Mazda 6 - 2002-2007 (Stereo Oppgradering 2014)

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 6, Mazda 626 og Mazda MX-6
Post Reply
User avatar
cod3x
Posts: 42
Joined: 26 Feb 2014, 22:06
Location: Oslo

Mazda 6 - 2002-2007 (Stereo Oppgradering 2014)

Post by cod3x »

Jeg har i dag BOSE stereo utgaven av en 2007 Mazda 6 Stasjonsvogn.
Jeg ønsker fremdeles å bruke samme høyttalere, forsterker og subwoofer fra BOSE samt media ratt funksjonalitet.

Men det hadde vært gøy å kunne byttet den med noe mer fancy fra 2014, mye av det som er å finne på nett varierer i versjoner.
Og jeg tenker at jeg vil ha det beste om jeg først skal gidde oppgradere det.

Her er noen av mine krav/ønsker:
- DAB
- Bluetooth
- Ekstern mikrofon støtte
- Android v 4.4+
- GPS (kan bruke google-maps)
- WIFI eller 4G
- God touch skjerm med bra oppløsning/ppi
- Ryggekamera støtte som aktiveres ved revers.
- Benytte media-rattet for å kontrollere volum og skifte av sanger/cd-spor/radio-kanaler/søke, etc..
- og flere ting jeg har glemt...

Noen som vet om en sånn herlighet og hva som skal til for å få den opp å kjøre? :D
- Christer
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mazda 6 (GY, facelift) 2007, DI 2.0 121hk/89kw, 1998cc, Farge: Brilliant Carbon Grey (32G)
Reparatøren
Posts: 141
Joined: 12 Jul 2009, 13:39

Re: Mazda 6 - 2002-2007 (Stereo Oppgradering 2014)

Post by Reparatøren »

Problemet er ikkje å finne eit anlegg med det du vil ha..
Problemet er at du mister all info.i displayet for
A/c, klimanlegg, utetemp og kjørecomp. Er vel kun klokka
som virkar uten originalanlegget. Mange har gjort
ombygging, men det er forh.vis omfattande og kostbart.
Sjekk på mazda6club.com for meir info. Og ver klar
over at europeisk og Usa utgave av Mazda6 er ulike på dette
området.. Du finner omb.panel etc. på Ebay/Aliexpress/bilstereobutikkar etc.
User avatar
Mazdaspeed6
Posts: 30
Joined: 17 Sep 2012, 23:26
Location: Årdal

Re: Mazda 6 - 2002-2007 (Stereo Oppgradering 2014)

Post by Mazdaspeed6 »

Jeg har installert denne http://www.aliexpress.com/item/Mazda-6- ... 35684.html" onclick="window.open(this.href);return false;

nyere utgave: http://www.aliexpress.com/item/YOKOTRON ... 57371.html" onclick="window.open(this.href);return false;

og den funker fint. Beholder orginalt display oppe, og mister ingen andre funksjoner enn airbag lampa i midten nede, men denne kommer også opp i dashen uansett. Funker bra og bra med tilkoblingsmuligheter. Muligheter for ryggekamera,USB, iPod, DVD, TV etc. I tillegg da vell fungerende navigasjon, der du kan velge fritt fra flere kart typer, bare å laste ned til SD kort som settes i på framside. Bluetooth handsfree og innebygget mikrofon. Kan programmere hvilken knapp på rattet du vil svare med.

Også bluetooth som funker helt enormt til f.eks bruke Spotify fra telefonen. Kan da styre spilleliste fra rattet. Er bygget på Windows platform og ville jo helst hatt en Android unit, men ikke lykkes å finne dette, finner til 2009+.

http://www.aliexpress.com/item/Android- ... 28748.html" onclick="window.open(this.href);return false; Om du finner denne, så ville jeg vert litt forsiktig. Skriver android, men videre endover er det jo avbildet en anne type Windows platform type.
X 2006 Mazda6 2.0 AT 141hk
2014 Mazda CX-5 2,2 175hk
User avatar
cod3x
Posts: 42
Joined: 26 Feb 2014, 22:06
Location: Oslo

Re: Mazda 6 - 2002-2007 (Stereo Oppgradering 2014)

Post by cod3x »

- Christer
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mazda 6 (GY, facelift) 2007, DI 2.0 121hk/89kw, 1998cc, Farge: Brilliant Carbon Grey (32G)
Post Reply