Bremser på 626 GF, -99 modell

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 6, Mazda 626 og Mazda MX-6
Post Reply
User avatar
Mazda99
Posts: 58
Joined: 28 Aug 2005, 22:06

Bremser på 626 GF, -99 modell

Post by Mazda99 »

Har akkurat skifta bremsecalipra på bilen min. Grunnen til dette er at det var så dårlig bremseeffekt så de folka på verkstedet fortalte at det var de som var gåen. Dette var standard på 626 med det bremsesystemet som jeg har mente de. Men når jeg henta bilen idag så syns jeg ikke at bremsene ble noe spesielt bedre. Problemet er at det er så lang pedalføring på bremsepedalen Dere andre som har 626 97-02 modell, ossen er bremsene deres? Syns dere og at det er lang pedalføring eller er det bare mine..... Er det noe andre som har erfaringer med akkurat dette når det gjelder 626?
User avatar
Stoles
Gear Head
Posts: 1396
Joined: 11 Jan 2006, 18:45
Location: Bergen

Post by Stoles »

Er ikke noe videre lang pedalvandring på min. Og bremsene griper rimelig kontant. Tror forrige eier hadde relativt stor service på den i høst engang, men skal ikke med sikkerhet si om verken klosser eller skiver ble byttet da...
Firmabil
1998 Mazda 626 1,8 LX
1995 Hyundai Accent 1,5 GLS AT
User avatar
Mazda99
Posts: 58
Joined: 28 Aug 2005, 22:06

Post by Mazda99 »

Da har jeg nok en gang henta bilen fra verksted å endelig har de funnet ut hva som er årsaken til svampete pedal. Det viste seg at før jeg bytta calipra bak så var det en glider fremme som har satt seg fast i toppen. Dette var da på innersiden venstre side fram. Denne løsna de når de bytta bremsa bak. Men siden den hadde vært fast i toppen så har den skjev slitt bremseklossen. Men nå som den er løs så tar bare bremseklossen i toppen å dette medfører da dårlig bremseeffekt. Dette vil da selvfølgelig bli bedre med tiden da den vil slitest gjevnt, men det skal vist mye bremsing til. Så nå skal jeg bytte klossene fremme igjen men da skal jeg samtidig bytte skiver rundt om hele bilen. Da skal jeg sette på EBC skiver, ventilerte og borra frem og solid bak.
Post Reply