Smått om 4wd

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 6, Mazda 626 og Mazda MX-6
User avatar
zoom zoom
Posts: 205
Joined: 13 Oct 2005, 20:40

Post by zoom zoom »

Elanzer wrote:stemmer, langt fra umulig, men er prisen verdt det ? :wink:
Pris og pris, kansje 10 høvdinger for en svensk dele bil med ok 4wd system, korting av mellomaksling 5cm. Kan bli overkommelig det da :mrgreen:

Dessuten kan jeg ikke tenke meg at det går mange slike i den store verden, blir jo litt one of a kind :)

Problemet blir vel godkjenningen kan jeg tenke meg i og med at karosseriet mitt ikke er blitt levert med 4wd, bare sedan, 5 dørs og stv.vogn.

Hva tror dere om denne godkjenningen, mulig?
Mercedes 300CE 88mod

X-Mazda 626 88mod 2.0 16V 2 dørs Coupe
User avatar
LMB__
Moderator
Posts: 3884
Joined: 04 Aug 2005, 05:53
Location: Oslo / Åsnes

Post by LMB__ »

10 høvdinger for en delebil i sverge???? å dæven! det var stiv pris... omtrent ingen mazda i sverge koster over 10000, og da er de strøkne (strøken i sverge = er bra motor, men dårlig chassi)

jeg kjøpte min delebil for 1500 svenske
og den var kjørt av gammel dame :D... ho solgte den billig fordei bremserørene hadde rustet av... da jeg skrudde opp motoren så var det ikke en gang antydning til slitekant i sylinderene...

gå på blocket.se og søk der... finner sikkert en fin delebil til en billig penge.
Mazda 626 2.3i 16v combi -88
Skoda Kodiaq 2.0TDI 190hk 4x4 - 18
Skoda Octavia 1.8TFSI 180hk 4x4 -15
Mazda 626 2.2i 4WD combi- 90 Gone
Mazda 6 Optimum 2.2D 175hk stv -13 Gone

FE3 2.3 - Motorprosjekt
User avatar
LMB__
Moderator
Posts: 3884
Joined: 04 Aug 2005, 05:53
Location: Oslo / Åsnes

Post by LMB__ »

LMB__ wrote:10 høvdinger for en delebil i sverge???? å dæven! det var stiv pris... omtrent ingen mazda i sverge koster over 10000, og da er de strøkne (strøken i sverge = er bra motor, men dårlig chassi)

jeg kjøpte min delebil for 1500 svenske
og den var kjørt av gammel dame :D... ho solgte den billig fordei bremserørene hadde rustet av... da jeg skrudde opp motoren så var det ikke en gang antydning til slitekant i sylinderene...

gå på blocket.se og søk der... finner sikkert en fin delebil til en billig penge.
edit: må nok moderere meg selv litt... hehe 4wd bilene var litt dyrere en det jeg fant sist jeg søkte.... men fant en fin bil til 7500 kr.. står i gøteborg da... kansje litt langt å reise? eller bare ta det som en tur.. hehe
Mazda 626 2.3i 16v combi -88
Skoda Kodiaq 2.0TDI 190hk 4x4 - 18
Skoda Octavia 1.8TFSI 180hk 4x4 -15
Mazda 626 2.2i 4WD combi- 90 Gone
Mazda 6 Optimum 2.2D 175hk stv -13 Gone

FE3 2.3 - Motorprosjekt
User avatar
zoom zoom
Posts: 205
Joined: 13 Oct 2005, 20:40

Post by zoom zoom »

LMB__ wrote:
LMB__ wrote:10 høvdinger for en delebil i sverge???? å dæven! det var stiv pris... omtrent ingen mazda i sverge koster over 10000, og da er de strøkne (strøken i sverge = er bra motor, men dårlig chassi)

jeg kjøpte min delebil for 1500 svenske
og den var kjørt av gammel dame :D... ho solgte den billig fordei bremserørene hadde rustet av... da jeg skrudde opp motoren så var det ikke en gang antydning til slitekant i sylinderene...

gå på blocket.se og søk der... finner sikkert en fin delebil til en billig penge.
edit: må nok moderere meg selv litt... hehe 4wd bilene var litt dyrere en det jeg fant sist jeg søkte.... men fant en fin bil til 7500 kr.. står i gøteborg da... kansje litt langt å reise? eller bare ta det som en tur.. hehe
hehe, jeg hadde da tatt nødvendige prisundersøkelser seff. hehe

De er fortsatt billig i fohold til norge da.
Mercedes 300CE 88mod

X-Mazda 626 88mod 2.0 16V 2 dørs Coupe
User avatar
LMB__
Moderator
Posts: 3884
Joined: 04 Aug 2005, 05:53
Location: Oslo / Åsnes

Post by LMB__ »

litt out of post... men jeg har bytta fra 8v motor til 16v... hva skjer om jeg må på teknisk kontroll? kan jeg bare kaste skiltene mine da? hehe
Mazda 626 2.3i 16v combi -88
Skoda Kodiaq 2.0TDI 190hk 4x4 - 18
Skoda Octavia 1.8TFSI 180hk 4x4 -15
Mazda 626 2.2i 4WD combi- 90 Gone
Mazda 6 Optimum 2.2D 175hk stv -13 Gone

FE3 2.3 - Motorprosjekt
User avatar
zoom zoom
Posts: 205
Joined: 13 Oct 2005, 20:40

Post by zoom zoom »

mazdafreaks wrote:Hvorfor ta bryderiet med godkjenning, :lol: Ingen som ser dette på en eu kontroll alikevel, og skulle egentlig ikkje tro dette er noe problem med å godkjenne med original motoren i, skal du ha en annen motor så tar du dette ved en senere anledning..
Synes jeg ser for meg den godkjenningen jeg......

"jamen her går det da en drivaksel bakover til en differensial, er det standard?"

jada jada, sånn har den vært siden den var ny.......

Hadde det vært så lett :)
Mercedes 300CE 88mod

X-Mazda 626 88mod 2.0 16V 2 dørs Coupe
User avatar
Elanzer
Gear Head
Posts: 2687
Joined: 08 Aug 2005, 17:29
Location: Varhaug

Post by Elanzer »

"har jo altid vært sånn jo" :lol: hehe

nei men alt går ann... er ikke verre å ringe å høre med dem om så var...
- Mazda 6 GH 2.2D Sport `12
- Mazda Mx5 NA 1.8 `95
x Mazda Miata NA 1.6T `91
x Mazda 323F FBA 1.8 `96
x Mazda 626 GD FE3 `88
x Mazda RX7 FC "turbo 2" `86
User avatar
zoom zoom
Posts: 205
Joined: 13 Oct 2005, 20:40

Post by zoom zoom »

Mazda importøren har vist seg å være vanskelig når det gjelder ombygningspapirer flere ganger. de skylder på at de ikka kan skaffe det i japan......

Ikke vet jeg da men.
Mercedes 300CE 88mod

X-Mazda 626 88mod 2.0 16V 2 dørs Coupe
Post Reply