Girolje inni bilen...

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 6, Mazda 626 og Mazda MX-6
Post Reply
User avatar
Blizza
Posts: 533
Joined: 10 Sep 2005, 23:43
Location: Sandnes

Girolje inni bilen...

Post by Blizza »

Jeg fikk noe trøbbel med alarmen, og måtte derfor av med noen deksler inni bilen. Oppdaget da at jeg hadde girolje inni bilen... På dekselet under rattet. Ved videre etterforskning så jeg at det var olje rundt der hvor girwire står i girkassen.. Noen tips?
User avatar
PAR
Posts: 616
Joined: 15 Sep 2005, 19:05

Re: Girolje inni bilen...

Post by PAR »

Blizza wrote:Jeg fikk noe trøbbel med alarmen, og måtte derfor av med noen deksler inni bilen. Oppdaget da at jeg hadde girolje inni bilen... På dekselet under rattet. Ved videre etterforskning så jeg at det var olje rundt der hvor girwire står i girkassen.. Noen tips?
Mitt tips, er at dette er klin umulig? Girolja er i et lukket system i girkassa, og vil aldri finne veien inn til kupeen......
User avatar
Blizza
Posts: 533
Joined: 10 Sep 2005, 23:43
Location: Sandnes

Post by Blizza »

Damn... Ser jeg har vært litt lost den dagen og skreve "girwire", men jeg mente jo da egentlig speedowire :P Har vært så opphengt i at det kanskje var noe med girkassa at jeg må ha blanda noen ord. Hehe. Påfylling av olje skjer der speedowire går inn, så det er vel egentlig ikke umulig.. Men fatter ikke hvordan det skjedde. Har kjørt uten dekselet under rattet en stund nå, men kan ikke se at det har kommet noe mer.
User avatar
Blizza
Posts: 533
Joined: 10 Sep 2005, 23:43
Location: Sandnes

Post by Blizza »

mazdafreaks wrote:Er ikkje bremsevæska da, har opplevd dette selv med girolje med da med en stykk explodert girkasse og tannhjul utover alt, pga kanskje litt hardkjøring med fe3 :oops:
Må bare legge til at noe lignende skjedde med meg, men jeg slapp å plukke opp tannhjul :P Stort hull i girkassen bare.
User avatar
Blizza
Posts: 533
Joined: 10 Sep 2005, 23:43
Location: Sandnes

Post by Blizza »

Huff... Ikke si det en gang.. Vedder på jeg må plukke tannhjul snart jeg og da. Heldigvis ikke den vanskeligste bilen å finne brukt kasse til.
User avatar
PAR
Posts: 616
Joined: 15 Sep 2005, 19:05

Post by PAR »

Sier litt om kjørestilen dette! :D Har ikke hatt noen problemer med kassa på min FE3.
FE3-88
(Alle mine bilder her inne er slettet, beklager dette)
User avatar
Blizza
Posts: 533
Joined: 10 Sep 2005, 23:43
Location: Sandnes

Post by Blizza »

Biler er beregna på å kjøre. Tåler resten av bilen det, skal faen meg girkassa tåle det og :P
User avatar
Mazda--speed
Posts: 461
Joined: 28 Oct 2005, 23:14
Location: Hordaland
Contact:

Post by Mazda--speed »

Men kansksje vi skal tilbake til spørsmålet, noe jeg tilfeldig fikk svar på her forrige dagen.
Grunnen til at det kommer olje opp der er pga at på girkassen, så skal det være en utlufting, eller en slange ellerno til utlufting ved evnt. trykk o.l. Det som sikkert har skjedd på din bil er at dette er blitt tettet igjen og at oljen har blitt presset opp igjennom speddometerwiren (pga trykket), for så kommet ut oppe med speedometeret. Dette skal ikke være noe big deal å ordne, hvis det ikke allerede er ordnet..Men siden det ikke er blitt sagt noe mer, ville jeg bare skrive en post, slik at hvis det er andre som får samme problemet kommer her og søker etter dette problemet, så finner de et svar, som jeg faktisk tror er den ENESTE muligheten.. :)

Lykke til
Post Reply