Lite frostveske???

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt og RX-8
Post Reply
mirkus83
Posts: 3
Joined: 14 Nov 2012, 22:04
Location: Eidsvoll

Lite frostveske???

Post by mirkus83 »

Hei sann jeg får opp symbolet får lite frostveske når jeg piskern litt men vann temp er normal.. men når jeg stopper slutter det og lyse og beholdern er full???
noen som har vært borti detta ... ???????
er en 04 hp
-04 RX8 hp

har vært innom det meste med 4 hjul... fra 1978 til 2010 mod
User avatar
biXen
Gear Head
Posts: 1870
Joined: 27 Aug 2007, 16:58
Location: Stavanger

Re: Lite frostveske???

Post by biXen »

Vanlig problem ja. Måleren har en tendens til å bli dårlig, man kan drite i det, bytte hele tanken (siden måleren sitter i bunn der) eller koble fra ledningen. Alt etter hva man føler for. Noen prøver en rens når de skifter kjølevæske, men det høres ikke ut som noen ide jeg ville gått for.

Så lenge man vet at det 99% sannsynlig ikke er noe galt med kjølevannet så ville jeg ignorert det.
Formerly known as blackmazda ;)
RX-8 2004 1,3L HP Winning Blue
x MX-5 2000 1,6L Brilliant Black

Ofte stilte RX-8 spørsmål - Webdesign Portfolio
mirkus83
Posts: 3
Joined: 14 Nov 2012, 22:04
Location: Eidsvoll

Re: Lite frostveske???

Post by mirkus83 »

biXen wrote:Vanlig problem ja. Måleren har en tendens til å bli dårlig, man kan drite i det, bytte hele tanken (siden måleren sitter i bunn der) eller koble fra ledningen. Alt etter hva man føler for. Noen prøver en rens når de skifter kjølevæske, men det høres ikke ut som noen ide jeg ville gått for.

Så lenge man vet at det 99% sannsynlig ikke er noe galt med kjølevannet så ville jeg ignorert det.
ja hadde en mistanke om det.. men jeg har planer om og selge så blir vel og bytte føler/tanken tenker jeg :)
-04 RX8 hp

har vært innom det meste med 4 hjul... fra 1978 til 2010 mod
Post Reply