Motor effekt 1.8 vs 2.0 GF

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 6, Mazda 626 og Mazda MX-6
User avatar
Mazda99
Posts: 58
Joined: 28 Aug 2005, 22:06

Post by Mazda99 »

En ecu er motorens styrings enhet. Altså der hvor den såkalte chipen sitter
Andreas
Posts: 118
Joined: 22 Mar 2006, 14:34
Location: Lillehammer

Post by Andreas »

626 GLX 1.8 1999 solgt
323 F GLX 1.8 1992 (RIP)

http://www.mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=2166
User avatar
LMB__
Moderator
Posts: 3884
Joined: 04 Aug 2005, 05:53
Location: Oslo / Åsnes

Post by LMB__ »

detta er vel kansje okseskjitt vil jeg tro... har aldrig hørt noen andre en selgere si at dette funker...
Mazda 626 2.3i 16v combi -88
Skoda Kodiaq 2.0TDI 190hk 4x4 - 18
Skoda Octavia 1.8TFSI 180hk 4x4 -15
Mazda 626 2.2i 4WD combi- 90 Gone
Mazda 6 Optimum 2.2D 175hk stv -13 Gone

FE3 2.3 - Motorprosjekt
Andreas
Posts: 118
Joined: 22 Mar 2006, 14:34
Location: Lillehammer

Post by Andreas »

er denna noe bedre da? eller er alt sånn bare piss?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/90-02-Ma ... 8066QQrdZ1
626 GLX 1.8 1999 solgt
323 F GLX 1.8 1992 (RIP)

http://www.mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=2166
User avatar
LMB__
Moderator
Posts: 3884
Joined: 04 Aug 2005, 05:53
Location: Oslo / Åsnes

Post by LMB__ »

er egentlig akkurat det samme... bare at her har de faktisk pakka den inn i en "kul" innkapsling så de kan få tatt mere penger for den...

satt å leste igjennom karakterene til han ene som solgte slike... han hadde masse + karaterer, men omtrent alle var på rask shipping-- de som var nøytrale eller negative sto det at de ikke merket noe som helst effektøkning...

de 3 idiotene som faktisk merka noe, det måtte være psykologisk, at de trodde det gikk fortere...

Det verste med hele saken er at jeg leste i motorbørsen om en som solgte akkurat samme produkt til 1500 kr!!! det er ganske vilt for en resistor som koster 30 øre eller mindre på elfa.se/no


dette vil jeg kansje si er verdens mes elendige "trim" sak!
Mazda 626 2.3i 16v combi -88
Skoda Kodiaq 2.0TDI 190hk 4x4 - 18
Skoda Octavia 1.8TFSI 180hk 4x4 -15
Mazda 626 2.2i 4WD combi- 90 Gone
Mazda 6 Optimum 2.2D 175hk stv -13 Gone

FE3 2.3 - Motorprosjekt
Andreas
Posts: 118
Joined: 22 Mar 2006, 14:34
Location: Lillehammer

Post by Andreas »

Fant mer morro da jeg lette etter chiper...
https://www.turbonator.com/
626 GLX 1.8 1999 solgt
323 F GLX 1.8 1992 (RIP)

http://www.mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=2166
User avatar
LMB__
Moderator
Posts: 3884
Joined: 04 Aug 2005, 05:53
Location: Oslo / Åsnes

Post by LMB__ »

hehe... se på det slagordet de har da!
If every vehicle in this nation averaged just 2.7 more miles per gallon, we could eleminate our dependancy on Mid-East oil.
utrolig nasjonalistisk, typisk usa produkt... åhh
Mazda 626 2.3i 16v combi -88
Skoda Kodiaq 2.0TDI 190hk 4x4 - 18
Skoda Octavia 1.8TFSI 180hk 4x4 -15
Mazda 626 2.2i 4WD combi- 90 Gone
Mazda 6 Optimum 2.2D 175hk stv -13 Gone

FE3 2.3 - Motorprosjekt
User avatar
Stoles
Gear Head
Posts: 1396
Joined: 11 Jan 2006, 18:45
Location: Bergen

Post by Stoles »

Hahaha...Turbonator er jo en klassiker :D

Har sett litt forskjellige chip'er på Finn også, men de lover gjerne bare borti en 10% effektøkning, og det blir fort litt dyre hester da...
Firmabil
1998 Mazda 626 1,8 LX
1995 Hyundai Accent 1,5 GLS AT
User avatar
Slayt0n
Gear Head
Posts: 1648
Joined: 07 Nov 2005, 20:35
Location: Hamar

Post by Slayt0n »

Tror egentlig ikke du kan regne med så mye mer uten turbo... Kan kanskje få klemt ut litt mer med grøvre eksos og sportsfilter...
User avatar
Mazda99
Posts: 58
Joined: 28 Aug 2005, 22:06

Post by Mazda99 »

Har jo også de som selger elektriske vifter som du kobler på innsuget for å få høyere effekt men dette skal da funke veldig dårlig. I teorien skal det da virke men men.....
Post Reply