Det høres bra ut. Føleren min var noe fet, så ut som tilbakeslag fra innsug. Renset med isopropanol, og resatte hjerne. Fungerte meget bra, merket faktisk at bilen reagerte kjappere på gasspåslag.trusestrikk wrote:rense? der var gulle rent der
Sportsfilter
FE3-88
(Alle mine bilder her inne er slettet, beklager dette)
(Alle mine bilder her inne er slettet, beklager dette)
Stygt men bedre en helt åpent: La nedre del av filterboksen sitte igjen. Da får man kaldluft fra røret som kommer inn, samtidig som filter er en tanke bedre skjermet fra motor.Elanzer wrote:kommer til å lage sånn kald luft bort til filteret mitt eg, og KAANSJE sperre det litt inne i fra motorrommet... får se.. tror ikke eg gidder det... må jo sansynleg flytte det når eg turbokonventerer
PS: Prøv å hold et åpent filter opp mot sola/pære, da skjønner man hvorfor ikke dette er bra for motor
FE3-88
(Alle mine bilder her inne er slettet, beklager dette)
(Alle mine bilder her inne er slettet, beklager dette)
Dersom det "skum-greier" fungerer dette bedre enn disse "netting-greiene". Ha Ha, flotte faguttrykk. Bomz Racing filter som selges til 500-600 kroner blir man "blendet" av sola dersom man holder det opp mot sola.Elanzer wrote:tja... tror ikke eg ser en dritt gjennom mitt da er sånn skum greie tror eg det var... greddy hvertfal
FE3-88
(Alle mine bilder her inne er slettet, beklager dette)
(Alle mine bilder her inne er slettet, beklager dette)
- Mazda--speed
- Posts: 461
- Joined: 28 Oct 2005, 23:14
- Location: Hordaland
- Contact:
hmm.Rimelig pent og vakkkert. Liker de motorene der, desto mer jeg ser på de..Skulle ønske det var en slik motor i GC`en min
Bare en liten tanke om noen kunne hjelp å finne et bra filter, som gir motoren sunn og ren luft, skaper en litt grom lyd, og ser bra ut. Noen tips.? please PM meg, så vi slipper at jeg stikker av med tråden til trådstarter
Bare en liten tanke om noen kunne hjelp å finne et bra filter, som gir motoren sunn og ren luft, skaper en litt grom lyd, og ser bra ut. Noen tips.? please PM meg, så vi slipper at jeg stikker av med tråden til trådstarter
- Trusestrikk
- Gear Head
- Posts: 1700
- Joined: 24 Sep 2005, 00:01
- Location: Melhus
- Contact:
Koble i fra batteri! For å eventuelt tappe ut "siste rest av strøm", trå inn bremsepedal en god stund........trusestrikk wrote: Hvordan resette hjerne?
Nå er hjernenen satt i fabrikkinnstilling, og det er opp til deg hvordan du vill "forme motoren". Også viktig å gjøre dette dersom du akter å kjøre 98 oktan.
FE3-88
(Alle mine bilder her inne er slettet, beklager dette)
(Alle mine bilder her inne er slettet, beklager dette)
- Trusestrikk
- Gear Head
- Posts: 1700
- Joined: 24 Sep 2005, 00:01
- Location: Melhus
- Contact:
Forme motoren? Jeg har alltid kjørt 98--Mazda626 wrote:Koble i fra batteri! For å eventuelt tappe ut "siste rest av strøm", trå inn bremsepedal en god stund........trusestrikk wrote: Hvordan resette hjerne?
Nå er hjernenen satt i fabrikkinnstilling, og det er opp til deg hvordan du vill "forme motoren". Også viktig å gjøre dette dersom du akter å kjøre 98 oktan.
trusestrikk wrote: Forme motoren? Jeg har alltid kjørt 98--
Hjernen blir programert ut i fra kjørestilen din, dette skjer kontinuerlig. Tipper at bilen din ikke er daukjørt , men dog kan det ligge inne feilmeldinger. Derfor er det lurt å ta en resett.Forme motoren
Da er det ingen sak. Tenningen blir automatisk justert etter oktanvalget. Dette skjer dog ikke med en gang, og man bør derfor starte på 0 i hjerne, ved overgang til 98.Jeg har alltid kjørt 98--
Ved rensing av luftmengdemåler, skifte av plugger/ledninger, filter, drivstoffilter ol, kan det faktisk lønne seg å ta en resetting. Men, stort sett ordner bilen opp selv............
FE3-88
(Alle mine bilder her inne er slettet, beklager dette)
(Alle mine bilder her inne er slettet, beklager dette)
- Trusestrikk
- Gear Head
- Posts: 1700
- Joined: 24 Sep 2005, 00:01
- Location: Melhus
- Contact: