Sidespeil knukket grunnet hærverk Mazda 6 (Facelift) 2007

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 6, Mazda 626 og Mazda MX-6
Post Reply
User avatar
cod3x
Posts: 42
Joined: 26 Feb 2014, 22:06
Location: Oslo

Sidespeil knukket grunnet hærverk Mazda 6 (Facelift) 2007

Post by cod3x »

I natt var det noen idioter som gikk berserk i gata å sparket av sidespeil på passasjer siden på bilen min.

Det jeg lurer på er hvor mye stress er det å bytte dette, finnes det noen instruksjoner for demontering/montering av dette?
Går det an å kjøpe bare selve festet til speilet?

Se vedlagt bilde!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Christer
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mazda 6 (GY, facelift) 2007, DI 2.0 121hk/89kw, 1998cc, Farge: Brilliant Carbon Grey (32G)
Reparatøren
Posts: 141
Joined: 12 Jul 2009, 13:39

Re: Sidespeil knukket grunnet hærverk Mazda 6 (Facelift) 200

Post by Reparatøren »

Må vel bytta heile ramma, tippar eg,
Her er ei skisse over speilet på Usa-utgåva av bilen.
http://www.jimellismazdaparts.com/showA ... lYear=2007" onclick="window.open(this.href);return false;

Du finner sikkert speil hos ein bilopphoggar/bruktdelselger, f.eks.her:
http://www.nbfbildeler.no/templates/Par ... =143906690" onclick="window.open(this.href);return false;

Veit ikkje om det er forskjell på speila fom.2006 modell (facelift.) Det må du evnt. sjekka..
User avatar
cod3x
Posts: 42
Joined: 26 Feb 2014, 22:06
Location: Oslo

Re: Sidespeil knukket grunnet hærverk Mazda 6 (Facelift) 200

Post by cod3x »

Hehe.. glemte sjekke her!

Men ser nå at jeg allerede har bestilt akkurat samme speilet du viser til :)

Da jeg tok vekk det som hang å slang på siden av døren, da så jeg at det dekselet bakpå bare kunne klipses av.
Så sånn sett spiller det ingen rolle hvilken farge jeg kjøper om det bare er å klipse på det jeg har fra før.

Får satse på at det passer, de så veldig like ut i formen.
- Christer
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mazda 6 (GY, facelift) 2007, DI 2.0 121hk/89kw, 1998cc, Farge: Brilliant Carbon Grey (32G)
Post Reply