Coil problemer Mazda 6 1.8 2007

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 6, Mazda 626 og Mazda MX-6
Post Reply
User avatar
kennykjoehl
Posts: 4
Joined: 25 Apr 2014, 20:41

Coil problemer Mazda 6 1.8 2007

Post by kennykjoehl »

Hei,
Har problemer med den kabelen som er gulet rundt.
Noen som vet hva den kabelen heter?
Kan det byttes selv?
Bilde er ikke fra bilen min. Men det er samme kabel ;-)
Takker for alle svar ;-)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
FIS-X
Posts: 346
Joined: 12 Apr 2012, 13:31
Location: Nordmøre

Re: Coil problemer Mazda 6 1.8 2007

Post by FIS-X »

Er en kabel som går til coil nr. 3 på bilen, er det selve pluggen som er dårlig kan du nok bytte den selv og lodde på nye ledninger, Enkleste er nok å finne en fra en vrakbil.
Burde ikke være noe problem å bytte selv ;)
-95 Mazda 626 GE 2.5l v6 GT
User avatar
kennykjoehl
Posts: 4
Joined: 25 Apr 2014, 20:41

Re: Coil problemer Mazda 6 1.8 2007

Post by kennykjoehl »

Takker for svaret, skal prøve og måle litt og se hvor det er og ikke er strøm i morgen.
Får bare ikke håpe det er brudd langt nede i bunten, synes det er litt rart det bare dukker opp ett brudd også.
Har ikke noe greie på det, men vil vel tro att selve pluggen går før det blir noe brudd.
Vel Vel, takker igjen for svaret, legger ut hva jeg eventuelt finner ut her ;-)
FIS-X
Posts: 346
Joined: 12 Apr 2012, 13:31
Location: Nordmøre

Re: Coil problemer Mazda 6 1.8 2007

Post by FIS-X »

Ahh, du har ett brudd på en plass ja, da skal du i teorien ikke trenge å bytte den ut, men fikse bruddet. Følg kabelen og se om du ser noe tydelig, regner med det er nye plugger så du har utelukket den feilen. (Anbefaler KUN NGK)
Tar jeg ikke feil passerer kanskje denne eksosmanifold en plass, kan hende det har smeltet litt på kabelen men aner ikke. Finner du ikke noe feil kan det hende det er feil med ECU eller noe annet.
-95 Mazda 626 GE 2.5l v6 GT
User avatar
kennykjoehl
Posts: 4
Joined: 25 Apr 2014, 20:41

Re: Coil problemer Mazda 6 1.8 2007

Post by kennykjoehl »

Det var ikke noe som helst galt med coil eller ledningen til coilen. Det er derimot problemer med ventilen.
Så vi skal ta ut hele motoren og fikse det selv. Men det gjør vi ikke før det blir varmere ute.
Vi har i drøye fjorten dager lånt bilen til svigermor, en skikkelig daukjørt Suzuki av ymst slag.
Kona har kjørt den bilen, jeg har kruset rundt i kone bilen, en Toyota Corolla fra 2000, sprek og fin bil synes jeg, men litt liten.
Kjøpte en Mazda 3, 2004 modell denne helgen, det er ikke noe rust på den, har gått rundt 150 000, vi fikk den til 40000.
Så nå kjører kona sin egen bil, jeg en Mazda 3, og vi leverer tilbake bilen til svigermor.
Når vi til sommeren får reparert min Mazda 6, skal kona få Mazda hun også.
Post Reply