Fuelcut?

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 6, Mazda 626 og Mazda MX-6
Post Reply
SiLvEr
Gear Head
Posts: 3184
Joined: 08 Aug 2005, 18:53
Location: Sandnessjøen

Fuelcut?

Post by SiLvEr »

Finnes d fuelcut på NA-motorer?

Har problemer med min. Det kjennes ut som fuelcut ret og slett. Kommer som regel under 3000 rpm, men ikke når jeg har pådrag. Kun når jeg gir på svakt på eller holder farta.

Tenkte d kunne ha noe med tenninga så jeg har byttet plugger, pluggledninger, fordelerlokk og rotor, men ble ikke bedre. Eneste plugghula var oljefylte. Sikker pga toppdekselpakningene er gåen.

Har ikke skjiftet selve fordeleren da fordeleren fra 1.8 v6 ikke passet med kontaktene.

Menne noen med v6 som har hatt dette problemet?
92. Mazda MX-3 2.5 V6 <------ Selges i deler
87. Nissan Laurel 3.0 E SGX-T
04. BMW 520ia
User avatar
splash
Posts: 527
Joined: 24 Aug 2005, 22:34
Location: Larvik

Post by splash »

jaså!!! hmm.. eneste gangene jeg har det prob er når det er lite bensin og jeg akser! da føles det ut som om jeg bremser kraftig og gir gass igjen!!!
.:keep it rice:.

se http://www.japsebanden.com
SiLvEr
Gear Head
Posts: 3184
Joined: 08 Aug 2005, 18:53
Location: Sandnessjøen

Post by SiLvEr »

Nej har rikelig bensin
92. Mazda MX-3 2.5 V6 <------ Selges i deler
87. Nissan Laurel 3.0 E SGX-T
04. BMW 520ia
SiLvEr
Gear Head
Posts: 3184
Joined: 08 Aug 2005, 18:53
Location: Sandnessjøen

Post by SiLvEr »

Problem solved! Hehe...etter å ha byttet plugger, pluggledninger og prøvd 3 forskjellige fordelerer fant jeg til slutt ut at èn av ledningene som går inn i pluggen som skal i luftmengdemåleren hadde liggd å gnegd på cruisecontrollen og dermed gnegd hull på issoleringen og på den måten gått til jord :lol: Da jeg ga gass så rørte jo motoren på seg og dermed var ikke den ledningen i kontakt med cruisecontrollen :D

Phu! Ikke værre enn det! Nå har jeg festet hele luftinntaket skikkelig og nå fungerer bilen 100% :D :twisted:
92. Mazda MX-3 2.5 V6 <------ Selges i deler
87. Nissan Laurel 3.0 E SGX-T
04. BMW 520ia
Post Reply