HEI modifikasjon 626 GE 2.5 v6

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 6, Mazda 626 og Mazda MX-6
Post Reply
gj3rmund
Posts: 18
Joined: 19 Feb 2011, 15:06

HEI modifikasjon 626 GE 2.5 v6

Post by gj3rmund »

Hei, jeg lurte på om det er noen av dere som har prøvd denne modifiseringa på 2.5l v6 motorene til mazda. Tenningsmodulen min har ikke vært enig med meg siden jeg kjøpte bilen og den glir bare lengre og lengre inn i puberteten ( blir mere kranglete ) og jeg har sett flere guides til og modifisere med en uorginal modul og ny coil. bare lurte på om noen av dere har gjort dette og har noen generelle tips :)

her er linken til en guide ( denne tok litt tid og finne ) http://www.clubprotege.com/wil/howto/hei/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
98 626 2.0l 16v GLX [vraket]
92 626 2.5l v6 auto
User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2936
Joined: 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Re: Hei modifikasjon 626 GE 2.5 v6

Post by Zepticon »

Hei :) Er vell stort sett bare jeg og FIS som driver med disse bilene her inne.
Kan anbefale deg å ta en kikk på mazda626.net og probetalk.com for mer spesific info om bilen og motoren.

Jeg tror FIS har gjort den modden om jeg ikke tar helt feil. Guiden er ganske rett frem, og spesielt på probetalk er det mange som har gjort den. De fleste bruker å modifisere sitt eget fordelerlokk, men ryktene sier at man kan bruke fordelerlokket fra mazda sin 2.0 V6 (KF).
Dette kommer ferdig med inngang for ekstern coil.

Denne blir det i såfall:
http://www.ebay.com/itm/231136969395?_t ... EBIDX%3AIT" onclick="window.open(this.href);return false;
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
FIS-X
Posts: 346
Joined: 12 Apr 2012, 13:31
Location: Nordmøre

Re: HEI modifikasjon 626 GE 2.5 v6

Post by FIS-X »

Stemmer det ja, hadde problemer med fordeleren min før jul, og kjøpte en brukt av Zepticon som ble montert, men etter en stund ble det samme tull, men til da hadde jeg skaffet meg en ny ekstern tenningsmodul. Monterte den uten ekstern coil og har ikke hatt noe problemer i ettertid. Planen er å montere ekstern coil etterhvert, kjøpte såkalt "tower cap" for å modifisere min egen fordeler, men blir ikke helt enda.
Monterte modulen hvor cruise controllern egentlig er montert, og HEI modulen krever god jording, selv om jeg bare fikset dette slik at bilen skulle funke. Noen anbefaler og ha på noe strømledende greier fra arctic silver for å ha god jording på baksiden, så det kan være ett tips. Anbefaler og å lage egen brankett å feste den på, og det anbefales å bruke minimum 2.5mm2 ledninger.
-95 Mazda 626 GE 2.5l v6 GT
Post Reply