Jeg har en 626 GF 1999 1.8, den har 90HK mens en 2.0 har ca 140 tror jeg. Hva kommer det av at det er så stor forskjell, og hvordan har mazda klart å få så lite ut av 1.8l?? har jo sånn digitalt klima i bilen min det tar vel noe??
Hadde en 323 F 92 en gang i tiden 1.8 soch 106 HK den gikk mye bedre...
2-literen har vel 136 hk tror jeg. Er litt skuffet over effekten på 1,8 jeg også igrunnen. GE'en hadde vel også 90 hk i sin tid, men den kom også i en "Plus" versjon vet jeg, der 1,8 hadde 105 hk, eller noe sånt
Ikke alle 2.0 motorene som hadde 136 hk. Det kommer ann på om man har high output utgaven eller ikke. Leste en plass at det var kun levert 7 stykker av denne bilen i Noge med 136 hk og jeg har en av de sju
Andreas wrote:Jeg har en 626 GF 1999 1.8, den har 90HK mens en 2.0 har ca 140 tror jeg. Hva kommer det av at det er så stor forskjell, og hvordan har mazda klart å få så lite ut av 1.8l?? har jo sånn digitalt klima i bilen min det tar vel noe??
Hadde en 323 F 92 en gang i tiden 1.8 soch 106 HK den gikk mye bedre...
Det var vel meninga at motoren skulle bare ha 90 hk, da blir den jo også rimelig for de fleste. Den motoren var jo feks godt tilpassa norske avgifter. Mazda kunne selvsagt fått enda flere hk ut av den motoren om de ville.
2009 Mazda6 Advance Plus 2.2 liter stv
x1999 Mazda 323F 1.5 (bybruksbilen)
x1998 Mazda MX-5 1.6 110 hk NB
x1992 Mazda MX-5 1.6 115 hk NA
x1989 Mazda 323F 1.8 16V GLX