Turbo, Kompressor eller V6

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 6, Mazda 626 og Mazda MX-6
Post Reply

Hvilken trimm er å foretrekke om man har en 2.0L?

Turbo
14
64%
Kompressor
6
27%
V6 (ikke KL-ZE)
2
9%
 
Total votes: 22

User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2926
Joined: Wed 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Turbo, Kompressor eller V6

Post by Zepticon » Wed 23 Nov 2005, 20:35

Valget kvaler :roll:
Hva skal man velge?
Hva er best med tanke på ytelse, driftsikkerhet og showoff faktor?

En fryktelig sannhet om at 1.8 litern har bare 90hk fikk 2.0l till å gjøre et STORT hopp opp på prioriteringslista mi...
25hk er en del kraft??
Last edited by Zepticon on Wed 23 Nov 2005, 21:04, edited 1 time in total.
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec

User avatar
Znip
Gear Head
Posts: 1592
Joined: Fri 05 Aug 2005, 15:44
Location: Verdal
Contact:

Post by Znip » Wed 23 Nov 2005, 20:44

SNURRBOOOOOOOOSSJ
- 98` Audi A4 Turboquattro [200 HK]
X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK]
X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]
Prosjekt 626 GT Turbo

User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2926
Joined: Wed 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Post by Zepticon » Wed 23 Nov 2005, 21:02

Kompressor-kit får jeg fra statene for $1500...
Pris på ferdig turbo kit?
Og hva er "lettest å oppdage"?? :twisted:
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec

User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2926
Joined: Wed 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Post by Zepticon » Wed 23 Nov 2005, 23:14

Amerikanerne sier at kompressor er lettest å montere og jeg nar nada peil på mekking så om det blir noe så går jeg for det letteste...
Og dem sa at bilen værtfall ville være god for 200hk med kompressor og resten av kittet på.
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec

User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2926
Joined: Wed 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Post by Zepticon » Wed 23 Nov 2005, 23:21

mazdafreaks wrote:Hadde kompressor i mxen min, monterte denne på 2 timer, :lol: Men eg solgte denne, klarte ikkje styre pedalen eg, så eg solgte før eg ødela noe eller måtte begynne å sykle på jobb.. :lol:
SHIT! 2 timer!??
Det oppsettet som dem selger er med ny clutch, insprøyning, bensinpumpe+++
Tror du det er mye jobb da?
Bli i såfall å montere det når jeg bytter motor... Om jeg blir å bytte motor...
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec

User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2926
Joined: Wed 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Post by Zepticon » Thu 24 Nov 2005, 00:13

mazdafreaks wrote:Skal du bytte clutch så tar det nok litt lengre tid ja, eg byttet presse bensinpumpe og diverse innsprut deler.. pressa var jo bolt on denne, er det er jackson racing presse eller,,
standard non clutched Eaton M45 supercharger
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec

User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2926
Joined: Wed 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Post by Zepticon » Thu 24 Nov 2005, 00:46

Har aldri hørt den lyden før da... vet du om noen lydklipp?
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec

User avatar
WireD
Moderator
Posts: 9274
Joined: Fri 05 Aug 2005, 20:49
Location: Vestre del av landet

Post by WireD » Thu 24 Nov 2005, 08:12

det eneste som er kjedelig med presse, er at den leverer fra null, dvs. fin å kjøre, og godt drag fra bunn,men du får lissom ikke det bråe skyvet som kommer i en høytrykksturbo som for eks. GT-Ren. med jevnt skyv blir ting lissom virkende så......dødt? :?

altså, missforstå meg rett her, ikke dødt, men.... aaah... håper dere skjønner... :D
----------------------

Image

Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
"I don't wanna look up from an engine and see a nipple...I quit, man..."

User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2926
Joined: Wed 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Post by Zepticon » Thu 24 Nov 2005, 10:40

Skjønner 8) Du får ikke den boosten når turboen kommer. Når du trykkes inn i seteryggen :wink:
Men funker det med intercooler på kompressor da? eller blir det helt galt?
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec

User avatar
Hitterdøl'n
Posts: 208
Joined: Mon 10 Oct 2005, 18:54
Location: Hitra

Post by Hitterdøl'n » Thu 24 Nov 2005, 12:12

Hva med alle tre...? :shock:
Det hadde vært no!

Må si at lyden fra en komp er rimelig heftig ja, men det som skjer når turbotrykk slår inn er jo noe for seg selv.
Dessverre har jeg ikke noen av delene, min bare bråker fælt og drar dårlig...
Tror kanskje komp er best angående biltilsyn og slikt ja.
2015 Mazda 6 AWD optimum
2013 Mazda 6 2.2 Optimum Solgt
2012 Hyundai i40 Premium Solgt
1994 Mazda 626 1,8i Solgt

User avatar
WireD
Moderator
Posts: 9274
Joined: Fri 05 Aug 2005, 20:49
Location: Vestre del av landet

Post by WireD » Thu 24 Nov 2005, 12:27

jepps, gjem det under deksel, så ser det pent ut for bilsvaksynet :wink:

så tar du det av etter kontroll, så godsakene kommer frem i lyset
----------------------

Image

Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
"I don't wanna look up from an engine and see a nipple...I quit, man..."

Post Reply