Page 2 of 2

Posted: 19 Nov 2005, 18:49
by zoom zoom
Elanzer wrote:stemmer, langt fra umulig, men er prisen verdt det ? :wink:
Pris og pris, kansje 10 høvdinger for en svensk dele bil med ok 4wd system, korting av mellomaksling 5cm. Kan bli overkommelig det da :mrgreen:

Dessuten kan jeg ikke tenke meg at det går mange slike i den store verden, blir jo litt one of a kind :)

Problemet blir vel godkjenningen kan jeg tenke meg i og med at karosseriet mitt ikke er blitt levert med 4wd, bare sedan, 5 dørs og stv.vogn.

Hva tror dere om denne godkjenningen, mulig?

Posted: 21 Nov 2005, 20:30
by LMB__
10 høvdinger for en delebil i sverge???? å dæven! det var stiv pris... omtrent ingen mazda i sverge koster over 10000, og da er de strøkne (strøken i sverge = er bra motor, men dårlig chassi)

jeg kjøpte min delebil for 1500 svenske
og den var kjørt av gammel dame :D... ho solgte den billig fordei bremserørene hadde rustet av... da jeg skrudde opp motoren så var det ikke en gang antydning til slitekant i sylinderene...

gå på blocket.se og søk der... finner sikkert en fin delebil til en billig penge.

Posted: 21 Nov 2005, 20:33
by LMB__
LMB__ wrote:10 høvdinger for en delebil i sverge???? å dæven! det var stiv pris... omtrent ingen mazda i sverge koster over 10000, og da er de strøkne (strøken i sverge = er bra motor, men dårlig chassi)

jeg kjøpte min delebil for 1500 svenske
og den var kjørt av gammel dame :D... ho solgte den billig fordei bremserørene hadde rustet av... da jeg skrudde opp motoren så var det ikke en gang antydning til slitekant i sylinderene...

gå på blocket.se og søk der... finner sikkert en fin delebil til en billig penge.
edit: må nok moderere meg selv litt... hehe 4wd bilene var litt dyrere en det jeg fant sist jeg søkte.... men fant en fin bil til 7500 kr.. står i gøteborg da... kansje litt langt å reise? eller bare ta det som en tur.. hehe

Posted: 25 Nov 2005, 18:30
by zoom zoom
LMB__ wrote:
LMB__ wrote:10 høvdinger for en delebil i sverge???? å dæven! det var stiv pris... omtrent ingen mazda i sverge koster over 10000, og da er de strøkne (strøken i sverge = er bra motor, men dårlig chassi)

jeg kjøpte min delebil for 1500 svenske
og den var kjørt av gammel dame :D... ho solgte den billig fordei bremserørene hadde rustet av... da jeg skrudde opp motoren så var det ikke en gang antydning til slitekant i sylinderene...

gå på blocket.se og søk der... finner sikkert en fin delebil til en billig penge.
edit: må nok moderere meg selv litt... hehe 4wd bilene var litt dyrere en det jeg fant sist jeg søkte.... men fant en fin bil til 7500 kr.. står i gøteborg da... kansje litt langt å reise? eller bare ta det som en tur.. hehe
hehe, jeg hadde da tatt nødvendige prisundersøkelser seff. hehe

De er fortsatt billig i fohold til norge da.

Posted: 25 Nov 2005, 21:29
by LMB__
litt out of post... men jeg har bytta fra 8v motor til 16v... hva skjer om jeg må på teknisk kontroll? kan jeg bare kaste skiltene mine da? hehe

Posted: 25 Nov 2005, 22:53
by zoom zoom
mazdafreaks wrote:Hvorfor ta bryderiet med godkjenning, :lol: Ingen som ser dette på en eu kontroll alikevel, og skulle egentlig ikkje tro dette er noe problem med å godkjenne med original motoren i, skal du ha en annen motor så tar du dette ved en senere anledning..
Synes jeg ser for meg den godkjenningen jeg......

"jamen her går det da en drivaksel bakover til en differensial, er det standard?"

jada jada, sånn har den vært siden den var ny.......

Hadde det vært så lett :)

Posted: 25 Nov 2005, 23:29
by Elanzer
"har jo altid vært sånn jo" :lol: hehe

nei men alt går ann... er ikke verre å ringe å høre med dem om så var...

Posted: 26 Nov 2005, 15:32
by zoom zoom
Mazda importøren har vist seg å være vanskelig når det gjelder ombygningspapirer flere ganger. de skylder på at de ikka kan skaffe det i japan......

Ikke vet jeg da men.