Sentrallås GD låser men låser ikke opp

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 6, Mazda 626 og Mazda MX-6
Post Reply
MazdaDriver
Posts: 48
Joined: 04 Mar 2010, 20:25

Sentrallås GD låser men låser ikke opp

Post by MazdaDriver »

Hei!

Har hatt et problem i lengre tid på min 90modell 626 2,2 GD 4WD..
Det er at sentrallåsen ikke fungerer. Det vil si, den låser alle dørene når jeg vrir om nøkkelen, men jeg må bruke "rå makt" for å få låse opp igjen døren.. Så sentrallås driveren/motoren på førerdøren holder altså bilen "tvunget" i lås. (Driveren vart glovarm, itillegg tappet den batteriet en del også..)

Det hele startet ifjor, da skiftet jeg låsesylinderen i førerdøren siden den var så slitt man kunne nesten bruke hvilken som helst nøkkel til å låse opp døren. Så virket det fint noen dager, så begyndte problemet som beskrevet over..

Fikk tak i en ny/brukt driver ifra et huggeri idag ihåp om det skulle bli bra igjen men akkurat samme problemet.. Så har nå tatt en "pause" ifra feilsøkingen og tatt ut sikringen, så jeg ikke bryter av nøkkelen om jeg glemmer meg å låser bilen mens jeg ikke sitter inni bilen og kan drage i låsen innenfra..

Til info så går låsene veldig lett og fint opp og igjen når jeg vrir om nøkkelen når jeg har tatt ut sikringen/de-aktivert sentrallåsen (det gjelder alle dører inkl bagasjeluken)

Så det er ikke noen som har noen gode råd, eller vært bort i noe lignendes før?
Evt noe jeg kunne gjort galt når jeg skiftet låsesylinderen, siden problemet begyndte tilfeldigvis noen dager etter..
Post Reply