Modelloversikt MX6
Modelloversikt MX6
Mark1 (GD) 1988-91-Ikke eksportert til europa.Alle med katalysator.
2.2-110hk
2.2-146hk (Turbo)
Mark2 (GE) 1992-97-Ble eksportert til europa, men ikke til Norge
2.0-115hk
2.5-165hk
2.2-110hk
2.2-146hk (Turbo)
Mark2 (GE) 1992-97-Ble eksportert til europa, men ikke til Norge
2.0-115hk
2.5-165hk
Aldri diesel
1975 Mazda RX4HT
1975 Mazda RX4HT
Modell-benevnelsen trodde jeg var GE, men jeg sier ikke at den ikke GE6, det vet jeg ikke. Effekten i euroutgaven er dog 115hk.Hauk wrote:Hva da, modell-benevnelsen eller effekten?Coupe wrote:I USA modellen stemmer nok det, men ikke euroutgaven.Hauk wrote:Mark2 (også sett omtalt som GE6) med to-liter har 118 hk.
Aldri diesel
1975 Mazda RX4HT
1975 Mazda RX4HT
Heisann, dere har nå glemt en haug med versjoner! Den europeiske 1. generasjonen, som bare gikk under navnet 626 coupé på denne siden av havet, og den europeiske 2. generasjonen som hadde 165 hk kun i 1992, etterpå kom den med 164 hk, grunnet a/c.
I USA hadde man M-edition også, ikke noe mer fancy motor, men skinnseter med logo, 6-cd veksler og helrød baklys.
I Japan hadde man ikke bare motoralternativene som i europas 2. generasjon (118hk FE & 165 hk Kl-DE), men også 140hk Fl-ZE & 2.0l V6 på rundt det samme. Dessuten hadde man GROMVERSJONEN(!), Kl-ZE 200hk V6'en.
Har også hørt rykter og sett bilde av en Mazdaspeed-versjon, men det eneste jeg har fått med meg der, er at den har høyere rødlinje, og speedometer som går til 280.(!) Hva som er under panseret her, aner jeg ikke!
Noe av dette må tas med en klype salt. husker ikke nøyaktig antall mhester på de mellomste motorversjonene fra Japan.
I USA hadde man M-edition også, ikke noe mer fancy motor, men skinnseter med logo, 6-cd veksler og helrød baklys.
I Japan hadde man ikke bare motoralternativene som i europas 2. generasjon (118hk FE & 165 hk Kl-DE), men også 140hk Fl-ZE & 2.0l V6 på rundt det samme. Dessuten hadde man GROMVERSJONEN(!), Kl-ZE 200hk V6'en.
Har også hørt rykter og sett bilde av en Mazdaspeed-versjon, men det eneste jeg har fått med meg der, er at den har høyere rødlinje, og speedometer som går til 280.(!) Hva som er under panseret her, aner jeg ikke!
Noe av dette må tas med en klype salt. husker ikke nøyaktig antall mhester på de mellomste motorversjonene fra Japan.
MX-6 V6 m.BC/Erebuni kit 35mm Jamex senkefjærer, 18" Mangels, Stabstag bak og foran, stage III clutch, Fidanza alu svinghjul, alu reimhjul og polymotorforinger.
CarbonRace spoiler, Akimoto filter, Lakkert interiør m/blå neon under dashbord.
CarbonRace spoiler, Akimoto filter, Lakkert interiør m/blå neon under dashbord.
Jeg skal skjekke opp dette med 164hk på V6 1993-(Men f.eks.SX200 er oppgitt med 200hk både med/uten AC) Angående forskjellige modeller. Her, og på alle de andre modelloversiktene er det kun tatt med euroutgavene. Det er selvfølgelig forskjellige utgaver beregnet for Japan/USA (som f.eks.V6 Mazda 6), men disse er ikke tatt med. Grunnen til at 1.gen.MX6 i det hele tatt er med er pga at europa ikke fikk den under dette navnet, men under 626, som det finnes en egen modelloversikt over. Å liste opp 1.gen av en modelltype syntes jeg dog var viktig.
Aldri diesel
1975 Mazda RX4HT
1975 Mazda RX4HT
det er 1 eller 2 hester forskjell fra 92 til 93, men de fleste kilder velger likevel å oppgi det samme antallet. Teknisk sett er det samme antallet i motoren, men grunnet omstendighetene vil man få rundt 1 hest mindre ved måling på svinghjulet.
Følte meg plutselig litt kjempe-mazda-nerd....
Følte meg plutselig litt kjempe-mazda-nerd....
MX-6 V6 m.BC/Erebuni kit 35mm Jamex senkefjærer, 18" Mangels, Stabstag bak og foran, stage III clutch, Fidanza alu svinghjul, alu reimhjul og polymotorforinger.
CarbonRace spoiler, Akimoto filter, Lakkert interiør m/blå neon under dashbord.
CarbonRace spoiler, Akimoto filter, Lakkert interiør m/blå neon under dashbord.
Er faktisk ganske vanlig i USA og japan med 4hjulsstyring. også på nyere europeiske, såvidt jeg mener å huske...
MX-6 V6 m.BC/Erebuni kit 35mm Jamex senkefjærer, 18" Mangels, Stabstag bak og foran, stage III clutch, Fidanza alu svinghjul, alu reimhjul og polymotorforinger.
CarbonRace spoiler, Akimoto filter, Lakkert interiør m/blå neon under dashbord.
CarbonRace spoiler, Akimoto filter, Lakkert interiør m/blå neon under dashbord.
Re:
Fl-ZE????Schanche wrote:.
I Japan hadde man ikke bare motoralternativene som i europas 2. generasjon (118hk FE & 165 hk Kl-DE), men også 140hk Fl-ZE & 2.0l V6 på rundt det samme. Dessuten hadde man GROMVERSJONEN(!), Kl-ZE 200hk V6'en.
Det fantes ingen FE motor i GE chassiet, FS-DE 115 og 136hk i HO utgaven av 626 4 og 5 dør) og FS-ZE (170hk) derimot
I 92 valgte også fabrikken i USA og selge ut de siste MX6 GD i en LE versjon, 115hk 2,2L og skinn interiør
Dette skinn interiøret har jeg liggende her i form av fabrikksnye reservedels trekk, disse har aldri vært montert på seter
og kan nå selges til høystbydene om noen vil ha en unik GD Coupe
85 929 2,0i HT
Re: Modelloversikt MX6
Jævlig strøkne stoler.. er det noen mulighet for å justere korsryggstøtte og sidestøtte for førersetet?
- 2015 Mazda3 2.2D Optimum
- 1999 Mazda MX-5 10th Anniversary Edition
- 1999 Mazda MX-5 10th Anniversary Edition