Lurer på om denne bilen har vært levert med større motor en 2,0 100kW.
Mener jeg leste en plass på internett at 626 av denne modellen var levert med V6 og 4WD, noen som kan bekrefte dette?
V6 og 4WD
(jeg holder nordamerika utenfor, siden de fikk en helt annen bil i 1997.)
I agust 1997 ble GF serien av 626 vist. Den som gikk fra jul 1991 til 1997 het GE internt. Ford, som eier mye av Mazda bestemte da at Mazda ikke skulle selge 626 serien med V6 fordi den var en trussel mot Mondeo. Mazda måtte bøye seg for dette.
Men, GF modellen kom med samme V6 som den som sitter i min bil. Men da i asia. Ble ikke solgt noen i noe europeisk land med V6 etter modell skiftet i 1997. Jeg snakket med europasjefen(eller en eller annen høy type) for Mazda for 2 år siden og han bekreftet noe jeg så i Damnark. Det stod en kombikupe 626 GF på en bensinstasjon, jeg stusset litt fordi den hadde 2 potter og lavere større dekk/felger. Når den forsvant ut på veien så stusset jeg litt....det var da unektelig V6 lyd i den bilen... Jeg spurte Kolberg om den hadde blitt solgt som V6 i europa og at det var bare noe jeg ikke hadde fått med meg eller hva.... Han viste ikke.
Men han sjefen som satt i tyskland han sa at de hadde tatt inn noen få GF modeller som V6. (så den jeg så må ha vært tysk registrert) Ut fra det jeg husker sa han at det hadde forhjuls trekk, men at det i Japan ble solgt noen under navnet Capella V-RX, eller noe slikt. Hukser ikke i farten, mange år siden. De hadde V6 og 4X4.
Når det gjelder GE modellen så ble ikke den solgt med V6 og firehulstrekk i det hele tatt. Men du kunne få den med firehjulstrekk og 2 liter og med 4 hjulssving og V6, men ikke i norge. Den siste GE V6 ble solgt i Sverige til Imprtøren selv. En rød med skinn og automat. Han kjøpte den 28.12.1997.
PS: Tar forbehold om noe rustent minne.
I agust 1997 ble GF serien av 626 vist. Den som gikk fra jul 1991 til 1997 het GE internt. Ford, som eier mye av Mazda bestemte da at Mazda ikke skulle selge 626 serien med V6 fordi den var en trussel mot Mondeo. Mazda måtte bøye seg for dette.
Men, GF modellen kom med samme V6 som den som sitter i min bil. Men da i asia. Ble ikke solgt noen i noe europeisk land med V6 etter modell skiftet i 1997. Jeg snakket med europasjefen(eller en eller annen høy type) for Mazda for 2 år siden og han bekreftet noe jeg så i Damnark. Det stod en kombikupe 626 GF på en bensinstasjon, jeg stusset litt fordi den hadde 2 potter og lavere større dekk/felger. Når den forsvant ut på veien så stusset jeg litt....det var da unektelig V6 lyd i den bilen... Jeg spurte Kolberg om den hadde blitt solgt som V6 i europa og at det var bare noe jeg ikke hadde fått med meg eller hva.... Han viste ikke.
Men han sjefen som satt i tyskland han sa at de hadde tatt inn noen få GF modeller som V6. (så den jeg så må ha vært tysk registrert) Ut fra det jeg husker sa han at det hadde forhjuls trekk, men at det i Japan ble solgt noen under navnet Capella V-RX, eller noe slikt. Hukser ikke i farten, mange år siden. De hadde V6 og 4X4.
Når det gjelder GE modellen så ble ikke den solgt med V6 og firehulstrekk i det hele tatt. Men du kunne få den med firehjulstrekk og 2 liter og med 4 hjulssving og V6, men ikke i norge. Den siste GE V6 ble solgt i Sverige til Imprtøren selv. En rød med skinn og automat. Han kjøpte den 28.12.1997.
PS: Tar forbehold om noe rustent minne.