2.0 diesel og DPF-problemer - normaltrykk?
Posted: 13 Aug 2015, 23:29
Heisann.
Jeg har et dieselpartikkelfilter som sannsynligvis er tett. Det fins masse på det store internett som beskriver hvordan man kan prøve å nullstille servicelampe/oljeserviceteller og DPF-teller, men det blir ikke bra etterpå. Derfor:
Hva er normalt trykk over filteret, f.eks ved tomgang og ved 2000 o/min?
Hvis dette er mye over normalen, er neste skritt å demontere filteret og la Kärcheren leke seg litt med det..
På mitt så leser jeg av ca 2 kPa ved tomgang, og 4-6 ved 2000 o/min.
Jeg har prøvd å fylle tanken med lurium (STP sin DPF-rens) og da reduserte trykket seg fra 3 kPa til 2 på tomgang. Men nå går det ikke lenger ned.
Feilmeldingene jeg får opp går på tett filter, og jeg har nullstilt tellerene ved hjelp av 2x og 5x gasspedal-metoden, til glødelampa blinker 2 og 5 ganger.
Tips mottas med takkar og bukkar.
Jeg har et dieselpartikkelfilter som sannsynligvis er tett. Det fins masse på det store internett som beskriver hvordan man kan prøve å nullstille servicelampe/oljeserviceteller og DPF-teller, men det blir ikke bra etterpå. Derfor:
Hva er normalt trykk over filteret, f.eks ved tomgang og ved 2000 o/min?
Hvis dette er mye over normalen, er neste skritt å demontere filteret og la Kärcheren leke seg litt med det..
På mitt så leser jeg av ca 2 kPa ved tomgang, og 4-6 ved 2000 o/min.
Jeg har prøvd å fylle tanken med lurium (STP sin DPF-rens) og da reduserte trykket seg fra 3 kPa til 2 på tomgang. Men nå går det ikke lenger ned.
Feilmeldingene jeg får opp går på tett filter, og jeg har nullstilt tellerene ved hjelp av 2x og 5x gasspedal-metoden, til glødelampa blinker 2 og 5 ganger.
Tips mottas med takkar og bukkar.