Diffsperre til 88mod 626

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 6, Mazda 626 og Mazda MX-6
Post Reply
User avatar
zoom zoom
Posts: 205
Joined: 13 Oct 2005, 20:40

Diffsperre til 88mod 626

Post by zoom zoom »

Jeg lurer på om der er og oppdrive diffperre til mazda 626 88mod med fe3 motoren?
Mercedes 300CE 88mod

X-Mazda 626 88mod 2.0 16V 2 dørs Coupe
User avatar
Trusestrikk
Gear Head
Posts: 1700
Joined: 24 Sep 2005, 00:01
Location: Melhus
Contact:

Post by Trusestrikk »

Hvis det finnes vil jeg og ha! Har allerede ødelagt 1 diff. Dere med FE3: ikke spinn alt for mye med den girkassa...
User avatar
zoom zoom
Posts: 205
Joined: 13 Oct 2005, 20:40

Post by zoom zoom »

Girkassene har vel ikke akkurat et godt rykte på seg når det gjelder holdbarhet, hehe
Mercedes 300CE 88mod

X-Mazda 626 88mod 2.0 16V 2 dørs Coupe
User avatar
Trusestrikk
Gear Head
Posts: 1700
Joined: 24 Sep 2005, 00:01
Location: Melhus
Contact:

Post by Trusestrikk »

Drivakslene er ganske skjøre de også. Har mistet tellinga over hvor mange jeg har skiftet...
User avatar
Elanzer
Gear Head
Posts: 2687
Joined: 08 Aug 2005, 17:29
Location: Varhaug

Post by Elanzer »

mener at noen 626er eller MX6er som coupeen hetter i usa kom med diffsperre orginalt, skal se hva eg klarer å rote fram, veit det fins 8)

eg fant :) i australia, 6836kr + frakt og toll og moms osv... :) viss noen plent skal ha, så skal eg se om eg klarer å rote fram ein addrese til dem som selger i løpet av kvelden :)
- Mazda 6 GH 2.2D Sport `12
- Mazda Mx5 NA 1.8 `95
x Mazda Miata NA 1.6T `91
x Mazda 323F FBA 1.8 `96
x Mazda 626 GD FE3 `88
x Mazda RX7 FC "turbo 2" `86
User avatar
zoom zoom
Posts: 205
Joined: 13 Oct 2005, 20:40

Post by zoom zoom »

Grunnen til at jeg lurte på det med diffsperre er hvist jeg skal trimme motoren min, eventuelt turbo konvertere den. Er ikke vits med "hundre og ørtibørti" hester hvist grepet ikke kommer ned i bakken 8)

Går det ann å sette på en annen girkasse som er mere holdbar eventuelt da? Hvist det er å oppdrive. Får jo sikkert kjøpt f.eks Quife girkasser men da ser jeg en bunke med penger som flyr ut av lommeboka :(

Hva er det som bruker å gå først på disse kassene da? er det noen spesielle deler i de som ikke er riktig dimensjonert?
Mercedes 300CE 88mod

X-Mazda 626 88mod 2.0 16V 2 dørs Coupe
User avatar
Elanzer
Gear Head
Posts: 2687
Joined: 08 Aug 2005, 17:29
Location: Varhaug

Post by Elanzer »

vil tro det er samme problemet som med en 323GTR kasse, kassen blir varm, utvider seg litt, som gjør at det blir litt større mellomromm mellom tannhjulene, man rasper sundt tannhjul, eventuelt at girkassen sprikker av varme i kombinasjon med et slag av en eller annen sort, oljekjøler til girkassen kan hjelpe ? og oljetemp måler i girkassen ? LTC er viktig på alt på bilen :) for å holde den 110% :)
- Mazda 6 GH 2.2D Sport `12
- Mazda Mx5 NA 1.8 `95
x Mazda Miata NA 1.6T `91
x Mazda 323F FBA 1.8 `96
x Mazda 626 GD FE3 `88
x Mazda RX7 FC "turbo 2" `86
User avatar
zoom zoom
Posts: 205
Joined: 13 Oct 2005, 20:40

Post by zoom zoom »

LTC?
Mercedes 300CE 88mod

X-Mazda 626 88mod 2.0 16V 2 dørs Coupe
User avatar
ochagenes
Gear Head wanabe
Posts: 829
Joined: 07 Aug 2005, 12:45
Location: Sola

Post by ochagenes »

LTC = Loving Tender Care
GT-R, apexi, whiteline, compbrake, D2, walbro
User avatar
zoom zoom
Posts: 205
Joined: 13 Oct 2005, 20:40

Post by zoom zoom »

ochagenes wrote:LTC = Loving Tender Care
Jeg har hørt TLC jeg da......

Tender Loving Care
Mercedes 300CE 88mod

X-Mazda 626 88mod 2.0 16V 2 dørs Coupe
User avatar
Elanzer
Gear Head
Posts: 2687
Joined: 08 Aug 2005, 17:29
Location: Varhaug

Post by Elanzer »

mente TLC :oops: litt kjapp på tastene ja :) hehe
- Mazda 6 GH 2.2D Sport `12
- Mazda Mx5 NA 1.8 `95
x Mazda Miata NA 1.6T `91
x Mazda 323F FBA 1.8 `96
x Mazda 626 GD FE3 `88
x Mazda RX7 FC "turbo 2" `86
Post Reply