Har bilen BHR ignition?

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt og RX-8
Post Reply
MazdaDriver
Posts: 48
Joined: 04 Mar 2010, 20:25

Har bilen BHR ignition?

Post by MazdaDriver »

Hei!

Har hørt så mye positivt om BHR ignitionkit, så tenkte å kjøpe dette, så lenge jeg ikke har det ifra før.. Hehe
Kjøpte bilen ifjor vår og skal ha kvitteringer på det aller meste som er gjort med bilen, men finner ingenting om akkurat dette, å siden min rx-8 er den eneste jeg har sett ned i motoren på har jeg ingenting å sammenligne med bortsett ifra div bilder på nettet.

Så legger ved et par tre ganske dårlige bilder her så kanskje noen klarer å se om det er orginal coiler eller om det faktisk er bhr..


Image
Image
Image


PS: Tennkablene er av typen "MSD", er ikke det samme type som følger med bhr ignition kittet? :)
MazdaDriver
Posts: 48
Joined: 04 Mar 2010, 20:25

Re: Har bilen BHR ignition?

Post by MazdaDriver »

En annen liten ting. Har også en feilkode på bilen som heter: P0037 - HO2S Heater control circuit Low Voltage (Bank1, sensor 2)
Altså den bakre lambdasonden.. Noen som veit om det er en svakhet på desse bilene? Hørt om andre som har hatt samme problem på et par andre rx-8 også :) Så blir vel å bestille den ny, om jeg ikke finner data på den og får den målt..
User avatar
Beowuuulf
Posts: 102
Joined: 31 Jul 2013, 00:37
Location: Solbergmoen

Re: Har bilen BHR ignition?

Post by Beowuuulf »

Kan ikke svare på feilkoden.

Men det ser i hvertfall ut som bhr kittet.
Det er IKKE original coiler i hvertfall.

Den hadde forøvrig hatt godt av en motorvask ;)
2004 Brilliant Black Rx8
MazdaDriver
Posts: 48
Joined: 04 Mar 2010, 20:25

Re: Har bilen BHR ignition?

Post by MazdaDriver »

Okei, takker for tips! :)
Men ja, har gjort forskjellig med den i garasjen over vinteren, så den skal få seg en velfortjent motorvask ganske så snart! ;)
User avatar
biXen
Gear Head
Posts: 1870
Joined: 27 Aug 2007, 16:58
Location: Stavanger

Re: Har bilen BHR ignition?

Post by biXen »

BHR coilene kommer på en metallbrakett som festes oppå eksisterende feste, det kan se ut som du har det, uten at jeg kan si helt sikker ut fra bildene. Men isåfall er det nok BHR coilkit.
Formerly known as blackmazda ;)
RX-8 2004 1,3L HP Winning Blue
x MX-5 2000 1,6L Brilliant Black

Ofte stilte RX-8 spørsmål - Webdesign Portfolio
MazdaDriver
Posts: 48
Joined: 04 Mar 2010, 20:25

Re: Har bilen BHR ignition?

Post by MazdaDriver »

Okei! Takker for kjapt svar :) Er det sann at der følger med en ekstra jord kabel på bhr kittet? Isåfall er der en "bestemt" plass denne kabelen brukes å bli festet til chassis?
User avatar
biXen
Gear Head
Posts: 1870
Joined: 27 Aug 2007, 16:58
Location: Stavanger

Re: Har bilen BHR ignition?

Post by biXen »

Det stemmer. Det er vel et par-tre plasser som anbefales, men litt valgfritt hvilken man bruker. Jeg tror jeg har brukt en ganske langt baki motorrommet mot førersiden.
Formerly known as blackmazda ;)
RX-8 2004 1,3L HP Winning Blue
x MX-5 2000 1,6L Brilliant Black

Ofte stilte RX-8 spørsmål - Webdesign Portfolio
User avatar
al3k
Posts: 24
Joined: 22 Dec 2013, 02:50
Location: i garasjen

Re: Har bilen BHR ignition?

Post by al3k »

Har lurt litt på det samme ang ground kabelen, vil det ikke være optimalt å ha denne på minus polen på batteriet hvis kabelen er lang nok?
User avatar
biXen
Gear Head
Posts: 1870
Joined: 27 Aug 2007, 16:58
Location: Stavanger

Re: Har bilen BHR ignition?

Post by biXen »

Tror ikke kabelen er lang nok, husk at negativ terminal er helt ut mot fronten av bilen. De anbefalte en viss lokasjon i og med at mange hadde problemer med noen av de andre.
Formerly known as blackmazda ;)
RX-8 2004 1,3L HP Winning Blue
x MX-5 2000 1,6L Brilliant Black

Ofte stilte RX-8 spørsmål - Webdesign Portfolio
User avatar
al3k
Posts: 24
Joined: 22 Dec 2013, 02:50
Location: i garasjen

Re: Har bilen BHR ignition?

Post by al3k »

Jeg har Esmeril Racing kitet, og der er ground ledningen lang nok, men får det ikke til å funke lenger uansett.
Ingen av coilene tenner, har linje sjekket alle pinnene i adapter ledningen. Men har funnet ut jeg har egentlig brukt feile plugg ledninger da LS2 utgangen ikke er lik OEM og man må derfor bytte til riktige pluggledninger samtidig som man går over til LS2 type coiler.
Men det har jo virket i flere månender fordi om slik jeg har hatt det, nye pluggledninger er på vei så får se om det hjelper.
Post Reply