Mazda MX6 1992 deler

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 6, Mazda 626 og Mazda MX-6
Post Reply
User avatar
Danknord
Posts: 2
Joined: 04 Apr 2017, 11:32

Mazda MX6 1992 deler

Post by Danknord »

Mangler en panserhengsel (alternativt et brukt panser) til min 1992 MX6 2.0 FSI. Ønsker også gode tips på hvor jeg får best tilbud på deler for full overhaling. Skal bygge den opp fra bunn igjen og skifte alt av bremser,fjæring, støtdempere, eksos, setetrekk og en del annet i interiør. Skulle også hatt tak i en original motorantenne til denne blant annet.

Hvis dere har deler eller tips om hvor jeg kan finne deler og/eller delebil så hadde det vært flott. Bilen skal bygges opp som første bil for min datter som blir 18 snart. Alle hennes eldre søsken og hennes onkel har tidligere startet med denne bilen så den har vært i familien lenge.
Mvh,
Dan
User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2936
Joined: 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Re: Mazda MX6 1992 deler

Post by Zepticon »

Slitedeler og tilsvarende: Rockauto.com (USA modellen er identisk med EU)
Interiørdeler: Facebookgrupper

Delebil er vanskelig da den ikke ble solgt her i landet. Ellers ville jeg nok vurdert en annen bil som førstebil om det var min datter. Noe som har ABS/airbag/antiskrens osv, ikke en 25 år gammel dødsfelle :) Kjører en 94mod 626 selv til daglig, men det er ikke å stikke under en stol at dette er gammelt og at dagens biler er lysår forran i teknologi. Spesielt ferske sjåfører kan ha bruk for ekstra sikkerhet.
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
User avatar
Danknord
Posts: 2
Joined: 04 Apr 2017, 11:32

Re: Mazda MX6 1992 deler

Post by Danknord »

Hei
Takk for tipset, tester ut Rockauto da og det bør nok passe uansett da bilen er en importert US versjon. Ellers enig at det nok ikke er beste bilen sikkerhetsmessig selv om den har ABS, og det er på grunn av sikkerhet at jeg skal skifte ut bremser og understell med nytt og bedre. Blir ikke brukt til lengre turer, brukes til loding i sentrum og mest til og sitte i være kul som de sier. Nå har datteren kjørt (jorde)bil siden hun var 12-13 og kjørt mye øvingskjøring siden hun var 16 så litt kjøretrening har hun heldigvis.
Post Reply