Registerreimhysteriet

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 6, Mazda 626 og Mazda MX-6
TK
Posts: 31
Joined: 24 May 2006, 22:02
Location: Nes

Re: Registerreimhysteriet

Post by TK »

Banja wrote:[ alle mazda har vel non inferense motor, altså non smokk krash motor, så det funker fint å kjøre litt extra.]

Hvis dette er tilfelle er det jo ingen grunn til å velge aanet merke enn Mazda.

Vil noen kunne bekrefte eller avkrefte dette ?

Jobber selv som Mazda mekaniker, og alle motorer som Mazda har produsert selv smeller ikke. Men derimot de som er produsert i samarbeid med Ford,sånn som eks Mazda 3 sine smeller. Og såklart diesel da :) Min erfaring er at det er uhyre sjelden reima ryker bare helt av seg selv, di tilfellene jeg har vært borti både på Mazda og andre merker så er det som regel strammehjul som er synderen. Angående det og ikke velge annet enn Mazda,er ikke bare dem som har motoren som ikke smeller. :) Men bare så det er sagt, meg kommer du nok alltid til og se i en Mazda(Seff uten diesel da :D )
User avatar
zoom zoom
Posts: 205
Joined: 13 Oct 2005, 20:40

Re: Registerreimhysteriet

Post by zoom zoom »

Banja wrote:det er teknisk umulig å ha motoren i gang med slitt registerreim. På den Forden det her snakkes om drev reggreima kamaksel OG fordeler.
Er vel bare og sette den i gir det og trille ned av fjellet, da får man servo og motoren er "igang".
Mercedes 300CE 88mod

X-Mazda 626 88mod 2.0 16V 2 dørs Coupe
Post Reply