra ... egoryID=32
http://catalog.meca.no/ProductSheet.asp ... RefID=4195otis wrote:Det som er mest vanlig er vel egentlig bare nålelageret som sitter på håndbrekk armen. Den var helt fast på min og dermed ble det helt ny bytte calipper. Pris på bytte calipper hos Meca er; 1211,25,- per stykk!! Og det var faktisk ikke så dyrt! Prisen må ha gått ned siden før jul! Løp å kjøp!zoom zoom wrote:Hva er det som bruker og bli gåent da egentlig?
Er det fjæren og nålelageret, eller er det kansje skruen inni stempelet?
Jeg legger ved en link til bremse delene hos Meca.no
http://catalog.meca.no/Catalog.aspx?Bra ... egoryID=32
1912,50kr \, tror du tittet på calippere frem og i og med at jeg må ha 2 calippere bak blir det litt penger.
Mercedes 300CE 88mod
X-Mazda 626 88mod 2.0 16V 2 dørs Coupe
X-Mazda 626 88mod 2.0 16V 2 dørs Coupe
Høres intresant ut....RX4 wrote:Ring 32753800 og snakk med/spør etter Leif. Han skaffet alle delene til min GD for 1/3 del av norsk pris. Calipperene bak (skiver på 16V) betalte jeg kr 1900 for 2 stk.(Nye)
Er det GBL bildeler det er nummeret til?
Mercedes 300CE 88mod
X-Mazda 626 88mod 2.0 16V 2 dørs Coupe
X-Mazda 626 88mod 2.0 16V 2 dørs Coupe
Utennom 16V var det så vidt jeg vet kun 4x4 og 4WS som hadde skiver bak. Jeg tror dog at de 2 sistnevnte ikke ble levert med 2.0 8V 90hk. Tror minste motor var 2.2 115hk. Om 4x4 og/eller 4WS ble levert med 2.0 12V 109hk i 1988 vet jeg ikke.zoom zoom wrote:Har 626 GD 90mod med 2.0 90hk skiver bak forresten?
Samme calippere som jeg har i tilfellet?
Aldri diesel
1975 Mazda RX4HT
1975 Mazda RX4HT