Risting i bil

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt og RX-8
Post Reply
hoddevik
Posts: 35
Joined: 11 Jun 2015, 11:22
Location: Sandnes

Risting i bil

Post by hoddevik »

Hei,

De siste dagene når jeg har startet bilen for første gang for dagen og kjører så har jeg merket at bilen rister mye mer en vanlig.
Ristingen er værst i 2 gir, men rister også noe i 3 gir. Når jeg har kjørt ca 0.5 - 1 mil så går det helt bort (når motoren begynner å bli varm)
Lar jeg bilen stå å svive i fri så rister den ikke noe mer en hva som er vanlig. Kun når jeg kjører.

Det rare her er når jeg kjører hjem ifra jobb igjen 8 timer senere så er ikke denne ristingen der selv om motoren er kald.

Har prøvd å google meg frem, men finner for det meste kun artikler om risting i rattet, men denne ristingen kommer fra selve bilen virker det som.

Prøver derfor her for å høre om det er noen som har opplevd noe av det samme? Hva kan jeg eventuelt gjøre?
Tenkte på coiler, plugger osv men disse skal ha vært byttet i starten av 2015 fra forrige eier. --> Dette har jeg ikke sjekket opp om faktisk stemmer.
Rx-8 - 2004 SP
User avatar
biXen
Gear Head
Posts: 1870
Joined: 27 Aug 2007, 16:58
Location: Stavanger

Re: Risting i bil

Post by biXen »

Første tanke er bremser, har du prøvd å gjøre en skikkelig nedbremsing noen ganger og se om det er noe forskjell?

Kunne jo vært motorfester, men litt spesielt om det kun er en vei. Eneste jeg kan tenke meg ellers er om bilen din står inne hjemme og ute på jobb eller motsatt?
Formerly known as blackmazda ;)
RX-8 2004 1,3L HP Winning Blue
x MX-5 2000 1,6L Brilliant Black

Ofte stilte RX-8 spørsmål - Webdesign Portfolio
hoddevik
Posts: 35
Joined: 11 Jun 2015, 11:22
Location: Sandnes

Re: Risting i bil

Post by hoddevik »

Kan prøve bremsene på vei hjem fra jobb i dag.

Bilen står i felles garasje hjemme og ute på jobb. Har dette noe å si?
Rx-8 - 2004 SP
Post Reply