Er det mulig å forandre parameterene i CPU en?

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 6, Mazda 626 og Mazda MX-6
Post Reply
Team Il Tempo
Posts: 2
Joined: 04 Aug 2016, 08:56

Er det mulig å forandre parameterene i CPU en?

Post by Team Il Tempo »

Hei :D
Jeg lurer på om det går an å forandre parametrene i CPU''en til en Mazda 626 2,0i 92 mod. 115 hk er litt i det minste laget for såpas stor bil. Kunne tenkt meg noe sprekere bil. Dette er en bilcross bil. Er ikke interessert i å legge alt for mye penger for å få mere effekt ut av den. Jeg har program for å kunne gå inn i CPU' en for å forandre parameterene. Er det noen som kan gi meg råd om eventuelt hva jeg kan gjøre for å få noe mere effekt ut av denne bilen?
User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2936
Joined: 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Re: Er det mulig å forandre parameterene i CPU en?

Post by Zepticon »

Muligheten for å hente effekt ut av en såpass gammel og liten motor er minimal. Endringer i ECU gir effekt kun dersom du har moddet bilen med for eksempel trimkammer, eller om den har turbo. Da kan du tilpasse til de ye delene, eller høyere ladetrykk.

Skal du ha mer effekt fra din er det eneste reelle alternativet turbo og ny hjernet fra for eksempel Magasquirt.
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
User avatar
Wibla
Moderator
Posts: 1790
Joined: 06 May 2006, 22:44
Location: Siljan

Re: Er det mulig å forandre parameterene i CPU en?

Post by Wibla »

Lettere å bytte motor enn å prøve å gjøre noe med den der, tror jeg?
- 2015 Mazda3 2.2D Optimum
- 1999 Mazda MX-5 10th Anniversary Edition :mrgreen:
Team Il Tempo
Posts: 2
Joined: 04 Aug 2016, 08:56

Re: Er det mulig å forandre parameterene i CPU en?

Post by Team Il Tempo »

Hei takk for svarene. Så lenge det er en bilcross bil trur jeg den for bli orginal. Eventuelt selge den og kjøpe noe annet med mere power i. Det blir nok det billigste alternativet.
Post Reply