Ekstralys led på mazda 6 04

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 6, Mazda 626 og Mazda MX-6
Post Reply
sublover
Posts: 2
Joined: 25 Oct 2012, 09:54

Ekstralys led på mazda 6 04

Post by sublover »

Lurte på om noen kunne hjelpe meg her!!! driv å montere ledbar på 6'en og skjønner ikke hvordan je ska få den te å blende ned sammen med original langlysa. Langlysa er halogen H1 pære, og som je forstår er dem minusstyrt. men hvor skal jeg koble styre stømmen til rele? har et rele med fire ledninger hvor den ene har je satt på + på batteriet, den andre på jording, den tredje til pluss på ledbaren og da sitter je igjen med styrestrøm men hvor skal den? noen som vet? eller har bilde av hvordan dere har gjort det?

Takk for svar
Per-Arne
- Mazda 6 2004 1,8L
FIS-X
Posts: 346
Joined: 12 Apr 2012, 13:31
Location: Nordmøre

Re: Ekstralys led på mazda 6 04

Post by FIS-X »

sublover wrote:Lurte på om noen kunne hjelpe meg her!!! driv å montere ledbar på 6'en og skjønner ikke hvordan je ska få den te å blende ned sammen med original langlysa. Langlysa er halogen H1 pære, og som je forstår er dem minusstyrt. men hvor skal jeg koble styre stømmen til rele? har et rele med fire ledninger hvor den ene har je satt på + på batteriet, den andre på jording, den tredje til pluss på ledbaren og da sitter je igjen med styrestrøm men hvor skal den? noen som vet? eller har bilde av hvordan dere har gjort det?

Takk for svar
Per-Arne
Regner med du har brukt eget relè til LED baren som kalles for 87 rele, og ut ifra hva du sier så skal det jo ikke være noe problem å koble opp.
Du tar da konstant + til styrestrøm fra en kilde, og kjører - til ledningen til langlyset. (Selv om jeg syntes det hørtes rart ut at det var minusstyrt, men nok om det)
Dvs. at hvis merkingen på relès temmer:
30 - Konstakt + fra evt. batteri
87 - Kobles til + på LED bar
85 - Kobles til +fra konstant kilde (Batteri)
86 - Kobles til - som går til langlyset
Så må du koble minus til LED baren :)

Lykke til!
-95 Mazda 626 GE 2.5l v6 GT
sublover
Posts: 2
Joined: 25 Oct 2012, 09:54

Re: Ekstralys led på mazda 6 04

Post by sublover »

Takk for tipset. Kobla styrestrøm på + på pæra og jordingkabelen på -/jording på pæra, så no blenne ledbaren ned sammen med langlysan :D så fe ut å prøve i kveld
- Mazda 6 2004 1,8L
FIS-X
Posts: 346
Joined: 12 Apr 2012, 13:31
Location: Nordmøre

Re: Ekstralys led på mazda 6 04

Post by FIS-X »

sublover wrote:Takk for tipset. Kobla styrestrøm på + på pæra og jordingkabelen på -/jording på pæra, så no blenne ledbaren ned sammen med langlysan :D så fe ut å prøve i kveld
Det er og en mulighet ;)
-95 Mazda 626 GE 2.5l v6 GT
Post Reply