Page 4 of 4

Posted: 08 Oct 2007, 22:37
by Coupe
Wibla wrote:Det var mulig å få GC GT ny i norge såvidt jeg vet, har sett endel av de rulle på veiene hvertfall.

Edit: gramatikk sucks
Norge tok inn GC/GT som combi og coupe.

Posted: 08 Oct 2007, 22:58
by Jan
GT-modellen kom inn som både kombi og Coupe, ja. Min bror hadde en 85-modell GT Coupe. Og far hadde en 86 GT kombi. Sedanen var jo superstusselig.

Re: M626 1971-80

Posted: 12 Jan 2009, 00:03
by ke25toyoglide
sex2sex wrote:Måtte bare på nettet for å "jakte" på denne 626 fra 1972, og fant denne boken tilsalgs på eBay: http://i13.ebayimg.com/02/i/07/23/b9/08_1.JPG
Dette er en bok som tar for seg mazda fra 1971 til 1980 og forsiden viser mazda 626 som kom i 1978 og gikk til 1980 då kom en facelift som gikk til 1982.

Re: Modelloversikt: 626 --> 6

Posted: 05 Mar 2009, 02:23
by zlurv
Hei! jeg er ny her, å jeg lurer på en ting:

Jeg har tenkt å kjøpe meg en mazda 6stv om et år, så lurte jeg på hvilken motor jeg tjener mest på?
da tenker jeg på:
*motor ytelse
*forbruk
* holdbarhet

Jeg snakker ikke om den nye ansiktsløftningen, men de som ligger rundt 100-200.00 nå.

Takker for svar :)

Re: Modelloversikt: 626 --> 6

Posted: 05 Mar 2009, 17:08
by ke25toyoglide
Velkommen her.
Hvilken som helst av Mazda 6 motorene passer til de beskrivelsene.
Kommer nok mest ann på hvilken av de kriteriene som er viktigst.
Viss pris er viktigst er det vel 1.8. den er brukbar sprek.
Viss Forbruk er det viktigste er vel 2liter diesel den beste, den er heller ikkje så mye dyrere og brukbar sprek.
Viss 0-100 er det viktigste er vel 2liter bensin den beste, den er heller ikkje så mye dyrere eller så mye høgere forbruk.
større motor koster nok mer enn det smaker på forbruk og pris, men kjekkt : JA.
Håper dette hjalp litt.

Re: Modelloversikt: 626 --> 6

Posted: 05 Mar 2009, 18:39
by zlurv
Takker for svar :)

Var vel egentlig noe så jeg tenkte faktisk!

Men vi får se til neste år, når jeg skal kjøpe bilen :D

Re: Modelloversikt: 626 --> 6

Posted: 04 Apr 2009, 18:20
by zlurv
hvilke typer diesel kom disse med? noen jeg tjener mest HK på å chippe, hvis det lønner seg da?

Re: Modelloversikt: 626 --> 6

Posted: 09 Apr 2009, 09:40
by Jan
2.0 dieselmotorer på 121 og 136 hk. Facelift hadde 121 og 143 hk. Begge to kan chippes lett ;)

Re: Modelloversikt: 626 --> 6

Posted: 09 Apr 2009, 16:55
by tommy_sn
Noen her som faktisk har chippet de da?

Re: Modelloversikt: 626 --> 6

Posted: 17 Oct 2009, 21:20
by FE3T
Har personlig sett:

GD Kombi med Comprex Diesel (RF-CX) 100hk?
denne prøvekjørte jeg også (ble fortalt noe om at disse var testmodeller som egentlig ikke skulle ut på bruktmarkedet, men en kompis eide denne til ladetrykksstyringa klikket med de følger at motor og gearkasse havarerte når bilen hadde gått nærmere 500,000km)

GV med 4x4 og 2,0i16 emblem i hekken

Re:

Posted: 22 May 2010, 13:28
by stone9
ovnis wrote:kom gd med 1,8 til norge og kom den med 12v?
den kom med 1,8 12 og elektonisk forgasser insprøytnig

æ hadde en 88mod

hadde 105 hk

gikk som ei kula og bensin gjerig

Re: Modelloversikt: 626 --> 6

Posted: 04 Mar 2011, 21:47
by gj3rmund
mangler 2.2 turbo diesel på GH

Re: Modelloversikt: 626 --> 6

Posted: 29 Sep 2015, 11:44
by Otacgj
Har en mazda 6 sedan 2009, 2.2D, org 125 hk meine eg. Min bil er chippet no og yter 155hk/370nm :D

Re:

Posted: 29 Sep 2015, 18:12
by FIS-X
Dino wrote:mener å ha lest ett sted om en 626 fra 72-78 (GA), finner ikke igjenn der jeg leste om den men hvis noen kan bekrefte dette eller avkrefte det hadde det vert fint.
gjerne med info hvis den finnes, var også bilder på den sia å den ligna litt på GB'ne men med litt mere firkanter.

som sagt er usikker på om det faktisk var en 626 men det sto det og det sto at den var produsert fra 72 - 78.
kan det eventuelt ha vert en annen bil som en har kalt 626 (616 for eksempel)
Er nok 616/618 du tenkter på, produsert fra 1970-78, hvor 626 tok over ;)