V6 i Sedan?

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 6, Mazda 626 og Mazda MX-6
User avatar
382
Posts: 447
Joined: 05 Aug 2005, 11:04

Post by 382 »

Det er ikke bare Norge som har disse reglene. Det er EU. Men det som jeg har fortalt om er tross alt noen år siden, ikke sant. Det kan ha endret seg. Og ja, nå er det slik at hvis en bil er typegodkjent i et land så blir den det her også, med andre ord, det er bare å ta inn en V6 sedan fra USA. Den er jo laget for V6, med de nødvendige ekstra greiene karroseriet må ha for den slags.
User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2936
Joined: 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Post by Zepticon »

Hmm... Så mye orker jeg ikke å streve bare for å få V6.. Får heller kjøre med 1,8 da :lol: Det går fort nok uansett.
Men skal høre med biltilsynet hva dem sier om saken... Kan jo hende jeg treffer en hyggelig fyr, eller en som ikke har så mye peiling...

Dessuten... Om jeg ikke kan kaste bort mange penger på motor får jeg mer å bruke på styling 8)
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
User avatar
Jan
Gear Head wanabe
Posts: 957
Joined: 08 Aug 2005, 14:40
Location: Oslo

Post by Jan »

Jeg for min del, har aldri klart å forstå, hvordan noen kan like sedanen bedre enn kombi :wink: Hehe..jeg synes den ser så kjedelig ut i forhold. Style den skikkelig opp, kan man gjøre på den også.
2009 Mazda6 Advance Plus 2.2 liter stv
x1999 Mazda 323F 1.5 (bybruksbilen)
x1998 Mazda MX-5 1.6 110 hk NB
x1992 Mazda MX-5 1.6 115 hk NA
x1989 Mazda 323F 1.8 16V GLX
MX6
Posts: 28
Joined: 08 Aug 2005, 15:34

Post by MX6 »

Zepticon wrote:Hmm... Så mye orker jeg ikke å streve bare for å få V6.. Får heller kjøre med 1,8 da :lol: Det går fort nok uansett.
Men skal høre med biltilsynet hva dem sier om saken... Kan jo hende jeg treffer en hyggelig fyr, eller en som ikke har så mye peiling...

Dessuten... Om jeg ikke kan kaste bort mange penger på motor får jeg mer å bruke på styling 8)
Hvorfor gjøre alt strevet med å sett inn v6 når du kan bygge turbo??
Har en mx6 som er samme bil som 626 bare forskjellig karosseri og har bygd turbo på den..
I fjor sommer ga 2.0l motoren min opp og det eneste jeg fikk tak i var en 1.8l og med 0.5 bar ladetrykk på den var den ganske rask.En 200sx s13 sleit godt med å henge på og en golf g60 til en kompis med bremsepapirer på 220 hk klarte ikke å dra ifra meg heller..Lå så og si jevnt:)
Og jeg har også hørt med biltrangsynet og det skal ikke være no problem å få det godkjent heller:D
92 Mazda mx6 2.l turbo
User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2936
Joined: 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Post by Zepticon »

Hva kostet det å bygge om til turbo da?
Sitter med studentbudsjett her foreløpig.... kansje jobb kan øke budsjettet en smule slik at vi får oss skikkelig bil etter hvert... 8)
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2936
Joined: 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Post by Zepticon »

Hva om vi satte inn et lite bur i bilen før vi dro den med oss til godkjenning? Hadde V6'ern blitt godkjennt da?

Eller må jeg ha den helt til tyskland for å få den regga?
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
Post Reply