Mazda 6 2010 drar mot høyre. Ikke feil med forstilling.

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 6, Mazda 626 og Mazda MX-6
Post Reply
BuldozerX
Posts: 12
Joined: 09 Mar 2013, 03:00

Mazda 6 2010 drar mot høyre. Ikke feil med forstilling.

Post by BuldozerX »

Leverte min 2010 Mazda 6 inn på merkeforhandler for å sjekke hvorfor bilen drar mot høyre. Om det er ørlite helling mot høyre, så drar rattet noen CM den veien. De tok forstillingskontroll på bilen, og sjekket at rattet står stabilt i forhold til dekkene. Dekkene er heller ikke skjevslitt. Det er mulig at høyredekket fremme har LITT mer slitasje i kantene enn det på venstre side, men ikke mye.

Noen som vet hva problemet da kan være? De snakket om å legge den litt i pluss på den ene siden, ettersom det de gjorde ikke hjalp. Jeg har ikke lyst at verkstedet skal ta "snarveier", skulle det faktisk være noe som foresaker problemet. Den har bare gått 59000 km.
User avatar
Arne
Posts: 43
Joined: 23 Feb 2006, 19:43
Location: Kvinnherad

Re: Mazda 6 2010 drar mot høyre. Ikke feil med forstilling.

Post by Arne »

Eg var borti noko lignende med min Mazda 6 2008 mod for ein del år siden. Der var merkeverkstedet inne og kontrollerte og justerte forstillinga, men fant ikkje noko feil. Dei holdt på med bilen i lange tider, før det var ein mekaniker som tilfeldigvis kom med det forslaget om å låne forhjulene fra ein anna Mazda 6 som var inne til service. Da viste det seg altså at bilen fungerte som ein drøm :-) Det var altså feil på samtlige av mine dekk. Det var sommerhjula eg hadde problemer med, men når vinterdekka kom på så var den heilt fint å kjøre. Kjøpte derfor nye dekk den gangen for å prøve eit anna merke. Det vart suksess for min del.
Har din bil samme problem med både vinter og sommerhjul?
Mazda 6 stv 2,0 diesel 2008 mod.
Post Reply