broder`n har en 626 gd. når motoren er varm så står turtelleren på1600. men visst jeg ratter på rattet så går den ned til 1100. jeg skjønner ikke en dritt
Hørtes høyt ut.. men er ikke sikkert turtelleren stemmer heller.. men hvis den høres høy ut og, så er det kanskje tilfelle... at den faller når du ratter kommer vel bare av at servoen trekker krefter fra motoren.
Ta en nullstilling av ECU (hjerne til motoren) det kan hjelpe.
Men hvis dette skjedde helt plutselig så er det vel kanskje noe annet som er feil, som feks. falskluft en plass, som oftest i luftbelge fra luftfilteret og inn i motoren.
Jeg tror vel heller at du har problemer med tennkablene, pluggene eller fordeler lokk eller rotor. Ikke ECU.
Men;
"Det er helt riktig det som du sier, koble av batteriet og hold bremsepedalen inne for å tømme evt. strøm som kan ligge i kretsene. Koble på igjen og start opplæring.
Den går på standard verdier når den er nullstilt, men den husker 40 starter etter nullstilling og dermed lager seg et fint gjennomsnitt av det igjen og dermed er den opplært."
har samme symtonene på mor sin, samme motor der også, turtallet sank en del når man rattet...
- Mazda 6 GH 2.2D Sport `12
- Mazda Mx5 NA 1.8 `95
x Mazda Miata NA 1.6T `91
x Mazda 323F FBA 1.8 `96
x Mazda 626 GD FE3 `88
x Mazda RX7 FC "turbo 2" `86