Verkstedshåndbok Xedos 9

Teknisk diskusjon og spørsmål om andre modeller enn dem listet ovenfor.
Post Reply
tor_einar_torp
Posts: 41
Joined: 10 Sep 2007, 12:30
Location: Østfold

Verkstedshåndbok Xedos 9

Post by tor_einar_torp »

Er det noen som ønsker seg verkstedshåndbok på Xedos 9???
Har fått tak i en engelsk versjon som inneholder både 2.0, 2.3 og 2.5 motor +++++
96 mod Xedos 9, 2.3L miller utgave med 211hk.
Olav
Posts: 317
Joined: 25 Nov 2008, 10:10
Location: Telemark

Re: Verkstedshåndbok Xedos 9

Post by Olav »

Hei, hva skal du ha for den da? Er det fabrikkboka eller Haynes eller lignende?
X 04 Mazda 6 1,8 Downtime Edition
02 BMW 530iT
00 Mazda Xedos 9 2,5 AT
98 Mazda Xedos 9 2,5 MT
tor_einar_torp
Posts: 41
Joined: 10 Sep 2007, 12:30
Location: Østfold

Re: Verkstedshåndbok Xedos 9

Post by tor_einar_torp »

jeg har lest dine svar på mange av mine poster i dag.
setter stor pros på litt respons her. :)

verkstedshandboka er såvidt meg forstått en orginal mazda bok som er diditalisert og laget som ett pdf dokument og omhandler både 2,0 2,5 og 2,3 miller motoren..
hva jeg skal ha for den.
vet hvis jeg får litt for og kopiere og det det koster og sende så er jeg meget fornøyd. :) skal ikke tjene på akkurat det der, må holde litt sammen vi med Xedos også. ;)

vel jeg hadde tenkt og selge den motoren som sitter i bilen, men har kommeet frem til den beslutningen att det er for mye jobb og bytte hele motoren, så skal overhale kopressoren fra dele bilen, og ev plukke de delene jeg trenger. men, har ett håp om og få reparert de delene jeg bytter fra bilen min også da, slik att jeg sitter igjen med to fungerende fine motorer. også tenkte jeg att jeg skulle ta en liten sjekk på kassa. men får lese litt om oppbygningen der først.

men ting tar tid.
User avatar
Wibla
Moderator
Posts: 1790
Joined: 06 May 2006, 22:44
Location: Siljan

Re: Verkstedshåndbok Xedos 9

Post by Wibla »

Hvis dette er en .pdf fil setter jeg veldig pris på å få en PM, jeg kan hoste slikt på kjapp linje.
- 2015 Mazda3 2.2D Optimum
- 1999 Mazda MX-5 10th Anniversary Edition :mrgreen:
Olav
Posts: 317
Joined: 25 Nov 2008, 10:10
Location: Telemark

Re: Verkstedshåndbok Xedos 9

Post by Olav »

Ja, morsomt å finne noen norske Xedos- entusiaster, jeg har vært på utenlandske forum noen år. Der er de populære ungdomsbiler, her er det vel mest gubber med gråstenk som har hatt råd ;)
Men hvorfor har ikke Xedos 9 en egen side her? Det er vel den mest særegne modellen Mazda har laget uten RX i navnet...

Etter at jeg spurte, kom jeg på at jeg har filene til verkstedhåndbok, elskjema etc, for brenning på to CD'er. Har dem lagret på serveren på jobb, manglet tilgang til CD-brenner da jeg lastet dem ned. Jeg kan se om jeg finner igjen linkene for nedlasting, så kan de som vil laste dem ned. De er på engelsk da. Det fine med CD er at du kan ta ut det du trenger der og da. Mulig at linken er lite populær hos Mazda, bøkene koster ca 10000 hos norsk forhandler... Shh ;)


Lykke til med overhalingen av kompressor, hvis du klarer det vil du få worldwide cred og muligheter til å bli en rik mann. Trust me, mange har prøvd før deg og gitt opp. Alternativet for de fleste er en ny fra Thrustville Mazda for $2400, minus $300 for den gamle i innbytte. Eller man kan gjøre et varp og faktisk få en som er ok på E-bay til $300. Men her er fallgruvene omtrent som et minefelt i Kosovo. Det er ofte en grunn til at biler blir solgt i deler for å si det sånn. Men som sagt et annet sted, jeg vet hva man skal se etter :)

Det er ikke helt uten grunn at jeg foretrekker 2,5 literen... Men som sagt, lykke til!
X 04 Mazda 6 1,8 Downtime Edition
02 BMW 530iT
00 Mazda Xedos 9 2,5 AT
98 Mazda Xedos 9 2,5 MT
proteque
Posts: 13
Joined: 07 Jan 2009, 04:13

Re: Verkstedshåndbok Xedos 9

Post by proteque »

Hei

Ja jeg leter etter denne boken :) Tenke spørre her på forumet om noe men om boken er tilgjengelig :)
Olav
Posts: 317
Joined: 25 Nov 2008, 10:10
Location: Telemark

Re: Verkstedshåndbok Xedos 9

Post by Olav »

Prøv denne linken:

http://www.megaupload.com/?d=25FPH6AK

Det må brennes på to cd-er, siden er det bare å bla seg fram til det man trenger, og evt. skrive ut ved behov :)

NB, det er over 225 MB.
X 04 Mazda 6 1,8 Downtime Edition
02 BMW 530iT
00 Mazda Xedos 9 2,5 AT
98 Mazda Xedos 9 2,5 MT
proteque
Posts: 13
Joined: 07 Jan 2009, 04:13

Re: Verkstedshåndbok Xedos 9

Post by proteque »

hmmm men hvor finner man cd2? :)
Olav
Posts: 317
Joined: 25 Nov 2008, 10:10
Location: Telemark

Re: Verkstedshåndbok Xedos 9

Post by Olav »

proteque wrote:hmmm men hvor finner man cd2? :)
Godt spørsmål! Her er den...

http://www.megaupload.com/?d=6YSO0NUK
X 04 Mazda 6 1,8 Downtime Edition
02 BMW 530iT
00 Mazda Xedos 9 2,5 AT
98 Mazda Xedos 9 2,5 MT
ingar81

Re: Verkstedshåndbok Xedos 9

Post by ingar81 »

Hei..

Må først få takke for super link til di mazda filene.

har lastet ned og innstallert, men får bare opp delekatalog, ikke verkstedhåndbok..
fikk ikke helt til å pakke ut filene så mulig det ligger lurt innimellom dær en plass..
setter pris på hint.
Olav
Posts: 317
Joined: 25 Nov 2008, 10:10
Location: Telemark

Re: Verkstedshåndbok Xedos 9

Post by Olav »

Regner med at du finner noe du kan bruke her:

http://docs.milleniatech.net/
X 04 Mazda 6 1,8 Downtime Edition
02 BMW 530iT
00 Mazda Xedos 9 2,5 AT
98 Mazda Xedos 9 2,5 MT
proteque
Posts: 13
Joined: 07 Jan 2009, 04:13

Re: Verkstedshåndbok Xedos 9

Post by proteque »

takk for cdene :)
Post Reply