kobling av ledbar på Mazda 6 2013mod

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 6, Mazda 626 og Mazda MX-6
Post Reply
Apocalypse
Posts: 1
Joined: 22 Dec 2016, 19:43

kobling av ledbar på Mazda 6 2013mod

Post by Apocalypse »

Som emne tilsier : Har nettopp gått i innkjøp av en Mazda 6 2.5 2013mod (strålende fornøyd foresten). Hadde en Rigid Industries ledbar på den gamle bilen min og ønsker nå å få montert denne på Mazdaen.

Har oppservert at det er temmelig trangt bak lyktene på de bilene her, så da lurer jeg på hvordan jeg enklest kommer til kontakta på lyktene og evt hvilken av ledningene som gir styrestrøm til spjeldet på bi-xenon pæra -> styrestrøm til ledbaren.

Tips om hvor jeg kan trekke kabel til innvendig bryter tas også gjerne imot :)
Mazdateknikern
Posts: 8
Joined: 23 Dec 2016, 18:19

Re: kobling av ledbar på Mazda 6 2013mod

Post by Mazdateknikern »

Hei !
Det enkleste er å demontere framfangeren.
Under lykten på venstre side er det et stort kontakstykke. Der mener jeg å huske at det er en blå ledning som går til klaffen :)
+ Det er ikke krav om bryter lenger.

Mvh Kris
User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2936
Joined: 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Re: kobling av ledbar på Mazda 6 2013mod

Post by Zepticon »

Tenkte bare å komme med en anbefaling om å la ledbaren være. Det den gjør er å gi veldig veldig mye lys, de første 20m og er derfor super som arbeidslys men håpløs som kjørelys. Det er fordi lenger bort enn de 20m den lyser får du faktisk redusert syn siden nattsynet ditt reduseres av ledbaren lyset fra. Skal du ettermintere lys vil jeg anbefale linselys med 55w xenon.

Da ser du lengere og bredere, og ikke bare bare der du allerede ser slik LEDbaren gjør.
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
Post Reply