sentrallås

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 6, Mazda 626 og Mazda MX-6
Post Reply
wooooodo

sentrallås

Post by wooooodo »

Jeg driver og monterer sentrallås i bilen min... og det går greit det bortsett fra at jeg er usikker hvile ledninger jeg skal bruke for å få strøm til boksen. Er ganske lite vant med ledningsnett fra mazda (forsåvidt i biler generelt).

Så jepp, er nok en noob på dette området. Men hadde satt stor pris på hjelp! Evt. om hvilke fargekoder, hvor det er lurt å ta ut, hvordan man skal gjøre det, om det er orginalt opplegg for sentrallås osv...
SiLvEr
Gear Head
Posts: 3184
Joined: 08 Aug 2005, 18:53
Location: Sandnessjøen

Post by SiLvEr »

Skal jo være en hovedstrøm ledning der av noe slag. Kan gjette at den er rød? (rett meg vist jeg tar feil) Kanskje merket med ett + tegn?
92. Mazda MX-3 2.5 V6 <------ Selges i deler
87. Nissan Laurel 3.0 E SGX-T
04. BMW 520ia
wooooodo

Post by wooooodo »

er nok desverre et mer komplekst ledninggs oppsett i bilen... etter nærmere etterforskining har jeg funnet ut at den er blå med røde striper.

Har ellers konkludert med at jeg "stjeler" strøm og jording fra cd spilleren. Men om det er noen der ute som er dreven med elektriske systemer i lignende biler: Er det vanskelig å koble ut ledninger fra sikringsboksen? Evt hvordan? (er redd for å gjøre store feil, og har derfor valgt å ikke eksprementere meg fram)

Lurer på dette fordi det står en kurs for sentrallås i sikringsboksen, og der er det en sikring som står i. Regner dermed med at det orginalt er lagt opp til sentrallås i bilen. ????

legger også ut noen bilder, sånn at det evt. blir lettere og forklare...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Elanzer
Gear Head
Posts: 2687
Joined: 08 Aug 2005, 17:29
Location: Varhaug

Post by Elanzer »

viss eg kjenner mazda rett (og spess på GD modelen hvertfall) så er det ganske lego på dette stadiumet :) du fikk GD med orginal sentral lås, og derfor er det SEFF lagt opp ledninger til det :P vil tippe at du vil kunne finne det på eit av de stikka som går ut i døra, hvertfall fører døra vil eg tro... eg kan sjekke hvordan den sikringsholderen ser ut bakifra (har en liggendes i låven) og legge ut bilde...
- Mazda 6 GH 2.2D Sport `12
- Mazda Mx5 NA 1.8 `95
x Mazda Miata NA 1.6T `91
x Mazda 323F FBA 1.8 `96
x Mazda 626 GD FE3 `88
x Mazda RX7 FC "turbo 2" `86
Post Reply