Problemer med lys HJELP!

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 6, Mazda 626 og Mazda MX-6
Post Reply
vang1
Posts: 21
Joined: 25 May 2009, 12:47

Problemer med lys HJELP!

Post by vang1 »

hei

jeg skulle montere noe extra lysgreier i dørene (Car Logo Projector) , men klarte uheldigvis å kortslutte noen ledninger til lysene i dørene, høre et lite "knips" eller noe ligende lengre fremme i bilen, enten ifra motor rommet eller sikkringsboksen, så gikk ut ifra det var en sikkring som var gåen. nå har jeg gått over alle sikkringer med multimeter og alle "piper" så de er tydeligvis hele.

Problemet er at nå vil ikke lengre lyset i dørene eller taket slå seg på automatisk lengre når jeg åpner dørene, men lyset i taket fungerer ved å trykke inn bryterne. er det et Rele eller noe som er gåent ? og hvor finner jeg i såfall dette ? begynner å bli mørkt om kveldene så lys er litt kjekt å ha :P
knappen i taket står på "Doors" så burde fungere.

Dette gjelder Mazda 6 2005, stasjonsvogn.
FIS-X
Posts: 346
Joined: 12 Apr 2012, 13:31
Location: Nordmøre

Re: Problemer med lys HJELP!

Post by FIS-X »

Nå er jeg usinker på Mazda 6, men min 626 så gikk min "BTN" sikkring i motor rommet, denne er en større type en vanlige, men kan hende det er kun standard på Mazda 6. Når den gikk hadde jeg ingen lys, hverken utvendig eller innvendig, og jeg vil medt sannsynelig tro at det er en sikkring som er gåen og ikke ett relè, så jeg anbefaler å dobbeltsjekke igjen.
-95 Mazda 626 GE 2.5l v6 GT
vang1
Posts: 21
Joined: 25 May 2009, 12:47

Re: Problemer med lys HJELP!

Post by vang1 »

fant noe på et engelsk forum som hadde samme problem som meg, er ikke sikkring på de lysene i dørene, men de styres at "Keyless Entry" modulen som ligger bak hanskerommet. så er trolig den som har fått seg en feil, må muligens kode opp fjernkontrollen til sentrallåsen på nytt hvis jeg bytter denne. men er nok den som er gåen siden det var sånn ca derifra jeg hørte et "klikk" da det ble kortsluttning i kabelen.
skal ifølge det forumet være lett å kode opp fjernkontrollen igjen selv, men ikke funnet noen guide på dette ennå, men skal prøve å ta ut modulen å sjekke om det er noe svidd inni
vang1
Posts: 21
Joined: 25 May 2009, 12:47

Re: Problemer med lys HJELP!

Post by vang1 »

virker iallefall logisk at det er denne, siden lysene i taket osv slår seg på når du låser opp med fjernkontrollen
Post Reply