Hva kan jeg gjøre med at bilen er så høy i front?

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 6, Mazda 626 og Mazda MX-6
User avatar
Blizza
Posts: 533
Joined: 10 Sep 2005, 23:43
Location: Sandnes

Hva kan jeg gjøre med at bilen er så høy i front?

Post by Blizza »

Selv om denne er senka 50mm, så er det forskjell mellom front og bak.. noen seriøse tips til hva jeg kan gjøre for å redusere forskjellen? Alle typer tips er velkommen :P
Image
User avatar
sigheri
Posts: 591
Joined: 05 Aug 2005, 15:34
Location: Sandnessjøen
Contact:

Post by sigheri »

Er vel ikke øyere foran, men hjulbuene er forskjellig utformet. Slik at den ser lavere ut bak.

har du gode dempere bak?
-00 Mitsubishi Spacewagon 2,4 GDI 4wd Selges
-99 Mitsubishi Lancer 1,6Glxi 4wd
-86 Chevrolet Camaro Z28 T-top
-91 Honda Civic HB turbo - Banebil
x-323 GT-R sedan
User avatar
Slayt0n
Gear Head
Posts: 1648
Joined: 07 Nov 2005, 20:35
Location: Hamar

Post by Slayt0n »

Ett ord til deg: Vinkelsliper :P :lol:
User avatar
Blizza
Posts: 533
Joined: 10 Sep 2005, 23:43
Location: Sandnes

Post by Blizza »

Vinkelsliperen kan du glemme :P Kan ikke kappe godkjent senk.

Det er forskjell forran og bak ja. Hvis jeg måler fra kanalen og ned til bakken fremme og bak er det høyere forran.. rart det der. Har KYB dempere.. kjøpte dem nye med senkesettet.
User avatar
Znip
Gear Head
Posts: 1592
Joined: 05 Aug 2005, 15:44
Location: Verdal
Contact:

Post by Znip »

Hei, jeg kjøpte samme senkesett som deg.
Jeg kjøpte også nye dempere samtidig.
Hvordan ble det med fjørene og demperne bak? Hos meg var de ikke i spenn da hjulet var i lufta. Men jeg mener ikke at den er så høy som din fremme..
- 98` Audi A4 Turboquattro [200 HK]
X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK]
X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]
Prosjekt 626 GT Turbo
User avatar
Blizza
Posts: 533
Joined: 10 Sep 2005, 23:43
Location: Sandnes

Post by Blizza »

Mine stod bra på alle demperne... Hvilke dempere har du da? Kanskje kombinasjonen av mine dempere og de fjærene gjør at den blir høy..
User avatar
Znip
Gear Head
Posts: 1592
Joined: 05 Aug 2005, 15:44
Location: Verdal
Contact:

Post by Znip »

mazdafreaks wrote:Hadde samme problem med min fra 1984, den senket eg med vilkelsliper den låg i bunn men ble fremdeles for høy, prøvde å flytte feste annordningen på støtdemperen nede høyere opp for å få bilen lav, nok, blei fremdeles for høy, så da satt eg på senkefjører og støtdempere fra en golf 1 som eg kappet litt, da ble det en lowrider, men bilen var passelig med skjermene men forstillingen subbet kraftig i fartshumper.. :oops:
passer det fra golf 1 rett på?
- 98` Audi A4 Turboquattro [200 HK]
X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK]
X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]
Prosjekt 626 GT Turbo
henningl
Administrator
Posts: 127
Joined: 03 Aug 2005, 21:41
Location: Molde

Post by henningl »

mazdafreaks wrote:Hadde samme problem med min fra 1984, den senket eg med vilkelsliper den låg i bunn men ble fremdeles for høy, prøvde å flytte feste annordningen på støtdemperen nede høyere opp for å få bilen lav, nok, blei fremdeles for høy, så da satt eg på senkefjører og støtdempere fra en golf 1 som eg kappet litt, da ble det en lowrider, men bilen var passelig med skjermene men forstillingen subbet kraftig i fartshumper.. :oops:

Åssen var kjøreegenskapene på noe slikt da? :lol:
Nissan 200sx S13
Hostmaster http://www.200sx-ogn.org
User avatar
Blizza
Posts: 533
Joined: 10 Sep 2005, 23:43
Location: Sandnes

Post by Blizza »

Så konklusjonen er egentlig at jeg burde få den høyere bak, og smelle på noen svære felger for å fylle ut skjermene? :D Er liksom ikke så veldig aktuelt å kappe eller bytte til noe som jeg ikke får godkjent... :?
User avatar
Blizza
Posts: 533
Joined: 10 Sep 2005, 23:43
Location: Sandnes

Post by Blizza »

Har sett litt på dette her nå, men hvordan skal jeg flytte festene? De er jo sveisa fast i bunnen.. kan ikke ikke kappe for mye der liksom :P Da blir det dårlige greier.
Gjerde007
Posts: 394
Joined: 21 Feb 2006, 17:27
Location: Hustad (Molde)

Post by Gjerde007 »

Kjøp deg ett nytt senkesett. Disse H&R førene skal senke 50mm, men senker kanskje bare 20mm.
User avatar
PAR
Posts: 616
Joined: 15 Sep 2005, 19:05

Post by PAR »

Det er innlysende hva du må gjøre for å få den lavere i front, eller lik som bak. Få av den STYGGE vingen du har bak. Med det ovehenget den har, er det ikke rart at bilen setter seg på rompa :wink:
Last edited by PAR on 19 Mar 2006, 15:00, edited 1 time in total.
FE3-88
(Alle mine bilder her inne er slettet, beklager dette)
User avatar
Severed
Posts: 446
Joined: 29 Jan 2006, 22:47
Location: Buskerud

Post by Severed »

Den er litt overkill ja :P
Dodge Charger R/T Clone '68
Mazda 626 2.2i GLX '90
xMazda 323 1.3 LX '85
User avatar
Blizza
Posts: 533
Joined: 10 Sep 2005, 23:43
Location: Sandnes

Post by Blizza »

Smak og behag antar jeg :P
Gjerde007 wrote:Kjøp deg ett nytt senkesett. Disse H&R førene skal senke
50mm, men senker kanskje bare 20mm.
Hva foreslår du da? Har tross alt dette settet i vognkortet, og jeg kjøper definitiv ikke noe som jeg ikke kan få godkjent.
User avatar
Mazda--speed
Posts: 461
Joined: 28 Oct 2005, 23:14
Location: Hordaland
Contact:

Post by Mazda--speed »

Der må jeg si meg enig med blizza. Syns faktisk ikke folk skal gå frem og si det på den måten.

Bak i den bilen der er det et anlegg som har en større vekt enn vingen, så om noe skal fjernes ville jeg begynt med anlegget, men der er uaktuelt, så det er definitivt noe med fronten som må gjøres.

Det mazdafreaks mener er at du skal løsne festene til demperen nede med navet, og dermed flytte dette oppover, men ikke så mye at demperene subber nedi drivknutene.

Om du tester på de gamle demperene dine, så må det da være mulig og løsne dette festet, flytte det opp et stykke og sveise deg godt fast igjen.

Må vel òg tenke på at det skal være bent på begge sider, slik at du ikke mister alt som heter kjøre-egenskaper :wink:
Post Reply