Senkesett til 626 94 mod
De eneste demperne som funker til Eibach Pro Kit som jeg har er Tokico Illuminas justerbare dempere. Disse funker suverent best og koster ca 4500,- fra USA med mva. Jeg mener de heter BB3082, BB3083 og BB3081( to stk. bak). Jeg kjøpte de fra http://www.cyber-auto.com på østkysten i USA.
Jeg har også Whiteline 16 mm stabstag bak ( http://www.whiteline.com.au) som hjelper veldig, (originalt er det tannpirker størrelse, 12 mm) det kostet 900,- med mva direkte fra Australia via TNT express.
Dette blir andre boller for bilen! Senkesettet fra Eibach koster i underkant av 3000,-. Dette er det jeg anbefaler for de som skal gjøre seriøse inngrep og få valuta for pengene.
Jeg har også Whiteline 16 mm stabstag bak ( http://www.whiteline.com.au) som hjelper veldig, (originalt er det tannpirker størrelse, 12 mm) det kostet 900,- med mva direkte fra Australia via TNT express.
Dette blir andre boller for bilen! Senkesettet fra Eibach koster i underkant av 3000,-. Dette er det jeg anbefaler for de som skal gjøre seriøse inngrep og få valuta for pengene.
2014 Mazda Cx-5 Sport 2,2 175 AWD, Automat, soltak, Navi, Aluminium Silver Metallic
2007 Mazda 6 2,0 D 121 hk, Sumo, BOSE, Skinnseter, Pacific Blue Mica, custom støyisolert solgt
1992 Mazda 626 V6 solgt
2007 Mazda 6 2,0 D 121 hk, Sumo, BOSE, Skinnseter, Pacific Blue Mica, custom støyisolert solgt
1992 Mazda 626 V6 solgt
Hmm... hav trenger jeg om bilen skal bli lavere og bedre å kjøre? ikke noe voldsomme greier da, siden jeg bare har 1,8 er det neppe vits å koste på den alt for mye understell....lotus72 wrote:De eneste demperne som funker til Eibach Pro Kit som jeg har er Tokico Illuminas justerbare dempere. Disse funker suverent best og koster ca 4500,- fra USA med mva. Jeg mener de heter BB3082, BB3083 og BB3081( to stk. bak). Jeg kjøpte de fra http://www.cyber-auto.com på østkysten i USA.
Jeg har også Whiteline 16 mm stabstag bak ( http://www.whiteline.com.au) som hjelper veldig, (originalt er det tannpirker størrelse, 12 mm) det kostet 900,- med mva direkte fra Australia via TNT express.
Dette blir andre boller for bilen! Senkesettet fra Eibach koster i underkant av 3000,-. Dette er det jeg anbefaler for de som skal gjøre seriøse inngrep og få valuta for pengene.
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
Hvor langt har bilen din gått? Har den gått over 100000 kilometer er det bare tull å bytte fjærer uten å bytte dempere ettersom det byttes i samme operasjon, ok, det koster deg kanskje mellom 2700 og 4500, men da får du en ny bil å kjøre! Jeg skjønner at dere tenker penger her men hva er vitsen med å gjøre noe halvhjertet? Stabstaget bytter man på 10 minutter og det er kanskje alene den beste investeringen man kan gjøre på denne bilen. Noen gangen må man innse at penger= kvalitet. Jeg kjenner flere som selger Koni dempere, de anbefaler kun gule Koni til senkefjærer av den enkle grunnen at de er stive nok. Eibach er gromme saker og bilen er fantastisk mye bedre å kjøre nå, husk jeg kan sammenligne direkte med min fars som er original!Zepticon wrote:Hmm... hav trenger jeg om bilen skal bli lavere og bedre å kjøre? ikke noe voldsomme greier da, siden jeg bare har 1,8 er det neppe vits å koste på den alt for mye understell....lotus72 wrote:De eneste demperne som funker til Eibach Pro Kit som jeg har er Tokico Illuminas justerbare dempere. Disse funker suverent best og koster ca 4500,- fra USA med mva. Jeg mener de heter BB3082, BB3083 og BB3081( to stk. bak). Jeg kjøpte de fra http://www.cyber-auto.com på østkysten i USA.
Jeg har også Whiteline 16 mm stabstag bak ( http://www.whiteline.com.au) som hjelper veldig, (originalt er det tannpirker størrelse, 12 mm) det kostet 900,- med mva direkte fra Australia via TNT express.
Dette blir andre boller for bilen! Senkesettet fra Eibach koster i underkant av 3000,-. Dette er det jeg anbefaler for de som skal gjøre seriøse inngrep og få valuta for pengene.
2014 Mazda Cx-5 Sport 2,2 175 AWD, Automat, soltak, Navi, Aluminium Silver Metallic
2007 Mazda 6 2,0 D 121 hk, Sumo, BOSE, Skinnseter, Pacific Blue Mica, custom støyisolert solgt
1992 Mazda 626 V6 solgt
2007 Mazda 6 2,0 D 121 hk, Sumo, BOSE, Skinnseter, Pacific Blue Mica, custom støyisolert solgt
1992 Mazda 626 V6 solgt
Fant denne Tyske webshopen. 224 euro + frakt og evt mva er vel ok pris....Zepticon wrote:Hvor fikk man kjøpt de eibach sakene da?
2010 Audi A4 Allroad 2.0 TDI
x 2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro
x 2008 Audi A5 1,8 TFSI
x 2004 Audi A3 2,0 TDI DSG
x 2004 Audi A3 2,0 TDI Ambition
x 1994 Mazda 626 V6
----------------------------------------
http://www.importerbil.no
x 2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro
x 2008 Audi A5 1,8 TFSI
x 2004 Audi A3 2,0 TDI DSG
x 2004 Audi A3 2,0 TDI Ambition
x 1994 Mazda 626 V6
----------------------------------------
http://www.importerbil.no
Vet om en komplett sett med D2-racing coiloversett hvis det skulle være av interesse?? Komplette fjærbein. Kan klemme bilen ned opptil 80mm!!
Skulle egentlig kjøpe dem selv, men skal gå skole nå så...ja u get the point!
Skulle egentlig kjøpe dem selv, men skal gå skole nå så...ja u get the point!
92. Mazda MX-3 2.5 V6 <------ Selges i deler
87. Nissan Laurel 3.0 E SGX-T
04. BMW 520ia
87. Nissan Laurel 3.0 E SGX-T
04. BMW 520ia
hmm veit ikke helt med GE men på min (GD) så har eg handlet hjem fra weitec, kom på 4000kr 35mm med hele støtdemperen (hele leggen og greier) med tuv papirer har ikke fått det enda venter i spenning
- Mazda 6 GH 2.2D Sport `12
- Mazda Mx5 NA 1.8 `95
x Mazda Miata NA 1.6T `91
x Mazda 323F FBA 1.8 `96
x Mazda 626 GD FE3 `88
x Mazda RX7 FC "turbo 2" `86
- Mazda Mx5 NA 1.8 `95
x Mazda Miata NA 1.6T `91
x Mazda 323F FBA 1.8 `96
x Mazda 626 GD FE3 `88
x Mazda RX7 FC "turbo 2" `86
Det er gule Koni som gjelder, røde er ikke stive nok for disse fjærene. Så vidt meg bekjent er H&R og Eibach to seriøse leverandører med Tuv godkjente senkesett til bilene våre. Jeg skrev forøvrig feil adresse til den amerikanske web siden, det skal være http://www.cyberauto.com. De har sinnsykt mye spennende til bilene våre.
Siste oppgradering jeg har gjort på bilen er støtdemper fjærbeinstag foran og bak. Det er stag som går mellom støtdemper tårnene foran og bak. Jeg vil med stikkord fortelle om effekten:
Foran: bedre spor stabilitet, bedre turn-in, mer stabil gjennom svingen.
Bak: jeg hører ikke noe mer joink-joink fra karroseriet når jeg tar kjappe svinger, bilen er mye mer stabil i raske svinger og virker mye stivere, ligger som limt til asfalten nå. Jeg ble faktisk helt skremt over hvor mye dette hjalp på stivheten i bilen, bilen er tydeligvis altfor myk i karosseriet i utgangspunktet.
Visualisering: For å forklare fenomenet med dårlig vridnings stivhet i karroseriet tenk deg en bil som er forminsket ned til la oss si 30 centimeter. Så plasserer jeg et solid håndtak på bilen foran og bak. Deretter løfter jeg bilen med håndtakene og forsøker å vri den som man vrir opp en vaskeklut. Det er dette som skjer når man presser bilen ved aktiv kjøring, karrosseriet vrir seg under belastning. Etterpå gjør jeg samme ting men sørger for å sette på fjærbenstag først. Stagene vil svært effektivt hindre vridning på tvers av bilen. Det som gjenstår er langsgående vridning mellom fremre og bakre hjulpar. Vi får håpe at Mazda har klart å bygge karosseriet stivt på dette området.
Jeg anbefaler ihvertfall dette som en mod etter senking med stivere dempere.
Siste oppgradering jeg har gjort på bilen er støtdemper fjærbeinstag foran og bak. Det er stag som går mellom støtdemper tårnene foran og bak. Jeg vil med stikkord fortelle om effekten:
Foran: bedre spor stabilitet, bedre turn-in, mer stabil gjennom svingen.
Bak: jeg hører ikke noe mer joink-joink fra karroseriet når jeg tar kjappe svinger, bilen er mye mer stabil i raske svinger og virker mye stivere, ligger som limt til asfalten nå. Jeg ble faktisk helt skremt over hvor mye dette hjalp på stivheten i bilen, bilen er tydeligvis altfor myk i karosseriet i utgangspunktet.
Visualisering: For å forklare fenomenet med dårlig vridnings stivhet i karroseriet tenk deg en bil som er forminsket ned til la oss si 30 centimeter. Så plasserer jeg et solid håndtak på bilen foran og bak. Deretter løfter jeg bilen med håndtakene og forsøker å vri den som man vrir opp en vaskeklut. Det er dette som skjer når man presser bilen ved aktiv kjøring, karrosseriet vrir seg under belastning. Etterpå gjør jeg samme ting men sørger for å sette på fjærbenstag først. Stagene vil svært effektivt hindre vridning på tvers av bilen. Det som gjenstår er langsgående vridning mellom fremre og bakre hjulpar. Vi får håpe at Mazda har klart å bygge karosseriet stivt på dette området.
Jeg anbefaler ihvertfall dette som en mod etter senking med stivere dempere.
2014 Mazda Cx-5 Sport 2,2 175 AWD, Automat, soltak, Navi, Aluminium Silver Metallic
2007 Mazda 6 2,0 D 121 hk, Sumo, BOSE, Skinnseter, Pacific Blue Mica, custom støyisolert solgt
1992 Mazda 626 V6 solgt
2007 Mazda 6 2,0 D 121 hk, Sumo, BOSE, Skinnseter, Pacific Blue Mica, custom støyisolert solgt
1992 Mazda 626 V6 solgt
Ok...
Har kikka litt rundt og kom over disse fjærene fra H&R... Er dem greie? Og er 35mm mye/lite... akkurat nå har min minst 10cm klaring mellom skjermkanten og ned til dekket.
Fant også disse fjærbenstage fra Ractive. Noen som har noe å si om dem? passer dem både på bakre og fremmre dempertårn? HAr en sedan så jeg vet ikke hvordan det blir med de bakre demperne...
Her er vell de koni-demperne som er laget til Mazda 626
Da må jeg altså ha 2stk hver av 86-2513 og 86-2592
Er dette den gule sorten?
Så sjekket jeg ut de Eibach fjærene på den sia du linket til.
Eibach Pro-Kit Springs:+
93-97, 5526.140, $213.79
92-97, 5522.140, $213.79
Det er altså 83-97 jeg skal ha her? og dem senker 30mm?
Har kikka litt rundt og kom over disse fjærene fra H&R... Er dem greie? Og er 35mm mye/lite... akkurat nå har min minst 10cm klaring mellom skjermkanten og ned til dekket.
Fant også disse fjærbenstage fra Ractive. Noen som har noe å si om dem? passer dem både på bakre og fremmre dempertårn? HAr en sedan så jeg vet ikke hvordan det blir med de bakre demperne...
Her er vell de koni-demperne som er laget til Mazda 626
Da må jeg altså ha 2stk hver av 86-2513 og 86-2592
Er dette den gule sorten?
Så sjekket jeg ut de Eibach fjærene på den sia du linket til.
Eibach Pro-Kit Springs:+
93-97, 5526.140, $213.79
92-97, 5522.140, $213.79
Det er altså 83-97 jeg skal ha her? og dem senker 30mm?
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
, jepp men europeiske senker noe mer siden de er enda stivere.Zepticon wrote:Ok...
Har kikka litt rundt og kom over disse fjærene fra H&R... Er dem greie? Og er 35mm mye/lite... akkurat nå har min minst 10cm klaring mellom skjermkanten og ned til dekket. H&R er bra saker, gå for de, mine senket 33 mm foran og 38 mm bak.
Fant også disse fjærbenstage fra Ractive. Noen som har noe å si om dem? passer dem både på bakre og fremmre dempertårn? HAr en sedan så jeg vet ikke hvordan det blir med de bakre demperne... Dette passer din bil, billig og bra kvalitet på ractive.
Her er vell de koni-demperne som er laget til Mazda 626
Da må jeg altså ha 2stk hver av 86-2513 og 86-2592
Er dette den gule sorten? Nei, dette er røde, gå heller inn på http://www.cyberauto.com og bestill dette:
Tokico Illumina Adjustable Struts:
93-97, Front, BB3081, $144.58
BB3082, $144.58
Rear, BB3083, $144.58 Dette er stykkpriser, men det er jo ikke så gæren't.
Så sjekket jeg ut de Eibach fjærene på den sia du linket til.
Eibach Pro-Kit Springs:+
93-97, 5526.140, $213.79
92-97, 5522.140, $213.79
Dette er amerikanske Eibach fjærer, de er noe mykere enn europeiske for å please amerikanske kunders krav til komfort, jeg hadde gått for H&R fra Powerzone. Eibach i Norge koster også litt mer, ca. 3000,-.
Det er altså 83-97 jeg skal ha her? og dem senker 30mm?
2014 Mazda Cx-5 Sport 2,2 175 AWD, Automat, soltak, Navi, Aluminium Silver Metallic
2007 Mazda 6 2,0 D 121 hk, Sumo, BOSE, Skinnseter, Pacific Blue Mica, custom støyisolert solgt
1992 Mazda 626 V6 solgt
2007 Mazda 6 2,0 D 121 hk, Sumo, BOSE, Skinnseter, Pacific Blue Mica, custom støyisolert solgt
1992 Mazda 626 V6 solgt