Page 1 of 1

Turbo, Kompressor eller V6

Posted: 23 Nov 2005, 20:35
by Zepticon
Valget kvaler :roll:
Hva skal man velge?
Hva er best med tanke på ytelse, driftsikkerhet og showoff faktor?

En fryktelig sannhet om at 1.8 litern har bare 90hk fikk 2.0l till å gjøre et STORT hopp opp på prioriteringslista mi...
25hk er en del kraft??

Posted: 23 Nov 2005, 20:44
by Znip
SNURRBOOOOOOOOSSJ

Posted: 23 Nov 2005, 21:02
by Zepticon
Kompressor-kit får jeg fra statene for $1500...
Pris på ferdig turbo kit?
Og hva er "lettest å oppdage"?? :twisted:

Posted: 23 Nov 2005, 23:14
by Zepticon
Amerikanerne sier at kompressor er lettest å montere og jeg nar nada peil på mekking så om det blir noe så går jeg for det letteste...
Og dem sa at bilen værtfall ville være god for 200hk med kompressor og resten av kittet på.

Posted: 23 Nov 2005, 23:21
by Zepticon
mazdafreaks wrote:Hadde kompressor i mxen min, monterte denne på 2 timer, :lol: Men eg solgte denne, klarte ikkje styre pedalen eg, så eg solgte før eg ødela noe eller måtte begynne å sykle på jobb.. :lol:
SHIT! 2 timer!??
Det oppsettet som dem selger er med ny clutch, insprøyning, bensinpumpe+++
Tror du det er mye jobb da?
Bli i såfall å montere det når jeg bytter motor... Om jeg blir å bytte motor...

Posted: 24 Nov 2005, 00:13
by Zepticon
mazdafreaks wrote:Skal du bytte clutch så tar det nok litt lengre tid ja, eg byttet presse bensinpumpe og diverse innsprut deler.. pressa var jo bolt on denne, er det er jackson racing presse eller,,
standard non clutched Eaton M45 supercharger

Posted: 24 Nov 2005, 00:46
by Zepticon
Har aldri hørt den lyden før da... vet du om noen lydklipp?

Posted: 24 Nov 2005, 08:12
by WireD
det eneste som er kjedelig med presse, er at den leverer fra null, dvs. fin å kjøre, og godt drag fra bunn,men du får lissom ikke det bråe skyvet som kommer i en høytrykksturbo som for eks. GT-Ren. med jevnt skyv blir ting lissom virkende så......dødt? :?

altså, missforstå meg rett her, ikke dødt, men.... aaah... håper dere skjønner... :D

Posted: 24 Nov 2005, 10:40
by Zepticon
Skjønner 8) Du får ikke den boosten når turboen kommer. Når du trykkes inn i seteryggen :wink:
Men funker det med intercooler på kompressor da? eller blir det helt galt?

Posted: 24 Nov 2005, 12:12
by Hitterdøl'n
Hva med alle tre...? :shock:
Det hadde vært no!

Må si at lyden fra en komp er rimelig heftig ja, men det som skjer når turbotrykk slår inn er jo noe for seg selv.
Dessverre har jeg ikke noen av delene, min bare bråker fælt og drar dårlig...
Tror kanskje komp er best angående biltilsyn og slikt ja.

Posted: 24 Nov 2005, 12:27
by WireD
jepps, gjem det under deksel, så ser det pent ut for bilsvaksynet :wink:

så tar du det av etter kontroll, så godsakene kommer frem i lyset