Paragraf bil!

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt og RX-8
Post Reply
san4tech
Posts: 18
Joined: 05 Jun 2015, 22:32
Location: Vadsø

Paragraf bil!

Post by san4tech »

Hei! Henta en strøken rx8 for en uka sia :D så kom vognkortet, og det viste seg å være prgf. 1-15 og 6-11 nr. 4 på bilen :shock: verken selger eller jeg var klar over dette, så jeg begynte å ringe å lese. Var vist et hel.. å få det bort, så lurer da litt på om man bare skal heve kjøpet, eventuellt spørre om kompensasjon. Lurer da på hva en rx8 me ny motor å under prgf. Ville ha kostet og ha man kan be om? Betalte selv 170 000 for den, gådd 112400, motorn er gådd 17-18000 ca. Noen som har ide?
Mazda B2600 88
Mazda Rx8 HP 04
Audi A4 B7 1.8TQ
Golf MK5 2l TDI
Toyota carina E 97
Toyota Tercel 4X4
Opel kadett B LS
User avatar
Zepticon
Administrator
Posts: 2936
Joined: 03 Aug 2005, 21:49
Location: Trondheim

Re: Paragraf bil!

Post by Zepticon »

Spørs hva du skal gjøre med den det. Få ikke godkjennt noen endringer på den så med mindre planen ernå holde den strøken og orginal så er det trøbbel. Du kan jo prøve å heve kjøpet, men mulig det faller under sin undersøkelsesplikt da en 1.15 bil er uproblematisk for folk flest. Kan dog argumenteres for at en rx8 i utgangspunktet ikke er for folk flest heller.

1.15 er for min del det første jeg spørr om når det er snakk om å kjøpe bil:)
Image
Mazda 626 GT - 2.5 V6 - KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
san4tech
Posts: 18
Joined: 05 Jun 2015, 22:32
Location: Vadsø

Re: Paragraf bil!

Post by san4tech »

ja gikk meg hus forbi og spørre om det :( hadde litt planer for den sånn egentlig, men kunne gådd med på å beholde biln med et prisavslag slik at verdien iallefall stemte :D
Sitat naf
Prisavslag

Hvis mangelen ikke blir rettet eller omlevering ikke finner sted, kan man kreve prisavslag. Prisavslaget skal svare til reduksjonen i varens verdi, med utgangspunkt i bilens verdi på leveringstidspunktet. Hvilket betyr at hvis bilen er verdt 30 % mindre med mangelen enn uten, kan man kreve et prisavslag på 30 %.
I spesielle tilfeller kan prisavslaget settes lik mangelens betydning for forbrukeren. Det skal imidlertid mye til, da det må være særlige grunner som taler for denne løsningen.

noen meninger om hvor mange prosent er fear, type 30% tilsvarer prisavlsag på ca 50 000 og jeg har da betalt 120 000 for den, eller er dette helt håpløst og lettere og bare heve kjøpet ? :D
Mazda B2600 88
Mazda Rx8 HP 04
Audi A4 B7 1.8TQ
Golf MK5 2l TDI
Toyota carina E 97
Toyota Tercel 4X4
Opel kadett B LS
hoddevik
Posts: 35
Joined: 11 Jun 2015, 11:22
Location: Sandnes

Re: Paragraf bil!

Post by hoddevik »

Det aller letteste blir vell å heve kjøpet regner jeg med, men når en først har kjøpt en RX-8 vil en ikke helt gi den opp heller :)

Kan du laste opp et bilde av herligheten ? =)
Rx-8 - 2004 SP
san4tech
Posts: 18
Joined: 05 Jun 2015, 22:32
Location: Vadsø

Re: Paragraf bil!

Post by san4tech »

Haha ja va det æ sleit litt me, biln va jo perfekt stand så å si, litt kosmetisk men det kan æ ordne! :D får vell egentlig bare prate me selger, så blir vi sikkert enig! Han virka veldig grei å forståelses full :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Mazda B2600 88
Mazda Rx8 HP 04
Audi A4 B7 1.8TQ
Golf MK5 2l TDI
Toyota carina E 97
Toyota Tercel 4X4
Opel kadett B LS
User avatar
biXen
Gear Head
Posts: 1870
Joined: 27 Aug 2007, 16:58
Location: Stavanger

Re: Paragraf bil!

Post by biXen »

Tja, man kan jo spør seg hvor mye det har å si. Det er svært få senkesett man får godkjent på en RX-8, og såvidt meg bekjent ikke de beste/optimale. Alt av tvangsmating blir ikke godkjent uansett. Så da er spørsmålet mer hvilken betydning det har. Jeg ga ihvertfall balla når jeg kjøpte min. Ingen som får noe prisavslag om de kjøper min bil for å si det sånn :D Men opplyser selvsagt om det.

Jeg ville vel sagt "du kjøper den som den er" dekker selger inn her. Så er det mer opp til om han vil være hyggelig om dette er veldig viktig for deg. Og det er jo opp til han.
Formerly known as blackmazda ;)
RX-8 2004 1,3L HP Winning Blue
x MX-5 2000 1,6L Brilliant Black

Ofte stilte RX-8 spørsmål - Webdesign Portfolio
san4tech
Posts: 18
Joined: 05 Jun 2015, 22:32
Location: Vadsø

Re: Paragraf bil!

Post by san4tech »

sant! :D mye bra svar hær, takker for det! :wink: ja bilen er jo gulle god ! å etter nærmere sjekk regnes det ikke som en feil som Zepticon sa :D så da er jo problemet løst egentlig ! takk nokk engang for svar :P
Mazda B2600 88
Mazda Rx8 HP 04
Audi A4 B7 1.8TQ
Golf MK5 2l TDI
Toyota carina E 97
Toyota Tercel 4X4
Opel kadett B LS
hoddevik
Posts: 35
Joined: 11 Jun 2015, 11:22
Location: Sandnes

Re: Paragraf bil!

Post by hoddevik »

Gratulerer med kjøp forresten!
Regner med du blir minst like fornøyd som jeg er blitt :)
Rx-8 - 2004 SP
san4tech
Posts: 18
Joined: 05 Jun 2015, 22:32
Location: Vadsø

Re: Paragraf bil!

Post by san4tech »

Takk takk! Ja hærlig bil! Overraskende på så mange måta me tanke på at det e japse! Stille å fin, go å sitte i osv, å for en lyd når man trør på! Artig bil!! :D
Mazda B2600 88
Mazda Rx8 HP 04
Audi A4 B7 1.8TQ
Golf MK5 2l TDI
Toyota carina E 97
Toyota Tercel 4X4
Opel kadett B LS
Post Reply