Tips til å unngå bremseproblem på 626??

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 6, Mazda 626 og Mazda MX-6
java
Posts: 84
Joined: 05 Aug 2005, 17:18
Contact:

Post by java »

Føler at ei lita oppdatering er på sin plass..... :D

I fjor haust måtte eg til slutt bite i det sure eplet og rett og slett bytte heile kalipteren framme (venstre side). Etter det har både klosseslitasje og vibrering forsvunne. Det neste på programmet blir skifte av skiver i front.

Har også fått problemer med handbrekket (som går på høgre kalipter bak). Virkar som om det heile heng seg opp og deretter løsnar etter ei stund. Sjølve hendelen for handbrekket forblir "slarkete" halve vandringa, så det tydar på at waieren ikkje får strekt seg heit tilbake gitt... :shock:

Blir vel full overhaling ved skifte til sommardekk tenkjer eg.... :)
2010 Audi A4 Allroad 2.0 TDI
x 2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro
x 2008 Audi A5 1,8 TFSI
x 2004 Audi A3 2,0 TDI DSG
x 2004 Audi A3 2,0 TDI Ambition
x 1994 Mazda 626 V6
----------------------------------------
http://www.importerbil.no
User avatar
PAR
Posts: 616
Joined: 15 Sep 2005, 19:05

Post by PAR »

Det største problemet med bremsecaliper bak er glidebolten på caliper. Den bolten som gjør at caliper beveges sideveis. På grunn av liten aktivitet i denne bolten, naturlig nok, setter denne seg fort. Med hjelp fra salt, kan faktisk en ny caliper sette seg i løpet av 1-2 år. Dette løses ved å demontere bolten, polere, for så å sette inn hele "skiten" rikelig med kobberfett. Fettet som sitter her originalt duger ikke.
FE3-88
(Alle mine bilder her inne er slettet, beklager dette)
Post Reply